  • 41. Data: 2023-08-21 21:52:08
    Temat: Re: W UE najwięcej ekologicznych samochodów (na mieszkańca) mają Polacy - Eurostat
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 21.08.2023 o 20:14, Myjk pisze:
    > Co ma koszt nowego samochodu do ekologii

    Masz rację.

    Trzeba było napisać że wyprodukowanie nowego powoduje wydzielenie w
    hoooooj CO2 i powiększenie śladu węglowego ;-)

    Nie wspominając już o dzieciach które swymi małymi rączkami wydobywają lit.

  • 42. Data: 2023-08-21 21:55:58
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 21.08.2023 o 20:14, Myjk pisze:
    > Ta, bo jeździsz nim pinć razy w roku, tylko jak nie pada, i opony
    > czyścisz przed wjazdem do garażu, w którym dopiero co prąd ci podłączyli
    > (bez związku, ale ty tak lubisz pierdolić od rzeczy to i ja se nie będę
    > żałować).

    Od 15 lat jeżdżę samochodami 2003-2007 r.

    Robię to normalnie z głową a nie jak Ci debile których jakoś ciągle
    widzisz w około siebie.

    Wiesz ile litu dzięki mnie pozostało w ziemi? ;-)

  • 43. Data: 2023-08-21 22:28:14
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 21.08.2023 o 17:55, nadir pisze:

    > Ty masz wrak a ja sprawny samochód, a ta "większość" części to i tak
    > promil tego ile kosztuje nowy samochód.

    Ja nie mam bo nabyłem nowy. Ty masz bo nie nabyłeś i łatasz.

    > A nie jeżdżą? Mam takiego co ma ponad 60 lat, i to w zasadzie jedyny
    > samochód, który nie zawodzi, a mam ich trochę.

    Nie jeżdżą, mówi o tym oficjalne statystyki. Niezależnie od chęci
    właścicieli ich samochody nie dożywają 20 lat.

  • 44. Data: 2023-08-21 23:24:05
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 21.08.2023 o 18:42, Myjk pisze:

    > To czego kwiczysz w internetach na downsizingi

    Znowu mnie z kimś mylisz.
    Ja mam niewysilonego diesla z przed ery downsizigu, natomiast zwróciłem
    uwagę, że jednym z powodów spalania oleju jest ten nowy trend.

    > (decyzje wymuszone politycznie) itp.

    Tak jak i elektryfikacja czy zakazanie LPG od któregoś tam roku.

    > skoro nawet nie masz jaj i nie głosujesz.

    Nie chodzę na wybory bo nie mam na kogo głosować, a szkoda mi czasu na
    głosowanie na byle kogo, byle wbrew innemu.

    > Mam na to wywalone, ja tylko stwierdzam, czytając
    > twoje wypociny, do kogo ci mentalnie najbliżej.
    > Chciałem się tylko upewnić.

    I wyszło ci, że do Menzena? Kiepska ta twoja psychoanaliza.

    > Nie jestem od radzenia, to twoja indywidualna
    > sprawa na kogo (nie) głosujesz.

    Myślałem, że doradzisz co tam teraz w stolycy na topie jest i na kogo
    warto zmarnować głos.

  • 45. Data: 2023-08-21 23:44:29
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 21.08.2023 o 20:14, Myjk pisze:

    > Co ma koszt nowego samochodu do ekologii (o której sam napisałeś)?

    Ma to, że trzeba dużo surowców zużyć, żeby go wyprodukować,
    ekologiczniej jest dojeżdżać stare samochody. Pralki, lodówki, wiertarki
    czy co tam masz, też zmieniasz co 5-6 lat bo taka moda, czy jak się zużyją?

    > Jakbyś chciał starego grata na
    > nowych częściach poskładać to byś w ogóle poszedł z torbami.

    W tym roku do swojego grata dołożyłem jakieś 4000 zł na nowe części i
    jak nigdzie nim nie przypierdolę, to na najbliższe 6-8 lat mam spokój i
    wywalone na ceny nowych i używanych samochodów.

    > Ta, bo jeździsz nim pinć razy w roku, tylko jak nie pada,
    > i opony czyścisz przed wjazdem do garażu,

    Jest najmniej zawodny bo pozbawiony wszelkiej elektroniki, czysta
    mechaniczna maszyna, i właśnie do lasu na grzyby albo jak pada i ulice
    zalewa, to wtedy najczęściej nim jeżdżę. Także znowu pudło.

    > w którym dopiero
    > co prąd ci podłączyli (bez związku, ale ty tak lubisz
    > pierdolić od rzeczy to i ja se nie będę żałować).

    Znowu coś konfabulujesz, w garażu o którym gdzieś tam pisałem prądu nie
    mam i nie potrzebuję, a związek był, tylko jak zwykle go nie pojąłeś.

  • 46. Data: 2023-08-21 23:53:35
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 21.08.2023 o 22:28, io pisze:

    > Ja nie mam bo nabyłem nowy. Ty masz bo nie nabyłeś i łatasz.

    A do ilu lat liczy się jako nowy? Bo może też taki mam w swojej flocie,
    tylko o tym nie wiem?

    > Nie jeżdżą, mówi o tym oficjalne statystyki. Niezależnie od chęci
    > właścicieli ich samochody nie dożywają 20 lat.

    Jakoś dziwnym trafem moje dożywają, no ale jak są pierwsze objawy
    awarii/zużycia, i zamiast reperować katuje się samochód do końca, to i
    pięciu lat nie dożywają.
    Inna sprawa, że czym nowszy samochód tym bardziej jednorazowy.

  • 47. Data: 2023-08-22 04:12:39
    Od: W <...@...kom>

    W dniu 21.08.2023 o 20:14, Myjk pisze:
    > Mon, 21 Aug 2023 17:55:08 +0200, nadir

    > Co ma koszt nowego samochodu do ekologii (o której sam napisałeś)?
    > Przecież wiadomo że nowy samochód jest fhuj drogi, jak kiedyś liczyłem 3-4x
    > droższy niż całkowite koszty produkcji wraz z dostawą do salonu (podobne,
    > albo i większe, narzuty są na części w ASO). Jakbyś chciał starego grata na
    > nowych częściach poskładać to byś w ogóle poszedł z torbami.

    ano to ma, że aby pokryć te nadmierne koszty, trzeba było wykonać w
    cholerę dodatkowej pracy powodującej niepotrzebne zużycie kolejnych
    zasobów, wyemitowania szkodliwych gazów, itp.
    Nie, nie jestem za tym, żeby się cofać, ale mam wrażenie, że ludzkość
    tak się zafiksowała w tym nieustającym i coraz szybszym rozwoju,
    związanym często też z potrzebą posiadania nowinek, gadżetów, że często
    nie potrafimy dostrzec, że właśnie podcinamy gałąź, na której siedzimy i
    np. zamiast przyczynić się do oszczędzania środowiska, to właśnie
    prowadzimy do jeszcze silniejszego jego wyeksploatowania.
    Oczywiście każdy ma swój sposób oceniania gdzie jest punkt przegięcia.

> [...]
    > co prąd ci podłączyli (bez związku, ale ty tak lubisz
    > pierdolić od rzeczy to i ja se nie będę żałować).

    jak nie musi jeździć, ma czas na czyszczenie opon to pewnie ma dużo
    czasu i w dodatku nie niszczy środowiska. To chyba dobrze.

    Pozdr.
    W.

  • 48. Data: 2023-08-22 04:45:27
    Od: W <...@...kom>

    W dniu 19.08.2023 o 01:25, io pisze:
> [...]
    ekologicznych-samochodow-w-unii-maja-polacy-zaskakuj
    ace-statystyki/vdzxbtb

    > Tak, miałem kiedyś przystępnie tani 18-letni samochód na LPG, który
    > palił 1 litr oleju na 100km.

    ale to go tak zaniedbałeś, czy dałeś sobie wcisnąć złoma?Ja miałem 2
    samochody wolnossące z LPG i w pierwszym przez 170 tys. km nie musiałem
    dolewać oleju między wymianami, w drugim przy przebiegu 300+ tys.
    musiałem dolać z 1.5 litra na 12-15 tys., ale to był samochód za
    tygodniówkę, użytkowany przez rok najczęściej na odcinku 8 km, nierzadko
    eksploatowany w sposób ekstremalny jak na samochód cywilny - męczony od
    startu (zima, lato na dworze), "szybszy" od porsche, tam, gdzie SUVy
    zawracały on przejeżdżał, śpiący policjanci to było dobre miejsce do
    wyprzedzania, itp. Ale to raz, że kupowałem samochód z silnikiem, który
    bardzo dobrze znałem, cieszył się uznaniem np. taksówkarzy, a dwa, że
    kupiłem od właściciela, który dbał o niego (nawet miałem dość świeży
    wykres z hamowni) i gdyby go eksploatować normalnie, to pewnie nawet nie
    trzeba by było dolewać prze kolejne 100 tys. km.

    Pozdr.
    W.

  • 49. Data: 2023-08-22 08:39:14
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 21 Aug 2023 21:49:50 +0200, _Master_

    > Jesteś całym sercem za ale nie możesz
    > się przyznać że głosujesz na lewaków?

    Właśnie to jest taki absurdalny paradoks, że lewaki
    (cokolwiek to znaczy) mają najbardziej wykształconych
    i najbardziej otwartych i prozachodnich polityków.

    Prawaki, typu pisdecja czy twoja ruska konfedera
    z klapami na oczach najchętniej by na wschód
    zapierdalali, mimo że się tego wypierają.

    > Co za obłudnik?

    No tak, bo konfedera na potrzebę wyborów aby się dobrać
    do koryta, co się odżegnuje od chęci wyprowadzenia Polski
    i Polaków z Unii, wcale nie jest obłudna.

    > tak mają też zeteselowce i pisowce
    > Zawsze niedoszacowane w sondażach.

    Tymczasem konfederze spada, bo przestano ich ignorować
    widząc że jeszcze większe zagrożenie dla demokracji ze
    sobą niosą, i zaczęto prostować ich kłamstwa. he he he

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 50. Data: 2023-08-22 09:07:25
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 21 Aug 2023 23:24:05 +0200, nadir

    > Znowu mnie z kimś mylisz.

    Cytuję że kwiczysz, mimo że masz niewysilonego (lol) diesla:

    > Ja mam niewysilonego diesla z przed ery downsizigu,
    > natomiast zwróciłem uwagę, że jednym z powodów spalania
    > oleju jest ten nowy trend.

    Gówno prawda, czego przykładem była moja fabia która nie była
    objęta "nowym trendem" downsizingu a która wpierdoliłą olej
    tak szybko, że o mało NOWEGO silnika nie zatarłem. Literalnie,
    znowu bredzisz co ci do tezy pasuje i szukasz wymówek dla tych
    technicznych gruzów spalinowych.

    > Tak jak i elektryfikacja czy zakazanie LPG od któregoś tam roku.

    Oraz wymuszenie rezygnacji ze stosowania ołowiu w paliwie
    czy kolejne normy, zakaz wylewania ścieków do rzek bez ich
    oczyszczenia, oraz setki innych nakazów i zakazów.

    To jest rzecz NORMALNA w cywilizowanych krajach. Jak ci
    nie pasuje, to bierz masterka pod pachę i jedź sobie do
    indii czy ruskich (do niedawna odesłałbym was do Algierii,
    tam jeszcze dwa lata wstecz używali ołowiówki), tam będziecie
    mogli sobie srać na środku ulicy, śmieci do rzek wyrzucać,
    palić czym popadnie w czym popadnie.

    > Nie chodzę na wybory bo nie mam na kogo głosować, a szkoda
    > mi czasu na głosowanie na byle kogo, byle wbrew innemu.

    Skoro jest tak chujowo, to po co tu jeszcze mieszkasz.
    Jest tyle zajebistych krajów, rosja na przykład...

    > I wyszło ci, że do Menzena?

    Gdzie napisałem że do mencena? Konfedera to tylko mencen?

    > Kiepska ta twoja psychoanaliza.

    Faktycznie, jesetś po prostu typowym polaczkiem który tylko
    jęczy i marudzi.To przez takich jak ty rządzą nami pisdostolce,
    a rośnie ruskiej konfederze, którzy chcą nas z unii wyprowadzić
    (ale tobie to by pasowało, bo przecież unia jest zła, wprowadza
    zakazy i nakazy na takich beidnych obywateli jak ty). No ale
    wiadomo że nie ma znaczenia kto rządzi, wszyscy są tak samo
    chujowi. Taaaaa...

    > Myślałem, że doradzisz co tam teraz w stolycy
    > na topie jest i na kogo warto zmarnować głos.

    Taki cwany jesteś a nie umiesz sobie notowań sprawdzić?
    W twojej "stolycy" od zawsze wygrywa centrum z lewakami.

    --
    Pozdor
    Myjk