  • 11. Data: 2011-07-27 12:38:51
    Temat: Re: WD VelociRaptor 300 GB WD3000HLFS - 5 lat gwarancji ?
    Od: "Buniek" <m...@p...onet.pl>

    Pliki masakrycznie duże nie są. 100 mega max.
    Programy mogłyby trochę mniej mulić. Corel, Acrobat, Photoshop...
    Win XP CoreDuo E8400 + 4(=3,20)GBRam
    Jak widać można tylko dać szybszy dysk albo kopić nowy komp.

    Kompa masz bardzo dobrego E8400 ale jak ci mało to można w jego miejsce
    wlozyc Quad Cora Q...@...0 Ghz da rade w okolicach 300 pln zakupic różnica
    zdecydowana lub nowszego Quada z q9xxx ale te są już dość drogie.

    >Trzeba się w końcu nauczyć konfigurować Raid :-)
    Na pewno sobie poradzisz jak cos to trochę gogle i dasz rade.

    >Potrzebny będzie kontroler - 100zł?
    To zależy od płyty w kompie, jest duża szansa ze masz możliwość zbudowania
    raid`a na obecnej bez konieczności dokupienia kolejnego, podaj model płyty.

    >170+170+100=440 zł -- Samsunga 500 GB można mieć za 140 pln nowego.
    >VelociRaptor 150 = 480 zł + 5 lat gwarancji
    Mam dylemat :-)

    >PS. Wiem że to dość dziwnie wygląda 150 a 1000 Giga :-) ale pojemność jest
    >tu nieistotna.

    Jak się mieścisz to faktycznie nie ma znaczenia.

    Buniek

  • 12. Data: 2011-07-27 13:03:58
    Od: z <...@w...pl>

    W dniu 2011-07-27 14:38, Buniek pisze:

    > Kompa masz bardzo dobrego E8400 ale jak ci mało to można w jego miejsce
    > wlozyc Quad Cora Q...@...0 Ghz da rade w okolicach 300 pln zakupic
    > różnica zdecydowana lub nowszego Quada z q9xxx ale te są już dość drogie.

    Pracowałem rok temu na qadzie 4x2,5 a na sąsiednim biurku stał właśnie
    E8400 2x3.0. Jakoś nie mam przekonania. Ciągle te rdzenie się leniły
    chociaż komp dostawał w palnik. Może w innym zastosowaniu quad ma sens.
    Moim zdaniem więcej Ramu (nie da się XP) lub szybszy dysk.

    ,
    > podaj model płyty.
    Asus P5KC Green. Z tego co się dowiedziałem od pracodawcy (który jeszcze
    mniej kuma niż ja) że nie ma raida lub jest walnięty. Podobno dostawca
    coś w tym temacie ściemniał.

  • 13. Data: 2011-07-27 13:32:06
    Od: "mk_102" <m...@c...pl>

    Użytkownik "januszek" napisał w wiadomości grup
    k.com...

    mk_102 napisa?(a):

    >Mylisz pojecia. Jest tak:
    >http://www.dobreprogramy.pl/januszek/,25092.html

    Nic nie mylę. Patrz punkt 4 w twoim linku. Ja występuję jako firma i kupuję
    u dystrybutora z 3 letnią rękojmią.
    Konsument kupując u mnie ma zgodnie z prawem 2 lata niezgodności towaru z
    umową, lub może skorzystać z 5-letniej gwarancji WD reklamując bezpośrednio
    na ich stronie.

    Pozdrawiam
    MK

  • 14. Data: 2011-07-27 13:38:24
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Wed, 27 Jul 2011 14:38:51 +0200, Buniek napisał(a):

    (ciach...)
    > Kompa masz bardzo dobrego E8400 ale jak ci mało to można w jego miejsce
    > wlozyc Quad Cora Q...@...0 Ghz da rade w okolicach 300 pln zakupic różnica
    > zdecydowana lub nowszego Quada z q9xxx ale te są już dość drogie.

    Stłaszcnie dużo mu ten Core Quad da przy Photoshopie, Acrobacie czy Corelu.
    No dopał będzie tak stłaszliwy, że się będzie można ze śmiechu przewrócić.
    :-/

    Pierwsze co bym zrobił to przestawił się na 64-bitowy system i dał 8GB ram.
    Sam zresztą na takim zestawie DTP robię: E8400, 8GB pamięci i faktycznie dwa
    zwykłe dyski 7200 rpm w RAID0.

    (ciach...)

    [ Doskonałość jest osiągnięta, nie wtedy, gdy nie ma nic do dodania, ale ]
    [ wtedy, gdy nie ma nic do ujęcia. (Antoine de Saint-Exupery) ]

  • 15. Data: 2011-07-27 14:09:50
    Od: "Buniek" <m...@p...onet.pl>

    (ciach...)

    >Stłaszcnie dużo mu ten Core Quad da przy Photoshopie, Acrobacie czy Corelu.
    >No dopał będzie tak stłaszliwy, że się będzie można ze śmiechu przewrócić.
    >:-/
    Bardziej mi chodzi o ogólna rensposywnosc systemu ale to czuć jak się bardzo
    dużo ich odpala.

> [...]
    >Sam zresztą na takim zestawie DTP robię: E8400, 8GB pamięci i faktycznie

    Tak ramu nigdy za wielem to pewnie by najbardziej pomogło + WIN7 x64. Jakos
    a to nie wpadłem ale może dlatego ze rozmawialiśmy o dyskach.

    Buniek

  • 16. Data: 2011-07-27 14:11:01
    Od: "Buniek" <m...@p...onet.pl>

    >Bardziej mi chodzi o ogólna rensposywnosc systemu ale to czuć jak się
    >bardzo dużo ich odpala.

    w sensie aplikacji n x IE n x FF + adore i cala reszta wymienionych + kliet
    poczty itp.

    Buniek

  • 18. Data: 2011-07-27 14:48:26
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Wed, 27 Jul 2011 16:09:50 +0200, Buniek napisał(a):

    > Bardziej mi chodzi o ogólna rensposywnosc systemu ale to czuć jak się bardzo
    > dużo ich odpala.

    Responsywność systemu wzrośnie przy tej samej ilości aplikacji i otwartych
    dokumentów przy większej ilości dostępnej pamięci operacyjnej i
    dwurdzeniowym procesorze, czy przy czterordzeniowym procesorze, tej samej,
    co obecnie ilości pamięci i szybszym dysku? :)

    > Tak ramu nigdy za wielem to pewnie by najbardziej pomogło + WIN7 x64. Jakos
    > a to nie wpadłem ale może dlatego ze rozmawialiśmy o dyskach.

    Wątkotwórca tak Cię zasugerował i tyle. :D

    [ Jak mawia stare przysłowie: Kto nie ma szczęścia w kartach, ten nie ma ]
    [ pieniędzy na miłość... (znalezione w necie) ]

  • 17. Data: 2011-07-27 14:48:26
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Wed, 27 Jul 2011 16:11:01 +0200, Buniek napisał(a):

    > w sensie aplikacji n x IE n x FF + adore i cala reszta wymienionych + kliet
    > poczty itp.

    Standardowy zestaw u mnie:
    - Thunderbird
    - 40tude Dialog
    - Firefox
    - Google Chrome
    - Bridge CS3 (2 - 3 okna średnio)
    - InDesign CS3 (ze 2 - 3 dokumenty, do 60 stron każdy)
    - Illustrator CS3 (też ze 2 - 3 grafiki średnio)
    - Photoshop CS3 (ze 2 - 3 grafiki tak po 50-80 MB każde)
    - Acrobat 8 Pro (1 - 2 dokumenty)
    - Distiller
    - Miranda
    - Skype
    - MS Outlook 2010
    - MS Word 2010
    - foobar2000
    - Comodo Internet Security
    - Comarch CDN XL

    Jak pisałem - wszystko na Core 2 Duo E8400 (bez podkręcania), 8GB ram, dwóch
    dyskach spiętych w RAID0. Pracuje się komfortowo i jakichś specjalnych
    powodów do narzekań na responsywność systemu nie widzę.

    [ Cynizm - sposób przyjmowania życia takim, jakie ono jest. ]
    [ (JoeMonster.org - Demotywatory rosyjskie XIX) ]

  • 19. Data: 2011-07-27 16:25:51
    Od: z <z...@g...pl>

    Przemysław Ryk pisze:

    > Wątkotwórca tak Cię zasugerował i tyle. :D

    Stanowczo będę się trzymał wymiany dysku (dysków). Stary się sypie i już
    swoje przeżył.
    Jeśli będzie więcej kasy to kupi się następny komp i zatrudni następne 2
    ręce do pracy :-)

  • 20. Data: 2011-07-27 17:37:31
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-07-27 10:22, z wrote:
    > Przymierzam się do zakupu takiego dysku
    > WD VelociRaptor 300 GB WD3000HLFS lub
    > WD VelociRaptor 150 GB WD1500HLFS

    Dystrybutorzy dają 36 miesięcy rękojmii, dobry sprzedawca może (nie
    musi) dać tyle samo.

    BTW. To jest EOL - produkt nie jest produktowany.

    IMHO najlepsze przyspieszenie typowego PC to 60-120SDD + tani HDD np 1TB.