  • 1. Data: 2011-07-27 08:22:36
    Temat: WD VelociRaptor 300 GB WD3000HLFS - 5 lat gwarancji ?
    Od: z <...@w...pl>

    Przymierzam się do zakupu takiego dysku
    WD VelociRaptor 300 GB WD3000HLFS lub
    WD VelociRaptor 150 GB WD1500HLFS
    W każdym sklepie jednak słyszę coś innego
    - 3 lata gwarancji
    - 3 lata gwarancji + za 150 zł 5 lat
    - 5 lat gwarancji normalnie w cenie

    Nowsze:
    WD VelociRaptor 450 GB WD4500HLHX Serial ATA (32MB)
    WD VelociRaptor 600 GB WD6000HLHX Serial ATA (32MB)
    Już wszędzie piszą o 3 latach
    Jak jest w praktyce?

    PS. Dysk pod WinXP, obróbka (czasem dużych) plików graficznych.
    Jeśli będzie 5 lat gwarancji to kasa się znajdzie :-)

  • 2. Data: 2011-07-27 09:18:09
    Od: Arkady <p...@o...eu>

    W dniu 2011-07-27 10:22, z pisze:
> [...]
    >
    > PS. Dysk pod WinXP, obróbka (czasem dużych) plików graficznych.
    > Jeśli będzie 5 lat gwarancji to kasa się znajdzie :-)

    Ty chyba zyjesz w innej epoce 300GB 1-2TB to dzis standard

  • 3. Data: 2011-07-27 09:48:01
    Od: z <...@w...pl>

    W dniu 2011-07-27 11:18, Arkady pisze:

    > Ty chyba zyjesz w innej epoce 300GB 1-2TB to dzis standard

    Chyba w innym świecie raczej :-)
    Potrzebuję dysk do pracy do już istniejącego systemu i sprzętu.
    I tak muszę jakiś kupić bo obecny już po gwarancji i niedomaga.
    Jako że dysk jest (jak zawsze) "wąskim gardłem" szukam jak najszybszego.
    SSD odpada bo drożej i musiałbym zakupić W7.
    Pojemność 150GB w zupełności mi wystarcza na system i obecnie obrabiane
    pliki. Archiwizacja oczywiście na innych dyskach.
    Jeśli faktycznie 5 lat gwarancji to przeboleję wydatek.

    PS. Podobno obecne Raptory już się nie grzeją i nie hałasują jak kiedyś :-)

  • 4. Data: 2011-07-27 11:08:38
    Od: "Buniek" <m...@p...onet.pl>

    >Przymierzam się do zakupu takiego dysku
    >WD VelociRaptor 300 GB WD3000HLFS lub
    >WD VelociRaptor 150 GB WD1500HLFS

    Same modele dysków świadczą o tym iz wiesz czego potrzebujesz od systemu
    dyskowego.
    Natomiast zastanawiam się czy nie lepiej kupić 2 lub 3 szt. 500 GB 7200 32
    MB cache i spiąć je RAID 0. transfery uzyskasz lepsze od pojedynczego
    raptora
    Z czasem dostępu nie będzie już tak kolorowo ale, nie wiem co robisz a
    sprzęcie tam gdzie potrzeby czas dostepu raptor moze wypasc lepiej lecz SSD
    jest tu najlepsze ale najdroższe chyba ze przeliczymy na czas dostępu tu
    może wyjść ze tańszy . Jeżeli obrabiasz porostu duże pliki np. Video Raid 0
    z wolniejszych dysków będzie chyba lepszym wyborem pod względem wydajności.

    Buniek

  • 5. Data: 2011-07-27 11:10:58
    Od: "mk_102" <m...@c...pl>

    >Jeśli faktycznie 5 lat gwarancji to przeboleję wydatek.

    Jest 3 lata rękojmi u dystrybutora, lub 5 lat gwarancji jeżeli reklamujesz
    bezpośrednio na stronie Western Digital.

    Pozdrawiam
    MK

  • 6. Data: 2011-07-27 11:29:31
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    z napisa?(a):

    > Jak jest w praktyce?

    Popros o numer seryjny dysku i zweryfikuj na
    http://support.wdc.com/warranty/

    j.

    --
    http://www.predkosczabija.pl/
    "Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

  • 7. Data: 2011-07-27 11:31:44
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    mk_102 napisa?(a):

    > Jest 3 lata rękojmi u dystrybutora, lub 5 lat gwarancji jeżeli reklamujesz
    > bezpośrednio na stronie Western Digital.

    Mylisz pojecia. Jest tak:
    http://www.dobreprogramy.pl/januszek/,25092.html

    j.

  • 8. Data: 2011-07-27 11:33:52
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Buniek napisa?(a):

    > Natomiast zastanawiam się czy nie lepiej kupić 2 lub 3 szt. 500 GB 7200 32
    > MB cache i spiąć je RAID 0. transfery uzyskasz lepsze od pojedynczego
    > raptora

    W szczegolnych zastosowaniach. W innych bedzie kilka razy wolniej.
    Wszystko zalezy od tego co konkretnie bedzie robione. Krotko mowiac
    dobor dysku zalezy od tego do czego ma byc uzywany oraz od ogolnej
    reszty konfiguracji.

    j.

  • 9. Data: 2011-07-27 12:17:24
    Od: z <...@w...pl>

    W dniu 2011-07-27 13:08, Buniek pisze:
    Jeżeli obrabiasz porostu duże pliki
    > np. Video Raid 0 z wolniejszych dysków będzie chyba lepszym wyborem pod
    > względem wydajności.

    Pliki masakrycznie duże nie są. 100 mega max.
    Programy mogłyby trochę mniej mulić. Corel, Acrobat, Photoshop...
    Win XP CoreDuo E8400 + 4(=3,20)GBRam
    Jak widać można tylko dać szybszy dysk albo kopić nowy komp.

    Trzeba się w końcu nauczyć konfigurować Raid :-)
    Potrzebny będzie kontroler - 100zł?
    170+170+100=440 zł
    VelociRaptor 150 = 480 zł + 5 lat gwarancji
    Mam dylemat :-)

    PS. Wiem że to dość dziwnie wygląda 150 a 1000 Giga :-) ale pojemność
    jest tu nieistotna.

  • 10. Data: 2011-07-27 12:27:39
    Od: "Buniek" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > raptora

    >W szczegolnych zastosowaniach. W innych bedzie kilka razy wolniej.

    Możesz wskazać gdzie będzie wolniej kilka razy. Jak będę w stanie to
    sprawdzę (mam możliwość stworzenia środowisk testowych).

    >Wszystko zalezy od tego co konkretnie bedzie robione. Krotko mowiac
    >dobór dysku zalezy od tego do czego ma byc uzywany oraz od ogolnej
    >reszty konfiguracji.

    Gdzie SSD wypadnie gorzej niż dysk tradycyjny ?? oczywiście nie warto
    ładować ssd do kompa który będzie pełnił role DNS (w firmie) bo szkoda
    wydajności i jest to za drogie, ale szybszy by był o ile można byłoby to
    zmierzyć w takim rozwiązaniu.

    Buniek