eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyWażniejsza moc czy moment obrotowy?Re: Wa?niejsza moc czy moment obrotowy?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: Tomek Kańka <t...@t...eu.org>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Wa?niejsza moc czy moment obrotowy?
    Date: Wed, 31 Aug 2011 19:35:26 +0000 (UTC)
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 31
    Message-ID: <s...@t...dom.local>
    References: <j3lkjv$ub8$1@news.onet.pl> <j3lllp$4sv$1@news.onet.pl>
    <s...@t...dom.local> <j3m22m$m5j$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: host-80-238-125-99.jmdi.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1314819326 29636 80.238.125.99 (31 Aug 2011 19:35:26 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 31 Aug 2011 19:35:26 +0000 (UTC)
    X-User: tomek.kanka
    User-Agent: slrn/0.9.9p1 (Linux)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2395153
    [ ukryj nagłówki ]

    Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał(a)
    > W dniu 2011-08-31 21:15, Tomek Kańka pisze:
    >> J.F<j...@p...onet.pl> napisał(a)
    >>> Użytkownik "Adam" napisał w wiadomości grup
    >>>> Abstrakcyjnie:
    >>>> lepiej mieć auto z silnikiem 100kW i momentem 400nM, czy też z
    >>>> silnikiem o mocy 200kW i momentem 200nM?
    >>>
    >>> [...]
    >>> Bo jesli sie nie pomylilem, to musi sie krecic ponad 10 tys obrotow -
    >>> wiec albo naprawde wankel, albo konstrukcja rodem z motocykli lub F1
    >>> :-)
    >>>
    >>
    >> Nie jest tak źle. Civic Type-R ma 201KM(7800)/193Nm(5600).
    >
    > O rety mój się aż do takich obrotów nie kręci... przy 6800 jest odcinka...
    >
    > A moze lepiej coś w stylu 200kW od 3000obr praktycznie równe do 6500obr
    > i ponad 400Nm w podobnym zakresie i prawie płaskie ;)
    >

    Nie można mieć jednocześnie płaskiego przebiegu momentu i mocy.
    Żeby moment był płaski, moc musi rosnąć liniowo z obrotami.

    Civic odcina coś przy 8300, a moment ma dosyć płaski przebieg jak na
    quasi-sportowy samochód. A co jest lepiej? Co kto lubi:).

    --
    Tomek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: