  • 451. Data: 2010-09-29 17:21:20
    Temat: Re: W Polsce królują złomy
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    Dnia Wed, 29 Sep 2010 14:07:30 +0200, Cavallino napisał(a):

    > Średnio?
    > To musi to być smart, albo driver nim nie jeździ, tylko ruch blokuje.

    No to wygląda na to, że jeżdżę Smartem.

    Co prawda nie jest to jakiś olbrzymi potwór, ale jednak waży powyżej tony,
    ma (przynajmniej w teorii) 100-konny silnik i (gdy jeździłem na benzynie)
    potrafiłem zejść poniżej 6,5 litra. I to w 9-letnim samochodzie.

    --
    Yakhub

  • 452. Data: 2010-09-29 17:36:18
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    Dnia Wed, 29 Sep 2010 16:04:14 +0200, Cavallino napisał(a):

    > Do takich za 10 tys nic nie mam, byle nie łapały się w tą samą kategorię
    > ułatwienia dla złomów praktycznie bez wartości, np. takich za 1000 czy 2000.

    Ja po prostu nic nie mam do aut o żadnej wartości. Jak dla mnie maluch za 2
    flaszki też może sobie jeździć, o ile przejdzie badania techniczne.

    > Np. badanie punktów konstrukcyjnych nadwozia (nie wiem jak to się fachowo
    > nazywa, chodzi o to czym się kontroluję naprawy powypadkowe),

    http://tinyurl.com/35zcdth
    Punkt 6.1 i 6.2 ?

    > kompresji - smrodzenia spalonym olejem i niespalonym gazem,

    Punkt 9.2 ?

    > dymienia diesli itd

    Punkt 9.3 ?

    > Czyli to co najbardziej wkurza, bo da się zobaczyć w skrajnych przypadkach i
    > gołym okiem.

    To wszystko już jest... Niestety, tylko w teorii.

    > Jedno z drugim się łączy.
    > Gdyby porządnie egzekwować stan techniczny, to sprowadzanie złomów byłoby
    > nieopłacalne i żadne ograniczenia zewnętrzne nie byłyby potrzebne.

    Zgoda co do tego, że dodatkowe ograniczenia byłyby zbędne. Co do
    opłacalności sprowadzania... to pozostawmy ją sprowadzaczom.

    > I tak byłoby najlepiej.
    > A że nikt nie kontroluje, to są potrzebne.

    IMHO - Zły tok myślenia: "Skoro nikt nie kotroluje stanu technicznego, to
    wprowadźmy ograniczenie importu".
    Prawidłowy tok myślenia powinien brzmieć: "Skoro nikt nie kotroluje stanu
    technicznego, to powinien zacząć kontrolować".

    Bo ograniczając import wcale nie spowodujesz ograniczenia ilości złomów
    poruszających się po drogach, a wręcz przeciwnie.

    --
    Yakhub

  • 453. Data: 2010-09-29 17:47:00
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 29.09.2010 venioo <p...@o...eu> napisał/a:

    > i ok. 80gr/L to jest tak duzo??? kiedys bylo 50% ceny i sie oplacalo
    > bańki z paliwem z polski wiezc na dluzszy wyjazd, a teraz?? dla
    > zaoszczedzenia ilu?? parunastu PLN na zbiorniku???

    Tylko że na tym paliwie się robi odpowiednio więcej w zasięgu? Ostatnio robiłem
    trasę dookoła Bałtyku + Nordkapp, zasięg na pb95 z pl na moim baku to
    około ~500km, na estońskim i fińskim zrobiłem ~600km. Gaz w Norwegii po
    7nok (~3.5zł), jak mi XJ palił 50zł/100km na polskim gazie, tak mimo wyższej
    ceny kwotowo robiłem to samo na droższym. W szoku byłem że auto które w pl
    ledwo co robi 18l/100 pb za granicą potrafi zejść na 13l, co prawda 100% trasa,
    ale też i nonstop góry - szczególnie na e6 i e69 które to obie zrobiłem całe.
    Kontrolowałem nam bieżąco paliwo i gaz bo to łatwy sposób na wykrycie
    usterki - że coś nie tak z autem.

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

  • 454. Data: 2010-09-29 17:55:12
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 29.09.2010 Yakhub <y...@g...pl> napisał/a:

> [...]
    > ma (przynajmniej w teorii) 100-konny silnik i (gdy jeździłem na benzynie)
    > potrafiłem zejść poniżej 6,5 litra. I to w 9-letnim samochodzie.

    Jak ma dobry Cx to czemu nie? 7lPb to np Mondeo 1.8 robi na trasie - wg jego
    wskazań, trzymając 110-120kmph, wiec nie smartem i raczej nikogo nie blokujac.

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

  • 455. Data: 2010-09-29 18:08:44
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Znowu powrócę do swojej mantry: PO CO?

    "A ciemu?"
    Było.

    > Ustaliliśmy juz chyba, że problemem jest stan techniczny niektórych
    > pojazdów poruszających się po drogach.

    Nie tylko.
    Rozbicie zorganizowanej przestępczości zwanej dla niepoznaki branżą
    samochodów używanych przy okazji by się udało.

  • 456. Data: 2010-09-29 18:12:49
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "venioo" <p...@o...eu> napisał w wiadomości news:

    > Jak nie o tym? "Kup ser, albo mięso to pogadamy." - sam powiedziales

    Ale nie powiedziałem że zachodni.
    Kup ser za 15 zł/kg w Niemczech.
    Dasz radę?

    > Oprocz miesa i niedobrego chleba wymien mi jakie to produkty, bo ja jakos
    > nie kojarze zadnego

    Praktycznie cała żywność jest tańsza w Polsce, usługi są tańsze w Polsce,
    paliwa, tytonie.
    Mało co nie jest.

    > Jaka bujda??? Chyba jakies stare cenniki masz

    Chyba tak.
    Więc zapodaj aktualne.
    Ja jak ostatnio byłem widziałem nie 3 Eur, tylko pod 10.

    > No sorry, jak 10kg Ariel

    No właśnie o tym mówię.
    Topowe marki są tańsze tam, bo i klientów więcej, to prawo wielkich liczb
    działa.

    > i ok. 80gr/L to jest tak duzo???

    0,25 Eur to jest 1 zł.
    20% drożej prawie - tak to jest dużo.

  • 457. Data: 2010-09-29 18:14:06
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]
    > ma (przynajmniej w teorii) 100-konny silnik i (gdy jeździłem na benzynie)
    > potrafiłem zejść poniżej 6,5 litra. I to w 9-letnim samochodzie.

    Potrafić to może ja też bym potrafil.
    Ale to nie jest jazda.
    Gdy się jeździ 100 konnym kompaktem, to on pali 9, ale benzyny i to
    średnio - po mieście więcej.

  • 458. Data: 2010-09-29 18:15:15
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Sergiusz Rozanski" <w...@s...com> napisał w
    wiadomości news:

    > Jak ma dobry Cx to czemu nie? 7lPb to np Mondeo 1.8 robi na trasie - wg
    > jego
    > wskazań, trzymając 110-120kmph

    No właśnie, a mowa była:

    a) o jeździe, a nie wleczeniu się
    b) średnim spalaniu, a nie na trasie w optymalnych warunkach

  • 459. Data: 2010-09-29 18:18:25
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > To wszystko już jest... Niestety, tylko w teorii.

    Niestety.

    > Zgoda co do tego, że dodatkowe ograniczenia byłyby zbędne. Co do
    > opłacalności sprowadzania... to pozostawmy ją sprowadzaczom.

    Jasne.
    Rynek by to sam wyregulował.

> [...]
    > Prawidłowy tok myślenia powinien brzmieć: "Skoro nikt nie kotroluje stanu
    > technicznego, to powinien zacząć kontrolować".

    Prawidłowy, uwzględniający realia jest taki: "Skoro nikt nie chce
    kontrolować stanu technicznego i nie można na to liczyć, to trzeba sobie
    radzić inaczej".

  • 460. Data: 2010-09-29 18:25:51
    Od: DoQ <p...@g...com>

    http://dlakierowcow.policja.pl/portal/dk/807/ dziecko by znalazlo.

    > A co do braku Twojego zrozumienia. Zakładając Twoje interpretację
    > statystyk prawdziwą, to ciekawe jest, że po wymianie tych starych
    > 125/126, żuków itp. na nowsze lepsze samochody zachodnie jakoś
    > statystyki wypadkowe nie polepszyły się. Czyli daje to jakiś obraz co
    > się sprowadzało i co nadal się sprowadza.

    Naplyw "zlomu" z zachodu = zwiekszenie ilosci pojazdow na drogach.
    Samochody sa mocniejsze i szybsze, a ludzie w tych "wrakach" jakos nie
    giną częściej. To co, wg. Ciebie poszlo na gorsze?

    Pozdrawiam
    Pawel