  • 1. Data: 2011-01-01 16:00:39
    Temat: WEDGE - jaki program do emulacji klawiatury dla skanera?
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Witam

    Może ktoś używa i pomoże.
    Mam skaner kodów kreskowych z wyjściem RS232 - PSC Datalogic PowerScan RF.
    Wiem że wystarczy wymiana kabelka z innym obłożeniem wtyczki i byłby PS/2.
    Niestety nie mam na wzór takiego.
    Na winXP używałem darmowego programiku "Datalogic Wedge Emulation Utility
    v2.0.3"
    Teraz jest Win7 i problem - aplikacja się odpala, ale zestanowanie
    pierwszego kodu wywala program błedęm odczytu danych.

    Szukam czegoś darmowego, ale nie mogę znaleźć. Komercyjne za drogie jak na
    używanie tego 3 dni w roku do wczytania kodów do Excela.
    Może ktoś używa coś podobnego?
    A może ktoś ma kabelek do tego skanera PS/2 i podesłał by rozpiskę pinów
    PS/2-RJ45 (10pin)

    Pozdrawiam.

    --
    Irokez

  • 2. Data: 2011-01-01 16:44:35
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Irokez ma skaner kodów kreskowych z wyjściem RS232:

    > - PSC Datalogic PowerScan RF. Wiem że wystarczy wymiana kabelka z innym
    > obłożeniem wtyczki i byłby PS/2. Niestety nie mam na wzór takiego.

    Są na świecie jeszcze całe tabuny myszy dwusystemowych -- RS232/PS2.
    Są do niech przejściówki, w jedną i w drugą stronę, choć te co by
    pasowały do skanera spotyka się rzadziej. Podejrzewam, że obłożenie
    jest takie samo. Wystarczy zdobyć gotową właściwą przejściówkę (albo
    obejrzeć odwrotną i skonstruować właściwą).

    --
    Jarek

  • 3. Data: 2011-01-01 17:25:14
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 2011-01-01 17:00, Irokez pisze:

    > Na winXP używałem darmowego programiku "Datalogic Wedge Emulation
    > Utility v2.0.3"

    > Szukam czegoś darmowego, ale nie mogę znaleźć.

    W XP jest coś takiego jak klawisze szeregowe (ułatwienia dostępu).
    Sprawdź czy w W7 nie ma czegoś takiego.

  • 4. Data: 2011-01-01 18:45:58
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

> [...]
    > jest takie samo. Wystarczy zdobyć gotową właściwą przejściówkę (albo
    > obejrzeć odwrotną i skonstruować właściwą).

    Ile myszy tyle przejściówek, a najwięcej w drugą stronę niż potrzebuję.

    10 kabelków, dwa odpadną bo masa i +5V więc 8 zostaje. Druty są 2 w PS/2
    więc kilkanaście kombinacji połączeń i chyba trafię jak ma być.

    --
    Irokez

  • 5. Data: 2011-01-01 19:03:25
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Irokez napisał:

    > Ile myszy tyle przejściówek, a najwięcej w drugą stronę niż potrzebuję.

    Wcale nie. Trudno mi sobie wyobrazić jakąś dowolność. A że są głównie
    w drugą stonę, to dla działań poznawczych nie ma znaczenia.

    > 10 kabelków, dwa odpadną bo masa i +5V więc 8 zostaje. Druty są 2 w PS/2
    > więc kilkanaście kombinacji połączeń i chyba trafię jak ma być.

    No właśnie, w PS/2 jest masa, zasilanie, linia danych i linia zegara.
    Myszy rs232 też mają cztery przewody -- i też pełnią te same funkcje.

    -- Jarek

    PS
    Czy http://pinouts.ru/DevicesCables/ls_2208_scanner_pino
    ut.shtml
    to nie jest to co potrzeba? Wyguglane w ciągu kilku sekund -- na
    pierwszym miejscu po pierwszej próbie zapytania.

  • 6. Data: 2011-01-01 20:22:25
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    > Wcale nie. Trudno mi sobie wyobrazić jakąś dowolność. A że są głównie
    > w drugą stonę, to dla działań poznawczych nie ma znaczenia.

    Obadam.

> [...]
    > to nie jest to co potrzeba? Wyguglane w ciągu kilku sekund -- na
    > pierwszym miejscu po pierwszej próbie zapytania.

    ale jak napisałem mam 10 pinów.
    Obecnie mój kabel DB9 - RJ-45(10pin) wygląda tak:

    RJ45 - DB9
    1 - n.c.
    2 - 7
    3 - n.c.
    4 - 8
    5 - 3
    6 - 2
    7 - n.c.
    8 - 9
    9 - 5
    10 - 5 (są te zwarte)

    Pozdrawiam.

    --
    Irokez

  • 7. Data: 2011-01-01 20:39:36
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "Irokez" <n...@e...pl> napisał w wiadomości

    > ale jak napisałem mam 10 pinów.
    > Obecnie mój kabel DB9 - RJ-45(10pin) wygląda tak:

    PS. w środku moduł przyłaczeniowy opisany PWR SCAN, RS/WE/WDG, SV6C13 44
    Czyli uniwersalny dla RS232/Wand Emulation/Universal Keyboard Wedge - i o
    ten kabelek mi chodzi.
    Na płytce MAX3222, 2 sztuki przekaźników, 2 sztuki kluczy analogowych 4066 i
    3x 74LCX125, 74x00, 74x14.
    Płytka 4 warstwowa jak nie lepiej. Niewiele widać.

    Pozdrawiam.

    --
    Irokez

  • 8. Data: 2011-01-01 21:31:03
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "Zbych" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

    > W XP jest coś takiego jak klawisze szeregowe (ułatwienia dostępu). Sprawdź
    > czy w W7 nie ma czegoś takiego.

    Znalazłem u Honeywell program Metrologic SoftWedge.
    Działa świetnie.

    Pozostaje mimo to pokopać w schematach kabelków i dorobić prosty kabel PS/2
    do tego skanera

    Pozdrawiam.

    --
    Irokez

  • 9. Data: 2011-01-01 21:42:57
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Irokez napisał:

    > ale jak napisałem mam 10 pinów.
    > Obecnie mój kabel DB9 - RJ-45(10pin) wygląda tak:
    >
    > RJ45 - DB9
    > 1 - n.c.
    > 2 - 7
    > 3 - n.c.
    > 4 - 8
    > 5 - 3
    > 6 - 2
    > 7 - n.c.
    > 8 - 9
    > 9 - 5
    > 10 - 5 (są te zwarte)

    Ze słączem RJ-45 poszerzonym do 10 styków zetknąłem się raz. W karcie
    16xRS-232 Boca Board. Skrajne styki były do obsługi dzwonienia w modemie,
    a pozostałe 8 trzymało się standardu RJ-45 dla kabli RS-232. Tu może
    być podobnie, warto więc sprawdzić, czy to się trzyma kupy (czy ten
    kabel jest typowym kablem RS-232 DB9/RJ45). Jeśli tak, to myszowa
    przejściówka (lub jej "emulacja") powinna zadziałać. Jeśli nie, to
    można podejrzewać, że PS/2 jest na tych stykach n.c.

    --
    Jarek

  • 10. Data: 2011-01-02 09:29:22
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia Sat, 1 Jan 2011 22:31:03 +0100, Irokez napisał(a):

> [...]
    > Działa świetnie.
    >
    > Pozostaje mimo to pokopać w schematach kabelków i dorobić prosty kabel PS/2

    A nie prosciej uzyc konwertera RS232->USB?