  • 251. Data: 2010-09-28 19:07:44
    Temat: Re: W Polsce królują złomy
    Od: "RadekNet (www.rejsy-czartery.com)" <r...@p...com.pl>

    W dniu 28.09.2010 12:41, Cavallino pisze:
    > Bo gardłując o euro nie pomyślałeś, jaka jest realna siła nabywcza
    > Twoich zarobków.
    > Do tego nie wystarczy tylko porównać zarobki.
    > Polska jest dużo tańszym krajem do życia niż reszta Europy, szczególnie
    > zachodniej (przejedź się raz np. do Skandynawii - Finlandii czy Norwegii
    > - zrozumiesz o czym mowa).

    Taaaa..duzo tanszym krajem. Oczywiscie masz racje jesli chodzi o
    Skandynawie, ale tam sa wogole wysokie zarobki. Ale porownaj do Irlandii
    - paliwo, jedzenie tyle samo kosztuje, uzywane samochody w Polsce za 3
    razy drozsze, mieszkania sa tansze w Polsce. A teraz popatrz ile zarabia
    robol w Ire a ile w Pl. I nie teoretyzuj.

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 252. Data: 2010-09-28 19:12:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl> napisał
    > Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:
    >
    > I to jest najbardziej szkodliwe. Bo zamiast jednego złomu mamy
    > dwa.

    No i gdzie te zlomy ? Fotki spod supermarketu prosze tych
    15-letnich.

    taki 15 latek duzo juz nie pojezdzi.

    J.

  • 253. Data: 2010-09-28 19:16:23
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2010-09-28 18:12, Cavallino pisze:
    > Użytkownik "LEPEK" <g...@w...pl> napisał w wiadomości

    > A prawda jest tylko wtedy, gdy Ty tak uznasz?

    Sam napisałeś, że złomem nazywasz też to, co złomem nie jest.

    > Więc tak jak w Twoim przypadku - to kwestia innego progu "bólu" w danej
    > kwestii - a nie obiektywnej prawdy lub nieprawdy.

    > To co dla Ciebie jest super autem, dla innego może być nienadającym się
    > do jazdy złomem, którego istnienia na ulicach nie chce.
    > I będzie miał tyle samo racji, co Ty.

    Nie, nie żaden próg bólu. I nie taka sama racja, jak moja. W pełni
    sprawny samochód, to nie złom. I czyjeś osobiste "zdanie" na ten temat
    mnie nie interesuje, bo są odpowiednie sposoby, aby to obiektywnie
    stwierdzić: odpowiednio, rzetelnie i w pełni przeprowadzony przegląd
    okresowy.

    A nie chcieć, to sobie może ;) Byleby nie został wybrany do sejmu ;)

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 254. Data: 2010-09-28 19:20:31
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2010-09-28 18:50, z pisze:

    > domagaj się realizacji programu wyborczego PO.
    > Będą niższe podatki (liniowy) mniej biurokracji, łatwiejsze prowadzenie
    > biznesów to i problem złomów się sam rozwiąże. ;-)

    Tylko kto ma go realizować, skoro - jak życie pokazuje - nawet PO ma go
    jednak głęboko "gdzieś".
    ...co mnie jakoś specjalnie nie dziwi ;>

    Pozdr,

  • 255. Data: 2010-09-28 19:24:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Excite" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    otrzebuje_pol_wieku__by_wymienic_stare_auta.html
    > Bzdurny artykuł.
    > "To efekt decyzji rządu SLD, który po akcesji do UE zezwolił na
    > import używanych aut do Polski praktycznie bez ograniczeń,
    > podcinając sprzedaż nowych aut. Rządy PiS i PO-PSL kontynuowały
    > tę politykę"
    >
    > Kupowali stare używki bo mogli, gdyby zakazać importu to na pewno
    > kupili by nówki z salonu, co za idiotyczne myślenie życzeniowe.

    Troszeczke usprawiedliwione.
    Pamietasz zlote lata polskiego przemyslu motoryzacyjnego ?
    Tylko trzeba niedrogich kredytow [a wtedy byly drogie i nie
    przeszkadzalo] oraz tanich i fajnych samochodow: lanos, tico,
    siena, polonez :-)
    No i oczywiscie zamkniecia granic :-)

    > Szacunki na tą wymianę aut przez 50 lat też z palca wyssane bo
    > cały problem polega na zamożności społeczeństwa. Społeczeństwo
    > biedne jeździ starymi autami,

    Dokladnie. Te samochody 50 lat nie pojezdza, tylko 5.
    A czy w ich miejce kupimy nowe czy stare, to zalezy od zamoznosci
    spoleczenstwa, ceny samochodow, ceny napraw ..

    > bogate nowymi. Gdyby sytuacja w kraju nagle się zmieniła
    > przybliżając standard życia przeciętnego Polaka do np. Niemca to
    > wystarczyło by nie 50 a 5 lat na naturalne wymarcie starych
    > złomów.

    > Tak jak po wejściu do UE wymarły polonezy, maluchy, duże fiaty i
    > inne rupiecie z czasów PRL. Jak nie zmieni się sytuacja z
    > proporcją zarobków do wydatków to nie ma co liczyć na samoczynne
    > unowocześnienie samochodów rejestrowanych w polsce, ani za 50 ani
    > za 100 lat.

    A jak sie granice zamknie, to obecne rupcie beda jezdzic dalej
    dlugo i szczesliwie :-)

    Choc w sumie .. jakby tak wprowadzic staly podatek od zakupu
    samochodu osobowego .. powiedzmy 5000zl :-)
    Nie - 20tys, ciekawe czy by sie Cavalino ucieszyl :-P

    J.

  • 256. Data: 2010-09-28 19:29:54
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2010-09-28 19:24, J.F. pisze:

    > Choc w sumie .. jakby tak wprowadzic staly podatek od zakupu samochodu
    > osobowego .. powiedzmy 5000zl :-)
    > Nie - 20tys, ciekawe czy by sie Cavalino ucieszyl :-P

    On już kupił i póki co jest zadowolony ;)

    Pozdr,

  • 257. Data: 2010-09-28 20:19:52
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    wiadomości news:i7sgog$t92$1@news.onet.pl...

> [...]
    > zachodniej (przejedź się raz np. do Skandynawii - Finlandii czy Norwegii -

    Ale tam też zarabia się prawie 10 razy tyle co w Polsce.
    Co zaś się tyczy życia to jedne produkty są droższe, zwłaszcza używki, a
    inne tańsze.

  • 258. Data: 2010-09-28 20:24:30
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Tue, 28 Sep 2010 15:34:24 +0200, "Cavallino"
    <c...@k...pl> wrote:

    >Za 10 zł na godzinę, to nawet Ukraińca do strzyżenia trawy ciężko znaleźć.

    Pogadaj z ochroniarzami w marketach albo z cieciami na parkingach.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 259. Data: 2010-09-28 20:51:53
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]

    > osobowego .. powiedzmy 5000zl :-)
    > Nie - 20tys, ciekawe czy by sie Cavalino ucieszyl :-P

    Jeśliby dotyczyło importowanych - oczywiście.

  • 260. Data: 2010-09-28 20:52:44
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > On już kupił i póki co jest zadowolony ;)

    Kupił kiedyś, nie raz i nie dwa.
    Bliżej mi już do zakupu następnego, niż do poprzedniego.