  • 31. Data: 2013-01-09 02:11:10
    Temat: Re: W koncu...
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2013-01-09 01:36, Mariusz [mr.] pisze:

    > Uważam, że wypuścili dopiero jednego mirrorlessa.

    No i? Czym wg. Ciebie różni się mechanicznie obiektyw T-S zaprojektowany
    natywnie na bagnet np. EF od szkła podpiętego przez przelotkę T-S do np.
    EOSa M, że w tym pierwszym przypadku od ćwierćwieku nie zrobiono takiego
    szkła AF a na EF-M miałoby to być trywialne?

    --
    marcin

  • 32. Data: 2013-01-09 08:09:29
    Od: astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl>

    Mariusz [mr.] wrote in <news:kcht1p$sf1$1@news.task.gda.pl>
    > może niedługo analogowców czeka wyłącznie
    > samodzielne malowanie warstw światłoczułych na szybce

    www.hypeness.com.br/2012/11/ele-faz-com-giz-o-que-mu
    ita-gente-nao-faz-nem-no-computador
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info

  • 33. Data: 2013-01-09 09:07:22
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Wed, 09 Jan 2013 02:11:10 +0100, mt wrote:
> [...]
    > EOSa M, że w tym pierwszym przypadku od ćwierćwieku nie zrobiono takiego
    > szkła AF a na EF-M miałoby to być trywialne?

    W sumie ciekawe co stoi na przeszkodzie? Moze przy tilcie wspolpraca AF
    w puszce w warunkach pieprznietej plaszczyzny ostrosci? A moze fakt, ze
    przy max tilt/shifcie tasiemka z elektryką musialaby miec zdrowych pare
    cm dlugosci wiecej?
    Choc w sumie tilt pewnie wymaga wiecej ostrzenia samym poklonem, tak
    zeby miec ostre wszystko co się chce i moze tutaj klasyczny AF traci
    sens?

    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 34. Data: 2013-01-16 01:56:56
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl> wrote:

> [...]
    [...]
    > A przecież wszystko mogłyby zapewniać szkła (także zoomy!)
    > systemowe. Wystarczyłoby przewidzieć jedną przelotkę T&S i zwyczajną
    > rurkę+powietrze dołączane do każdego obiektywu (to chyba nie jest
    > jakaś wielka filozofia?).

    Przypomniało mi się, że T&S z każdym obiektywem można jeszcze
    realizować odwrotną techniką (chyba nawet lepszą) - dzięki T&S samej
    matrycy (szczególnie łatwe w nielustrzankach).

    [mr.]