  • 311. Data: 2010-09-29 09:54:12
    Temat: Re: W Polsce królują złomy
    Od: "Arek (G)" <a...@b...pl>

    W dniu 2010-09-28 21:48, DoQ pisze:

    > Ciekawostka. Jakos niewygodnie bylo ci sie odniesc do statystyk zabitych
    > a teraz zarzucasz mi brak zrozumienia.

    Napisałeś stwierdzenie, że liczba wypadków w jakimś tam okresie nie
    wzrosła. Ja nie wiem czy faktycznie tak było, czy też nie. Gdybyś podał
    źródło moglibyśmy podyskutować. Taka to ciekawostka.

    A co do braku Twojego zrozumienia. Zakładając Twoje interpretację
    statystyk prawdziwą, to ciekawe jest, że po wymianie tych starych
    125/126, żuków itp. na nowsze lepsze samochody zachodnie jakoś
    statystyki wypadkowe nie polepszyły się. Czyli daje to jakiś obraz co
    się sprowadzało i co nadal się sprowadza.

    A.

  • 312. Data: 2010-09-29 10:03:29
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2010-09-28 17:28, Cavallino pisze:
    > Użytkownik "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> napisał w wiadomości

    > Od kiedy pamiętam pierwszy przegląd jest po 3 latach, a następny po 2.

    > Taka jak moja - nieużywana.

    > W użytkowanej wyjdzie więcej niż 500 zł miesięcznie na samo paliwo, więc z góry
    odrzuciłem opcję użytkowania samochodu po tej liczbie. ;-)

    No i widzisz, źle założyłeś.
    Paliwo 200-300 zł/mc przy przebiegach rocznych rzędu 15-25kkm

  • 313. Data: 2010-09-29 10:10:30
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    > Za to 6 latach 0. ;-)

    Że po 3 latach wartość spadnie o połowę to jeszcze w normie, ale że po 6-ciu
    przewidujesz spadek do zera, to nie przypuszczałem... (a nie piszemy przecież
    o amortyzacji w sensie księgowym, tylko praktycznym - różnica wartości na wejściu
    i wyjściu).

    > BTW: w nieceedzie kwoty wychodzą inaczej, czy po co nawijacie o nim jak potłuczeni?

    Nie, no ja zakładam że można ci wierzyć że wziąłeś takiego w miarę korzystnego,
    dlatego przypuszczam że w nieceedzie może być gorzej

  • 314. Data: 2010-09-29 10:28:20
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Yakhub" <y...@g...pl> napisał w wiadomości news:

    > Bo?

    Bo nie odwraca trendu z tematu wątku, tylko go umacnia.

    > - dlaczego, Twoim zdaniem ktoś "nie powinien mieć auta"?

    Bo każdy dodatkowy zapycha zapchane drogi, smrodzi niesprawnym silnikiem,
    psuje widok pordzewiałym nadwoziem, o bezpieczeństwie jazdy czterośladem nie
    wspominając.

    > - dlaczego ktokolwiek miałby decydować, komu wolno mieć samochód, a komu
    > nie?

    A kto powiedział że ja chcę decydować?
    Ja tylko jestem za tym, aby samochodów było jak najmniej, zwłaszcza starych.

    > - dlaczego Ty akurat miałbyś należeć do tej grupy, która "powinna mieć"?

    Nic takiego nie mówiłem.
    Jak się zdarzy że nie będzie mnie stać, to nie kupię.
    Na pewno nie jestem klientem rynku na samochody za kilkaset zł, dla mnie
    może on nie istnieć, za tą cenę to rower ciężko dostać w sensownym stanie.

  • 315. Data: 2010-09-29 10:30:00
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "pavellz" <p...@p...onet.pl> wrote in message

    > To polecam przejażdzkę do Finlandii. W tym roku pizza w Pizzy Hut
    > kosztowała
    > bodajże 30 Euro. Do tego leniwi kelnerzy, brudny stół i wystrój jak w
    > knajpie
    > w latach PRLu. To prawda że nauczyciel np. zarabia tam 1700 Euro,
    > ale ceny wyglądają tak, że 1 Euro ma siłę nabywczą około 1 PLN w Polsce.
    > Większość aut to samochody, którymi Polacy wstydziliby się gdzieś
    > wyjechać,
    > natomiast Estonia przeżywa oblężęnie turystów z Finlandii, bo tych po
> [...]

    Co ciekawe, Finowie do polski nie migruja masowo za praca i tanimi pizzami.

> [...]
    > miałaby zostając tutaj, niż biorąc nadgodziny i dusząc się w jakimś
    > multinarodowym
    > squacie z odpadającymi kafelkami. :) Anglicy u których mieszkałem mówili,
    > że nigdy nie byłoby ich stać na nowe auto, więc kupują lekko używane.
    > Naprawdę podróżując trochę pozbyłem się kompleksów bycia Polakiem.
    > Możliwe, że mamy po prostu standardy wyśrubowane wciąż wizją o idyllicznym
    > zachodzie, kreowane przez 60 lat życia w państwie, w którym w sklepach
    > dostępny
    > był ocet i trybuna ludu. Dodam, że 90% świata ma dużo gorzej niż Europa.

    Nie sprowadzajmy dyskusji do uszczypliwych uwag o kompleksach, tylko
    dyskutujmy o faktach. Ostatni raz mieszkanie dzielilem na wyspach podczas
    studiow (bezplatnych, nawet materialy wykladowcy rozdaja) i nie obrazajac
    Twojej znajomej, jesli przez kilka lat nadal musi patrzec na odpadajace
    kafelki, moze rzeczywiscie emigracja nie jest po prostu dla niej. Jezyk,
    sila przebicia, jakies konkretne umiejetnosci - bez tego tak samo w Polsce,
    jak wszedzie indziej bedziesz na dnie drabiny spolecznej.

    Podawalem kilka postow nizej przyklady tych samych domow na wyspach i w
    Polsce i perspektywy na ich kupno przy srednich zarobkach. Z tym, ze osob
    zarabiajacych w okolicy 25tys rocznie na wyspach znam calkiem sporo, a w
    polsce przecietne 3000 netto miesiecznie to wciaz lekka abstrakcja.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 316. Data: 2010-09-29 10:31:31
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Zrozum, że NIE zwiększysz w ten sposób w znaczącym stopniu sprzedaży
    > nowych
    > samochodów,

    Wisi mi to i powiewa, bo wcale nie zależy mi na zwiększaniu ilości nowych
    samochodów, nie jestem przedstawicielem dealera.
    Ale oprócz tego nie zgadzam się z tezą, pamiętam czasy kiedy polski rynek
    bił rekordy sprzedaży nowych aut.

    >bo na nowe samochody ludzi po prostu nie stać.

    Bzdura.
    Większość stać, tylko wolą bardziej nobilitowanymi truchłami jeździć.
    A tych których faktycznie nie stać, ani na nówki, ani na używki w sensownym
    stanie i pochodzeniu, to po prostu nie powinni ich mieć, koniec kropka.

    >Nawet, jeśli (w
    > co nie wierzę) sprzedaż wzrośnie 2-krotnie, to i tak nie zmieni sytuacji w
    > istotnym stopniu.

    Od razu nie, ale zamykając dopływ śmiecia, siłą rzeczy średnia wieku będzie
    malała.

  • 317. Data: 2010-09-29 10:32:15
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Dlaczego na zawsze? Do czasu przywrócenia pojazdu do sprawności :).

    Zgadza się - 1000 zł za powtórne badanie skutecznie by wyeliminowało chęć
    ryzykowania ze starym padłem.

  • 318. Data: 2010-09-29 10:34:41
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Karolek" <d...@o...pl> napisał w wiadomości

    > To jest glowny czynnik, ale nie jedyny.

    To nie jest żaden czynnik.
    W 99% przypadków chodzi o ego kupującego.

    > Widzisz Ty 13 lat temu byles golodupcem i musiales kupic uzywany samochod

    Masz poważne problemy z czytaniem, wyraźnie napisałem że od 13 lat jeżdżę
    tylko i wyłącznie nówkami z salonu.
    A używanego nie musiałem kupować nigdy, po prostu kiedyś wydawało mi się że
    takie 10 letnie BMW będzie lepsze niż nowy (lub prawie nowy) Maluch.
    I dzięki temu wiem, że to było głupie, szczeniackie myślenie.

  • 319. Data: 2010-09-29 10:35:39
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Yakhub" <y...@g...pl> napisał w wiadomości news:

    > Co to znaczy "nie stać na samochód"?
    > Ktoś kupił (jakieś) auto i nim jeździ.

    O to chodzi, jest dostęp do śmiecia wyglądającego jak samochód, to i kupują.
    A na samochód (czyli coś w sensownym stanie) ich nie stać.

  • 320. Data: 2010-09-29 10:36:55
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > ROTFL :P
    > Jeszcze nie widzialem takiego z B1 i wlasnym pojazdem na B1...

    Jak wyżej - to że czegoś nie widziałeś, świadczy tylko kiepsko o Tobie,
    jeśli z tego tytułu uważasz że tego nie ma, a co gorsza czynisz z tego
    zarzuty komuś, kto jednak wie lepiej, bo widział.