eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyW UE najwięcej ekologicznych samochodów (na mieszkańca) mają Polacy - EurostatRe: W UE najwięcej ekologicznych samochodów (na mieszkańca) mają Polacy - Eurostat
    From: W <...@...kom>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: W UE najwięcej ekologicznych samochodów (na mieszkańca) mają Polacy
    - Eurostat
    Date: Wed, 30 Aug 2023 00:15:53 +0200

    W dniu 27.08.2023 o 20:59, io pisze:

    > Najwyraźniej planujesz jeździć nim do końca swoich dni.

    Nie ma szans (chyba, że mi źle życzysz), ale przyznaję, że nie lubię
    zmieniać samochodu, jeśli mam do niego zaufanie i na dany czas jest dla
    mnie wystarczający (a jeśli chodzi o jazdę nie mam wcale takich małych
    wymagań, dlatego muszę dbać o najważniejsze rzeczy, niezależnie jak
    stary będzie samochód). No i ważna jest dla mnie kwestia tego
    doświadczenia, wyczucia konkretnego samochodu, bo chcąc jeździć dość
    szybko nowym/innym samochodem można się równie szybko "przejechać".

    > Dokładnie to samo będziesz miał w dowolnej silnej spalinówce.

    może i tak, może zapomniałem, w każdym razie jakoś tego tak nie odczułem
    jeżdżąc np. benzyniakiem turbo (7kg/1KM) bo jak się ma ogólnie większy
    zasięg (powiedzmy 700+ przy normalnej jeździe do 300 przy szybkiej) to
    takich kilka przyspieszeń (z tym i3s to naprawdę nie było jakieś duże
    ciśnięcie) nie robiło aż takiego zamieszania.

    > Jak wyżej, kup sobie coś mocniejszego spalinowego to zobaczysz ile
    > kosztuje jazda z dużą prędkością i jak można zejść ze zużyciem paliwa
    > jadąc powoli.

    coś tam trochę wiem

    > Osiągi są takie, jak podałem, że 17-konne Twizy odjeżdża przeciętnej
    > spalinówce w jeździe miejskiej i przebija ją łatwością parkowania oraz,
    > uwaga, ładowania. Czemu miałbym szukać dziury w całym.

    z ciekawości spojrzałem na yt na to cudo i jak to "przyspiesza" i jestem
    pewien, że cały sekret "odjeżdżania" siedzi w kierowcach a nie w
    pojazdach - przecież to przyspiesza mizernie (chyba, że coś źle
    poszukałem - Renault Twizy 17 czy 18KM?). Na temat pozostałych "achów"
    dam sobie spokój z dyskusją, bo nie miałem z tym nigdy problemu, więc
    też trudno będzie mi się wczuć w Twoje spostrzeżenia.