  • Data: 2010-07-06 19:09:15
    Temat: Re: Wakacyjnie jak jechac W-wa-Łeba
    Od: Przemysław Bernat <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 6 Jul 2010 01:07:37 -0700 (PDT), Marcin K. napisał(a):

    > Mam nadzieję ze nie zlinczujecie ale trase W-wa-Morze pokonuje raz w
    > roku i ostatni raz jechalem w zeszle wakacje, a od tego czasu wiele
    > sie pewnie zmienilo.

    Jedź do Chorwacji, albo Bułgarii. Ja miejscowy z Gdyni jestem i już nie mam
    pomysłów jak omijać korki. W sobotę na końcu obwodnicy w Chylonii było na
    godzinę stania, w poniedziałek obwodnica stanęła koło Osowej - z pół
    godziny stania. Od kilku dni kawałek Gdynia - Rumia potrafi się na godzinę
    stania zablokować. Dzisiaj pod Kartoszynem był wypadek i kolegę, który
    musiał z Białogóry do Gdyni się dostać, prowadziliśmy na telefonie bocznymi
    drogami, bo wszytkie znane tanim nawigacjom nie nadawały się do jazdy.
    A tak na serio, by choć trochę Ci pomóc: spróbuj jechać nocą, tak by o
    świcie być na miejscu. Jest to męczące, ale daje nadzieję na w miare puste
    drogi. Unikaj głównych dróg: A1 kusi, ale to tylko 90km, a na brankach,
    przy odrobinie pecha można utknąć na dłużej. Obwodnica jest przebudowywana
    w trzech miejscach: unikaj.

    > Do Grudziadza (lepiej przez Golub-Wabrzezno czy Brodnica-Jablonowo?) a

    Zdecydowanie Golub-Wąbrzeźno. Brodnica potrafi się mocno zakorkować.

    > od Grudziadza kawalek stara 1-ka i dalej DW214 Warlubie-Zblewo-
    > Koscierzyna-Lebork. Widze ze droga nieco kreta sporo wsi po
    > drodze.Ktos cos o niej wiecej moze napisac? Warto tamtedy sie "pchac"?
    > Czy na niej sa jakies miejsca mocno korkogenne? - Targeo pokazuje male
    > prognozowane przestoje w Skórczu i Koscierzynie.

    Wygląda nieźle. DW214 dawno nie jechałem, ale chyba jest znośna.
    Kościerzyna lubi się korkować, ale raczej po linii DK20, więc nawet jak
    korek będzie, to Ty musisz nim przejechać tylko kilkaset metrów.

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek