  • 81. Data: 2015-11-15 22:55:03
    Temat: Re: W teście szybkości iPhone6s+puszcza z dymem Galaxy Note 5
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 15 Nov 2015 15:43:00 +0100, Sebastian Biały napisał(a):

    > Pewnie tak samo jak twórcy mikrokerneli. Tam drivery nie banglają w
    > trybie kernela. Moga sobie banglać ja jednej z wyższych warstw. Nie wiem
    > czy user space, warstw może być wiele.
    > https://en.wikipedia.org/wiki/Microkernel
    > " [...] Device drivers frequently perform direct memory access (DMA),

    Takze zwykle in/out czy dostep do pamieci innego procesu wymagaja
    wyzszych uprawnien.

    > and therefore can write to arbitrary locations of physical memory,
    > including various kernel data structures. Such drivers must therefore be
    > trusted. It is a common misconception that this means that they must be
    > part of the kernel. In fact, a driver is not inherently more or less
    > trustworthy by being part of the kernel.[...]"

    Ale procesor moze wymagac pracy w trybie uprzywilejowanym.

    > Ponadto nic nie przeszkadza aby MV puscic w trybie kernela.

    A Dalvik czy inny Java VM ma w ogole funkcje niskopoziomowe ?
    In, out, zapis pod dowolny adres w pamieci ?

    J.

  • 82. Data: 2015-11-15 22:55:38
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    On 2015-11-15 16:19, Ghost wrote:

    >Nie. To jeden z przypadków gdy *jest* sterownik i nie wymaga się od niego
    >szybkości.

    Pytanie było o DMA, nie sterowniki.

    >Uważaj, po cienkiej lini kroczysz próbując łapać za słowa.

    Zadałem pytanie z powodu autentycznego zaskoczenia, skoro odczytujesz to
    jako łapanie za słówka i straszysz, to znaczy, że nie czujesz się niezbyt
    pewnie.

  • 83. Data: 2015-11-15 23:00:15
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2015-11-15 22:44, J.F. wrote:

    > Ale podobnie jest w Androidzie

    W sensie trzymania aplikacji w pamieci? Test wskazuje jednak, ze Samsung
    zastosowal bardziej agresywna polityke w kwestii ubiajania aplikacji.
    Ciezko jest mi przyjac, ze dwie gry i kilka innych aplikacji zapchalo
    4GB RAMu.

    > Ale FB to chyba taka aplikacja, ze uzytkownik tak chce, zeby czuwala i
    > zzerala :-)

    Poniekad tak, ale: "In a statement provided to TechCrunch, Facebook
    confirmed they're aware of an issue causing battery draining for users,
    and they're working on a "fix". Facebook didn't provide any additional
    details on the nature of the issue."
    Zatem nie jest to normalne zachowanie aplikacji

    > A gdzie tam. Przeciez najpierw sie nie dowiesz ktore to aplikacje, a
    > potem jak ubijesz, to wstana. Niestety - Android nie daje narzedzia,
    > aby zapanowac nad aplikacjami.

    Nie jest tak zle. Jest sporo aplikacji typu:
    https://play.google.com/store/apps/details?id=nextap
    p.systempanel
    ktore pozwalaja dosc dokladnie okreslic co siedzi w pamieci ile bierze
    CPU. Od baterii poza systemowa aplikacja tez znajdzie sie sporo
    narzedzi. Powiem szczerze, ze od pewnego czasu dalem sobie z tym spokoj.
    Teraz mam A5.0.2 i system jak dla mnie calkiem sprawnie radzi sobie z
    zarzadzaniem zasobami. Moze jest to tez efekt instalowania sprawdzonych
    aplikacji.
    Poza tym nie zamierzam bronic wlasna piersia Androida. Spelnia w
    zasadzie wszystkie moje oczekiwania jak zaden inny system obecny na
    rynku a jesli cos jednak mi nie pasuje robie roota i zmieniam to wg
    wlasnego uznania.

    > Ba - ona nawet nie ma funkcji "zakoncz".
    > Z zalozenia ma siedziec stale, chyba ze systemowi zabraknie zasobow.

    Wciaz jednak mozesz wlasnorecznie ubic aplikacje usuwajac jej karte z
    Task Manager czy jak to sie zowie plus oczywiscie Cofnij do skutku plus
    oczywiscie multum aplikacji. Jesli komus na tym zalezy, bo mozna ja po
    prostu zwinac i niech system ja ubije kiedy mu sie spodoba. Sa jednak
    aplikacje, ktore chyba niezaleznie od systemu beda drainowaly baterie
    bedac w tle jak np nawigacje.

  • 84. Data: 2015-11-15 23:00:47
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    On 2015-11-15 16:18, Ghost wrote:

    > I w twoim świecie gdy chodzi DMA procesor stoi?

    >W tym *tasku* tak. Odpalasz dma i odchodzisz.

    Misiek, właśnie postawiłeś tezę, że sokoro jest DMA, to cały system
    operacyjny może być powolny. Jesteś pewien, że masz w ogóle zielone pojęcie
    o wydajności procesów?

  • 85. Data: 2015-11-15 23:07:21
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 15 Nov 2015 15:43:00 +0100, Sebastian
    Biały<h...@p...onet.pl> wrote:
    > Pewnie tak samo jak twórcy mikrokerneli. Tam drivery nie banglają w
    > trybie kernela. Moga sobie banglać ja jednej z wyższych warstw. Nie
> [...]

    No ale co z przełączaniem kontekstu, driver w userspace raczej tego
    będzie wymagał a to jest niewydajne.
    Ile znasz mikrokerneli OSów używanych w w kompuerach powszechnego
    użytku?

    --
    Marek

  • 86. Data: 2015-11-15 23:29:39
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 15 Nov 2015 16:06:52 +0100, Sebastian
    Biały<h...@p...onet.pl> wrote:
    > 1. Dlaczego zakladasz że driver translowany z Javy do x86 miałby
    byc wolny?

    Może odwrócę pytanie, przedstaw argumenty dlaczego taki kilkuset
    megabajtiwy driver (VM + bytecode translowany na x86) miałby być
    szybki, bo realnie w obecnych warunkach tak by to wyglądało. To, że
    nie ma bytecodu niewiele zmienia. No chyba, że masz na myśli jakąś
    arch. ze sprzętową Javą. np. procesor Warszawa :-)

    > 2. Dlaczego zakaldasz że DMA jest aż tak dziadowskie że wymaga 100%
    cpu
    > aby go co nanosekunde na nowo konfigurować? Nie docedniasz
    współczesnych
    > DMA.

    Nie o to chodzi, byłoby niedociążone więc nie wykorzystane w pełni.
    DMA działa "odtąd-dotąd" i po wykonaniu zlecenia generalnie nic nie
    robi. Obawiam się że w takim modelu driver po złożeniu zlecenia,
    zanim by cpu zmienił kontekst już byłby wykonane.
    Poza tym nie wszystko sa się zrobić tylko używając DMA.

    --
    Marek

  • 87. Data: 2015-11-15 23:43:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 15 Nov 2015 23:00:15 +0100, atm napisał(a):

> [...]
    > zastosowal bardziej agresywna polityke w kwestii ubiajania aplikacji.
    > Ciezko jest mi przyjac, ze dwie gry i kilka innych aplikacji zapchalo

    A cholera wie, ale ogolnie to w Androidzie jak najbardziej aplikacja
    jest trzymana w pamieci.
    Moze Samsung zajal 3GB z tych 4, moze wsadzil 4, a system potrafi
    zaadresowac tylko 2 :-)

> [...]
    > Teraz mam A5.0.2 i system jak dla mnie calkiem sprawnie radzi sobie z
    > zarzadzaniem zasobami. Moze jest to tez efekt instalowania sprawdzonych

    A ja mam 4.4 i to zyje wlasnym zyciem.

    > Wciaz jednak mozesz wlasnorecznie ubic aplikacje usuwajac jej karte z
    > Task Manager czy jak to sie zowie plus oczywiscie Cofnij do skutku plus

    Cofnij nie zamyka. Pomijajac pomysl, zeby sie cofac do skutku, to na
    pierwszej stronie owszem, zwija, zapamietujac jednak otwarta strone i
    wszystkie inne otwarte karty/strony.

    > oczywiscie multum aplikacji. Jesli komus na tym zalezy, bo mozna ja po
    > prostu zwinac i niech system ja ubije kiedy mu sie spodoba.

    Nie, ja bym chial ja jednak normalnie zamknac.

    > Sa jednak
    > aplikacje, ktore chyba niezaleznie od systemu beda drainowaly baterie
    > bedac w tle jak np nawigacje.

    Szczegolnie jak transmituja dane.

    Tylko ... Trekbuddy na K550 chodzil kilkanascie godzin - fakt, ze z
    zewnetrznym GPS BT, na nokii C6 ok 5h, a na S4 to ze 2h - taki postep.

    J.

  • 88. Data: 2015-11-15 23:53:10
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2015-11-15 23:43, J.F. wrote:

    > A cholera wie, ale ogolnie to w Androidzie jak najbardziej aplikacja
    > jest trzymana w pamieci.
    > Moze Samsung zajal 3GB z tych 4, moze wsadzil 4, a system potrafi
    > zaadresowac tylko 2 :-)

    Jesli smartfony potrafia wciagnac niemal polowe dostepnej pamieci
    storage na wlasne sprawy to kto wie ;]

> [...]
    >
    > Cofnij nie zamyka. Pomijajac pomysl, zeby sie cofac do skutku, to na
    > pierwszej stronie owszem, zwija, zapamietujac jednak otwarta strone i

    Naprawde masz tak, ze cofajac sie do skutku w przegladarce www nie znika
    Ci ona z uruchomionych aplikacji?
    Poza tym wspomniane wczesniej wysuniecie strony aplikacji w task
    managerze tez ja ubija.

    > Nie, ja bym chial ja jednak normalnie zamknac.

    A to prosze pana takie nowum wprowadzili juz chyba w Windows Mobile 5
    gdzie skasowali krzyzyk do zamykania aplikacji. Bedzie od tego czasu ze
    20 lat ;]

    > Szczegolnie jak transmituja dane.
    >
    > Tylko ... Trekbuddy na K550 chodzil kilkanascie godzin - fakt, ze z
    > zewnetrznym GPS BT, na nokii C6 ok 5h, a na S4 to ze 2h - taki postep.

    Dostales jednak w zamian znacznie wiekszy ekran, szybszy CPU, GPU,
    wiecej pamieci itd. Cos za cos. Slabo idzie producentom poki co
    rozwiazanie kwestii zasilania. Niestety.
    Poza tym az tak zle chyba nie jest, sugerowalbym Ci sprawdzic co wcina
    prad, 2h wydaje sie zdecydowanie zbyt malo.

  • 89. Data: 2015-11-16 01:15:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 15 Nov 2015 23:53:10 +0100, atm napisał(a):

    > Naprawde masz tak, ze cofajac sie do skutku w przegladarce www nie znika
    > Ci ona z uruchomionych aplikacji?

    Nie znika. Dojscie do pierwszej strony zamyka/chowa/minimalizuje
    przegladarke, ale ona nadal jest uruchomiona.

    > A to prosze pana takie nowum wprowadzili juz chyba w Windows Mobile 5
    > gdzie skasowali krzyzyk do zamykania aplikacji. Bedzie od tego czasu ze
    > 20 lat ;]

    Widac Google uznal ze 20 lat to za dlugo i czas cos zmienic.
    I nie ma juz krzyzyka :-)

    > Dostales jednak w zamian znacznie wiekszy ekran,

    Wygaszony,

    > szybszy CPU, GPU,

    To powinien szybciej zapisac cosekundowe dane z GPS do pliku i przejsc
    do trybu oszczedzania energii :-)

    > wiecej pamieci itd. Cos za cos. Slabo idzie producentom poki co
    > rozwiazanie kwestii zasilania. Niestety.
    > Poza tym az tak zle chyba nie jest, sugerowalbym Ci sprawdzic co wcina
    > prad, 2h wydaje sie zdecydowanie zbyt malo.

    GPS najwyrazniej. Wystarczy zatrzymac rejestracje w TB i juz bierze
    malo.
    No chyba, ze po uruchomieniu GPS sam Android cos robi ... np skanuje
    okoliczne wifi.

    J.

  • 90. Data: 2015-11-16 01:44:53
    Od: ALEX Alpha MR <k...@s...us>

    W dniu 15.11.2015 o 23:43, J.F. pisze:

> [...]
    > wszystkie inne otwarte karty/strony.

    > Nie, ja bym chial ja jednak normalnie zamknac.

    W S4mini jest w "opcje programisty" taka opcja żeby wyjście z aplikacji
    nie zamrażało jej tylko ubijało. I jest taka, w której ustalisz ile
    procesów ma chodzić w tle. Od 0 do maximum :-)

    --
    ALEX Alpha MR
    Pd Cusimą Cesarska Marynarka Japońska zatopiła nie tylko flotę rosyjską,