-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!.POSTED.c138-228.icpnet.pl!not-for-mail
From: W <...@...kom>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: W UE najwięcej ekologicznych samochodów (na mieszkańca) mają Polacy
- Eurostat
Date: Wed, 30 Aug 2023 00:15:53 +0200
Organization: ICM, Uniwersytet Warszawski
Message-ID: <uclqmr$1m95r$1@news.icm.edu.pl>
References: <ubnvha$45ao$1@news.icm.edu.pl> <uboulf$5s48$2@news.icm.edu.pl>
<ubp0nf$hpi$1$nadir@news.chmurka.net> <ubpsca$7cim$2@news.icm.edu.pl>
<ubr6of$np2$1$nadir@news.chmurka.net> <ubt676$ce9m$7@news.icm.edu.pl>
<ubti0d$3ps$2$nadir@news.chmurka.net> <ubtj3f$dd3r$2@news.icm.edu.pl>
<ubtmlb$6ft$1$nadir@news.chmurka.net> <ubvb8a$g8sa$1@news.icm.edu.pl>
<uc016h$kue$1$nadir@news.chmurka.net> <uc0hd7$i89s$3@news.icm.edu.pl>
<uc0m6j$ib$1$nadir@news.chmurka.net> <uc2ap6$l6l3$2@news.icm.edu.pl>
<uc2m5e$a87$1$nadir@news.chmurka.net> <uc2p06$ltbp$2@news.icm.edu.pl>
<uc6dd0$s1bo$1@news.icm.edu.pl> <ucg6ek$1c7ra$1@news.icm.edu.pl>
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Tue, 29 Aug 2023 22:15:55 -0000 (UTC)
Injection-Info: news.icm.edu.pl; posting-host="c138-228.icpnet.pl:85.221.138.228";
logging-data="1778875"; mail-complaints-to="u...@n...icm.edu.pl"
User-Agent: Mozilla Thunderbird
Content-Language: pl
In-Reply-To: <ucg6ek$1c7ra$1@news.icm.edu.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2716699
[ ukryj nagłówki ]W dniu 27.08.2023 o 20:59, io pisze:
> W dniu 24.08.2023 o 03:56, W pisze:
>> W dniu 22.08.2023 o 18:50, io pisze:
>>> W dniu 22.08.2023 o 18:05, nadir pisze:
>>> ...
>>>> No to albo silnik, albo połowa samochodu, bo to nie są zamienne rzeczy.
>>>> Dobrze i przemyślanie skonstruowany silnik jak najbardziej się
>>>> naprawia.
>>>> Jeden nie widzi sensu naprawić silnik inny nie widzi sensu w
>>>> jeżdżeniu twizy. Różni ludzie mają różne gusta i potrzeby, pogódź
>>>> się z tym.
>>>>
>>>
>>> Znowu nie zrozumiałeś. Możesz sobie silnik remontować, ale jeśli Ci
>>> się skończył to zapewne cały samochód też się skończył. No chyba, że
>>> wszystko remontowałeś na bieżąco to jesteś w d..e, musisz dalej
>>> remontować.
>>
>> Jak popularny model, to zakup słupka silnika może wyjść najtaniej.
>> Ja tak robiłem, gdy awarii (to nie było zużycie eksploatacyjne) uległ
>> mój silnik (turbodiesel 1.9 cdti, cieszący się dobrymi+ opiniami) .
>> Słupek kosztował mnie 2100 zł od znajomego mechanika a to i tak było
>> "drogo". Wiem, że wymieniają na takie za 1500 i jeżdżą nierzadko
>> jeszcze podnosząc moc przy okazji.
>> A samochód każdy trzeba naprawiać, szczególnie jak się chce
>> wykorzystywać jego możliwości a nie tylko turlać "do kościoła".
>> Dlatego jak np. robię hamulce, to w krótkim czasie kupuję następny
>> komplet dobrej marki (cywilne) - niech sobie czeka, sprężyny i
>> amortyzatory wymieniałem ze 3 lata temu (i nie dlatego, że było to już
>> konieczne) i przymierzam się do zakupu nowego kompletu.
>> Co jakiś czas wymianie podlegają też elementy elastyczne zawieszenia,
>> ale tu już całkowicie zdaję się na mechanika.
>> Do tego dobre opony a reszta to pierdoły.
>> I takie podejście daje ważną zaletę - dobrze znasz samochód, wiesz jak
>> się zachowuje pusty, jak z obciążeniem, gdzie leżą jego granice - to
>> pozwala mi jeździć wydajnie, czyli "szybko i bezpiecznie" :-) a
>> jednocześnie dość ekonomicznie. Z ostatnich prawie 25 tys. km mam
>> średnią 50 km/h przy spalaniu 6.8-6.9 (BC1 pokazuje 6.8, BC2 - 6.9) a
>> samochód służy żonie i mi "do wszystkiego" przez 7 dni w tygodniu, 95%
>> na terenie PL, mieszkam tuż za granicą dużego miasta, cenię swój czas,
>> więc staram się unikać korków i jak nie muszę to np. nie pcham się do
>> centrum w godzinach szczytu (bo i nie mam takiej potrzeby, chyba, że
>> chce mi się ulubionego spaghetti czy pizzy, ale to raczej w godz.
>> 12-15). Na marginesie - mój silnik ma 120KM i chyba coś ok. 11 do
>> setki. Sprawne poruszanie głównie zależy od umiejętności i możliwości
>> kierowcy, i od tego, ile kosztuje to sprawne poruszanie (dlatego
>> służbowe często są szybkie).
>
> Najwyraźniej planujesz jeździć nim do końca swoich dni.
Nie ma szans (chyba, że mi źle życzysz), ale przyznaję, że nie lubię
zmieniać samochodu, jeśli mam do niego zaufanie i na dany czas jest dla
mnie wystarczający (a jeśli chodzi o jazdę nie mam wcale takich małych
wymagań, dlatego muszę dbać o najważniejsze rzeczy, niezależnie jak
stary będzie samochód). No i ważna jest dla mnie kwestia tego
doświadczenia, wyczucia konkretnego samochodu, bo chcąc jeździć dość
szybko nowym/innym samochodem można się równie szybko "przejechać".
>
>>
>> Przy okazji - gdzieś tam padło o osiągach elektrycznych, jak to
>> odchodzą itp.
>>
>> Miałem okazję przejechać się BMW i3s - przyznaję dawał fajną
>> "bezproblemowość" w szybkim rozpędzaniu, dobrze to było opanowane
>> przez elektronikę (brak problemów z przyczepnością jak na opony, moc i
>> odczuwane przyspieszenie), nie było zmartwień o grzanie/chłodzenie
>> silnika/turbiny ale dosłownie po kilku testach (oceniłbym je na 80%
>> możliwości /mam też doświadczenia z samochodem spalinowym o takim
>> przysp. do 100/) pokazywany na początku zasięg 180 spadł do 135 km. A
>> zrobiliśmy może z 5 km.
>
> Dokładnie to samo będziesz miał w dowolnej silnej spalinówce.
może i tak, może zapomniałem, w każdym razie jakoś tego tak nie odczułem
jeżdżąc np. benzyniakiem turbo (7kg/1KM) bo jak się ma ogólnie większy
zasięg (powiedzmy 700+ przy normalnej jeździe do 300 przy szybkiej) to
takich kilka przyspieszeń (z tym i3s to naprawdę nie było jakieś duże
ciśnięcie) nie robiło aż takiego zamieszania.
>
>> Nie wiem, jakby to potoczyło się dalej gdyby go trochę uspokoić (czy
>> komp po przeliczeniu zużycia zaproponowałby wyższy zasięg, ale przy
>> 130 zasięgu to ja się przymierzam do tankowania, żeby w ogóle nie
>> zastanawiać się, gdzie, kiedy i jak długo mam tankować (zawsze coś się
>> znajdzie).
>> W zasadzie wyszło, że to mógłby być zamiennik tego grata za
>> tygodniówkę (o którym wcześniej pisałem) ;-), czyli samochód do
>> szybkich przejazdów na krótkich odcinkach, tylko, że pewnie szybko
>> okazałoby się, że jego eksploatacja jest dużo droższa od tamtego -
>> pierwsze z brzegu - opony 3600 vs 1400.
>>
>> A na trasie (dwupasmówka, ale nie S ani A), to nawet jakieś ePorsche,
>> które ze świateł startowało jak rakieta, po 30 km było w tym samym
>> miejscu co mój 1.9td (120KM) i trochę jeszcze pomagała mu w tym
>> paskudna pogoda (AWD vs moje FWD).
>> I nie macie co próbować tłumaczyć, że jechał na lajciku, wiem co było.
>> Pewnie wstrzymywała go zbyt słaba znajomość możliwości samochodu albo
>> spadający zasięg.
>> Pewnie prawdziwą przewagę dzięki osiągom pokazałoby takie ePorsche na
>> jednopasmowych krajówkach, gdzie odcinki do wyprzedzania coraz rzadsze
>> i coraz krótsze a prędkości nie takie wysokie, więc jest szansa, że
>> nie trzeba będzie doładowywać na trasie.
>> A korzyść w mieście? Jest, szczególnie jak ktoś ma okazję wykorzystać
>> przysługujące bonusy. Ale jeśli nie, to ograniczenia 70-50 czy nawet
>> 30 i korki - słabe perspektywy na istotny zysk czasowy.
>
> Jak wyżej, kup sobie coś mocniejszego spalinowego to zobaczysz ile
> kosztuje jazda z dużą prędkością i jak można zejść ze zużyciem paliwa
> jadąc powoli.
>
coś tam trochę wiem
>>
>> Zresztą - fajnie, gdyby właściciele elektryków podali średnie (ale nie
>> z wakacyjnych przejazdów, tylko chociaż z jednego roku, żebyśmy mieli
>> uwzględnione chociaż raz wszystkie pory roku, z podaniem modelu
>> pojazdu i krótkiej charakterystyki wykorzystania samochodu) - rzuci to
>> jakieś światło na ile te "osiągi" się zdają.
>
> Osiągi są takie, jak podałem, że 17-konne Twizy odjeżdża przeciętnej
> spalinówce w jeździe miejskiej i przebija ją łatwością parkowania oraz,
> uwaga, ładowania. Czemu miałbym szukać dziury w całym.
z ciekawości spojrzałem na yt na to cudo i jak to "przyspiesza" i jestem
pewien, że cały sekret "odjeżdżania" siedzi w kierowcach a nie w
pojazdach - przecież to przyspiesza mizernie (chyba, że coś źle
poszukałem - Renault Twizy 17 czy 18KM?). Na temat pozostałych "achów"
dam sobie spokój z dyskusją, bo nie miałem z tym nigdy problemu, więc
też trudno będzie mi się wczuć w Twoje spostrzeżenia.
Następne wpisy z tego wątku
- 30.08.23 06:59 Cavallino
- 30.08.23 07:23 _Master_
- 30.08.23 14:52 _Master_
- 31.08.23 16:19 io
- 31.08.23 19:43 W
- 31.08.23 20:18 io
- 01.09.23 15:28 W
- 04.09.23 14:16 io
- 05.09.23 19:22 Shrek
- 06.09.23 06:53 Shrek
- 06.09.23 15:41 W
- 07.09.23 10:23 io
- 07.09.23 18:39 ąćęłńóśźż
- 08.09.23 11:44 io
- 08.09.23 17:19 W
Najnowsze wątki z tej grupy
- [OT] Lewe oprogramowanie
- droga laweta
- Co tam się odpierdala w tej Warszawie?
- skąd się biorą tacy debile?
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
Najnowsze wątki
- 2024-11-29 Dławik CM
- 2024-11-29 [OT] Lewe oprogramowanie
- 2024-11-29 Błonie => Sales Specialist <=
- 2024-11-29 Warszawa => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-11-29 Warszawa => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2024-11-29 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-29 Białystok => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-11-29 Pómpy ciepła darmo rozdajoo
- 2024-11-29 Białystok => Application Security Engineer <=
- 2024-11-29 Białystok => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-29 Gdańsk => Software .Net Developer <=
- 2024-11-29 Wrocław => Key Account Manager <=
- 2024-11-29 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-29 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-27 Re: UseGalileo -- PRODUKTY I APLIKACJE UŻYWAJĄ JUŻ DZIŚ SYSTEMU GALILEO