  • 41. Data: 2010-09-28 13:15:44
    Temat: Re: W Polsce królują złomy
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <e...@3...lp> napisał w
    wiadomości news:

    > To teraz popatrz jaki odsetek stanowią te złomy klasy E.

    To samo dotyczy D i C.

    > W Polsce zbyt wielu ludzi kupuje 10-letnie auta klasy B i C, bo na inne
    > ich nie stać.

    Tak naprawdę to w ogóle ich na auto nie stać, tylko nie chcą się do tego
    przyznać.
    Jakby był porządny przegląd techniczny i musiałby zapłacić za niego 10 razy
    po 100 zł, to od razu by to zrozumieli.

    > Za cenę jaką płacą za to, nie kupią żadnego nowego auta (nawet klasy A czy
    > B).

    Ale sieciówkę na MPK daliby radę.
    Ale wtedy też nie poszpanują przed sąsiadami zza miedzy.

  • 42. Data: 2010-09-28 13:17:05
    Od: DoQ <p...@g...com>

    Cavallino pisze:

    > Ale sieciówkę na MPK daliby radę.
    > Ale wtedy też nie poszpanują przed sąsiadami zza miedzy.

    Samochod juz od dawna nie jest (i nie powinien byc) synonimem luksusu
    stary komuchu.

  • 43. Data: 2010-09-28 13:17:45
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    > Prosty przykład - najniższe zarobki u nas, to około 1000zł. Najniższe w
    > UK to 1000 funtów (tu się opieram na danych od znajomych - Polacy na
    > stanowiskach fizycznych mają właśnie 1000-1300 funtów).
    > Teraz weźmy za przykład nowe auto klasy B - Clio.
    > Podstawowa wersja z dci pod maską kosztuje niecałe 14k funtów. U nas -
    > niecałe 50k zł. Przelicz sobie sam ile to jest miesięcznych pensji,
    > mimo, że pozornie w UK to auto kosztuje 70k zł.

    Chcialbym dodac, ze niektorzy chcielby jeszcze miec wlasne mieszkanie, a
    nie nowa pande... i jak to wszystko pogodzic przy zarobkach rzedu 1500zl
    netto x 2 osoby zarabiajace - rata kredytu na mieszkanie - oplaty
    biezace - zarcie i ewentualnie jakis dzieciak :P
    Nic tylko isc sie powiesic, bo nie starczy juz na nowego ceed'a coby
    uszczesliwic Cavallino na dordze :>

    --
    Karolek

  • 44. Data: 2010-09-28 13:18:11
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "ALi" <n...@l...org> napisał w wiadomości news:

    > Więc nie ma szans, żebyśmy zarabiali tyle samo nominalnie.
    > Jak porównasz realną wartość zarobków wcale to tak źle już nie wygląda.
    > Może wobec np. Niemiec tak, ale ogólnie naprawdę nie ma co narzekać.
    > Większość świata ma znacznie gorzej.

    >Znaczy realnie Polaka bardziej stać na nowy samochód niż Fina czy Norwega?

    Akurat na samochód nie, bo ceny samochodów różnią się mniej (to powyżej
    dotyczyło zarobków w Euro, a nie preferencji przy zakupie zamochodów).
    Ale to nie znaczy że go nie stać w ogóle na nowy, nie stać na nowego
    Porsche - to oczywiste.

  • 45. Data: 2010-09-28 13:20:31
    Od: DoQ <p...@g...com>

    Karolek pisze:

    > Nic tylko isc sie powiesic, bo nie starczy juz na nowego ceed'a coby
    > uszczesliwic Cavallino na dordze :>

    Nie ma jajec czy kasy zeby kupic cos powyzej koreanskiej klasy kompakt,
    nikt mu nie zazdrosci wiec wylewa swoje żale ;)

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 46. Data: 2010-09-28 13:22:03
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]

    > to 1000 funtów (tu się opieram na danych od znajomych - Polacy na
    > stanowiskach fizycznych mają właśnie 1000-1300 funtów).

    Czyli ze 2-3 razy więcej niż u nas.
    Porównaj to teraz z kosztami życia.
    Efekt masz tu:
    00,Brytyjski_portal__Polska_czwarta_w_rankingu_jakos
    ci.html

    > Teraz weźmy za przykład nowe auto klasy B - Clio.
    > Podstawowa wersja z dci pod maską kosztuje niecałe 14k funtów. U nas -
    > niecałe 50k zł. Przelicz sobie sam ile to jest miesięcznych pensji,

    Za pensję trzeba jeszcze wyżyć, ubrać się, pomieszkać, a samochód to możesz
    sobie kupić z tego co zostanie.
    Jak Ci nie zostaje nic, to na auto Cię nie stać w każdym kraju.
    Tylko że u nas nie ma zgody na takie podejście - "Co, mnie nie stać na
    samochód ? Kredyt wezmę, kupię 10 letni i mam".

  • 47. Data: 2010-09-28 13:23:40
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Karolek" <d...@o...pl> napisał w wiadomości news:

    > Nic tylko isc sie powiesic, bo nie starczy juz na nowego ceed'a

    Są auta o połowę tańsze od Ceeda.

    >coby uszczesliwic Cavallino na dordze :>

    Nie kumasz że o to właśnie idzie, żeby mniej było czterośladów smrodzących
    palonym olejem?
    A więcej pasażerów MPK, PKP czy PKS?

  • 48. Data: 2010-09-28 13:26:20
    Od: "kml" <A...@g...lp>

    wiadomości news:i7sgog$t92$1@news.onet.pl...
    > I słusznie.
    > Bo gardłując o euro nie pomyślałeś, jaka jest realna siła nabywcza Twoich
    > zarobków.
    > Do tego nie wystarczy tylko porównać zarobki.
    > Polska jest dużo tańszym krajem do życia niż reszta Europy, szczególnie
    > zachodniej (przejedź się raz np. do Skandynawii - Finlandii czy Norwegii -
    > zrozumiesz o czym mowa).
    > Więc nie ma szans, żebyśmy zarabiali tyle samo nominalnie.
    > Jak porównasz realną wartość zarobków wcale to tak źle już nie wygląda.
    > Może wobec np. Niemiec tak, ale ogólnie naprawdę nie ma co narzekać.
> [...]

    Pierdolisz po prostu. Na lewo od Polski jest znacznie lepiej.

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 49. Data: 2010-09-28 13:26:25
    Od: DoQ <p...@g...com>

    Cavallino pisze:

    > Nie kumasz że o to właśnie idzie, żeby mniej było czterośladów
    > smrodzących palonym olejem?
    > A więcej pasażerów MPK, PKP czy PKS?

    http://www.youtube.com/watch?v=yAFijsLyPv4
    Ten co nie dymi :)

  • 50. Data: 2010-09-28 13:28:01
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Cavallino" <c...@k...pl> wrote in message

> [...]
    > Tylko że u nas nie ma zgody na takie podejście - "Co, mnie nie stać na
    > samochód ? Kredyt wezmę, kupię 10 letni i mam".

    Pomieszkasz taniej:

    http://finanse.wp.pl/gid,12057705,galeria.html?T[pag
    e]=2

    Samochod kupisz taniej, o tak banalnych rzeczach jak pieluchy dla dzieciaka
    pisalem wyzej.

    Pozdrawiam
    Kamil