  • Data: 2013-06-10 11:12:36
    Temat: Re: WD Blue i podejrzane dzwieki
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org> szukaj wiadomości tego autora

    On 2013-06-10 10:39, Mr. Misio wrote:

    > Potwierdzam, mialem blue, mailem greeny, mialem blacki :) I tylko w Blue
    > cos ciagle chrobotalo. Zeby sie pozbyc stresu pozbylem sie blue. Teraz
    > albo wstawiam blacki, jak mi zalezy na wydajnosci, a jak nie wiem czy mi
    > zalezy, to zamiast blue wstawiam green. I jakos wszystko sie kręci :)

    No to przyznam ze nieco paradoksalnie, wlasnie mnie zaskoczyliscie ;)
    Bo w sumie juz sie zgadalem ze sprzedawca ktory sam przyznal ze to dosc
    dziwne, na zwrot do reklamacji - wlasnie spakowalem dysk. No to nie
    wiem, wysylac czy nie? 8). Bo obawiam sie ze skonczy sie ze WinDLG
    pokazuje SMART pass czyli dysk jest OK.

    Jednakowoz IMHO to sie pisze na taka klasyfikacje wg. WD:

    "Abnormal drive sounds include:

    High-pitched whining sound

    Vibration sounds due to either vibration in the mounting hardware or in
    rare cases, a drive failure

    Clicking or clunking sounds that occur repeatedly

    Grinding sounds"

    http://wdc.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/568/
    ~/how-to-tell-if-the-noise-or-sound-the-drive-is-mak
    ing-is-normal

    Natomiast pomonitorowalem jeszcze ten dysk i mam dodatkowe
    spostrzezenia. Dysk testowalem w ten sposob przy podlaczonym SATA,
    takze przy samym zasilaniu, i na innym zewnetrznym zasilaczu. Co ciekawe
    najglosniej slyszalny halas zaczyna sie w tym dysku pojawiac
    mniej wiecej po kilku minutach pracy czyli po tym jak dysk sie troche
    nagrzeje. W kazdym razie cos sie w nim cyklicznie telepie. W dysku
    ktory nie jest poddany zadnym operacjom I/O to raczej ciezko
    akceptowalne zeby z niewiadomych przyczyn cos rzezilo jak poluzowany
    blotnik w rowerze.

    Wyslalem tez maila z nagraniem i opisem do supportu WD, zobaczymy na
    ile sa pomocni.

    Natomiast co do Blue, to mam tez starszy model 1TB sprzed jakis 3 lat
    i tamten takich odglosow nie wydawal. Owszem, cos tam sobie pochrupal
    od czasu do czasu ale raczej akceptowalnie. A ten po prostu wydaje
    odglosy jakby mechanicznie zbieral sie do grobu.

    --

    memento lorem ipsum