  • 171. Data: 2010-09-28 16:08:29
    Temat: Re: W Polsce królują złomy
    Od: choczsz <z...@j...pl>

    On 28 Wrz, 15:32, "Cavallino" <c...@k...pl>
    wrote:
    > Nowe są już poniżej 30 tys, do tego sprzedając po np. 5 latach odzyskasz
    > przynajmniej 10 tys.
    > Czyli realny koszt to 20 tys - tak bardzo się nie różni od Twoich
    > kilkunastu, bo to co włożysz w używkę, tracisz bezpowrotnie.
    > I dlatego mało kto wkłada w nie cokolwiek, a efektem są złomy na drogach.

    Nowe za 30.000? Czy zmieszcze w nim zone, 2 dzieci, wozek i bagaz?
    Odzyskam 10, czyli strace 20 - to jest pewne.
    Czy cos sie w tym nowym dodakowo posypie? Niekoniecznie, ale byc moze.
    A czy wydam 20 na swoj w tym czasie? Byc moze ale niekoniecznie.
    Moim celem jest byc w posiadaniu sprawnego auta jak najmniejszym
    kosztem, z moich obliczen wynika, ze najoptymalniej jest taki cel
    osiagnac kupujac uzywane (oczywiscie z pomyslunkiem i nie kazde).
    Z Twoich obliczen wynika co innego i tylko tutaj mamy odmienne zdanie.
    A juz sytuacja zaporowa jest dla mnie wywalenie duzej mamony na
    starcie przy nabyciu nowego.

  • 172. Data: 2010-09-28 16:09:06
    Od: krzysiek82 <g...@m...pl>

    W dniu 2010-09-28 16:03, kml pisze:
    > Nie dam sobie ręki uciąć za to, ale czytałem że nowe modele są w tej
    > chwili "częściowo ocynkowane". Poza tym kupując takie wozidło to
    > wiedziałbym o tym, że jak nie chcę miec korozji to trzeba to
    > samodzielnie zabezepieczyć dodatkowo. Rust Check się kłania po raz
    > kolejny i spokój.

    tylko nie wszędzie dojdziesz, a rdza w tych autach pojawiała się w
    miejscach których zabezpieczyć się nie da. Np ranty drzwi.

    > To co mnie interesuje u nich, potencjalnie, to nowy van który ma być w
    > 2012 roku. Prototyp wygląda całkiem w porzo IMO http://tiny.pl/hr3bg
    > Oczywiście, cudów nie będzie ale wszystko zależy od tego ile chce się
    > wydać i co za to mieć.

    cena z czegoś się bierze, sam kiedyś myślałem o nowej dacii ale po
    skalkulowaniu kosztów inwestycji i jezdzie próbnej odpuściłem temat. Mam
    teraz 10letnie auto które chociaż we wnętrzu przypomina samochód.

    > BTW: ichnie forum, poza całkowitą ślepą miłością do marki, jest bardzo
    > dobre.

    chyba na każdym forum tak jest, spróbuj napisać na forum fiata, że fiat
    koroduje a vw pod tym względem jest lepszy to Cię zjedzą :)

    > Mnóstwo informacji, program do diagnostyki po prostu
    > wszyściusieńko co potrzeba żeby samemu sobie sprawdzić samochód.

    Brakuje tylko czasami obiektywnego spojrzenia, sporo jest też papki
    która nie ma nic wspólnego z rzeczywistością np komuś gaśnie zaraz po
    odpaleniu na zimnym. Jaka była pierwsza odpowiedź? a jakże sonda lambda
    ;D Jak na każdym forum, jest sporo teoretyków, mało praktyków i co daje
    proporcje 50/50. Należy więc do wszystkiego wyczytanego podchodzić z
    dystansem. Bo po co wymieniać sprawną lambdę?

    --
    krzysiek82

  • 173. Data: 2010-09-28 16:10:34
    Od: "kml" <A...@g...lp>

    Użytkownik "kml" <A...@g...lp> napisał w wiadomości
> [...]
    > 2012 roku. Prototyp wygląda całkiem w porzo IMO http://tiny.pl/hr3bg
    > Oczywiście, cudów nie będzie ale wszystko zależy od tego ile chce się

    Jeszcze jedna fota http://img707.imageshack.us/img707/985/daciavan2010.
    jpg

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 174. Data: 2010-09-28 16:12:38
    Od: krzysiek82 <g...@m...pl>

    W dniu 2010-09-28 16:03, Karolek pisze:
    > Czyli mamy rozumiec, ze nigdy w zyciu nie kupiles uzywanego samochodu?

    wolałby w deszczu przez miasto iść niż kupić używkę bo to wstyd. Tak to
    jest jak się rozpowiada, że się zarabia więcej niż faktycznie. Potem
    trzeba stawać na głowie żeby to uprawdopodobnić kupując przykładowo nowe
    auto i ściemniając znajomym, że kupiony za gotówkę bo kredyty są dla
    biedaków.

    --
    krzysiek82

  • 175. Data: 2010-09-28 16:12:50
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    > Aaaa, fakt, 200 plus OC.
    > Ale OC wychodzi tyle samo dla nowego i starego, więc jest pomijalne w obliczeniach.

    To może ustalmy, czego się NIE pomija: amortyzacja + naprawy + przeglądy w ASO?
    Za starego wyszło 2600 w zeszłym roku (2000 utraty wartości, 600 naprawy).
    A nawet mniej (przyjąłem liniową utratę od zakupu, w rzeczywistości
    nie był w zeszłym roku wart dzisiejszej ceny +2000)

  • 176. Data: 2010-09-28 16:13:44
    Od: krzysiek82 <g...@m...pl>

    W dniu 2010-09-28 16:10, kml pisze:
    > Jeszcze jedna fota http://img707.imageshack.us/img707/985/daciavan2010.
    jpg

    to mi trochę przypomina jakiegoś peugeota/fiata było kiedyś coś takiego
    w kooperacji chyba robili.

    --
    krzysiek82

  • 177. Data: 2010-09-28 16:14:29
    Temat: Re: Odp: W Polsce królują złomy
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "kml" <A...@g...lp> wrote in message

> [...]
    > samo w sobie. Mam za to wrazenie, ze modne tu jest jezdzic starym i
    > dorabianie do tego ideologii o zlych korporacjach, zgnilym zachodzie i
    > bogowie wiedza czym jeszcze.
    > ----
    >
    > A nie pomyslałeś, że można być zadowolonym jeżdząc starym SPRAWNYM
    > samochodem, mieć tanie części i łatwy serwis. Dla mnie najgorsza rzecz to
    > jest to, że trzeba nowy samochód serwisować w ASO. I niby można to robić w
    > dowolnym ASO innej marki, ale jak co do czego przyjdzie to jest różnie.
    > Jakość ASO w Polsce to jest jakaś kpina i woła o pomstę do nieba.

    Nigdzie tego nie neguje, sam mam 5-latka teraz (z innych powodow co prawda),
    mialem nowke z wyrzedazy na koniec rocznika, po sprzedazy ktorej kupilem
    10-latka z mysla "pojezdze miesiac az znajde cos fajnego" i trzymalem go w
    koncu dwa lata.

    Ale dorabianie ideologii do nie-kupowania nowych bo to szpan, to juz traci
    nieco kompleksami.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 178. Data: 2010-09-28 16:14:59
    Od: krzysiek82 <g...@m...pl>

    W dniu 2010-09-28 16:05, kml pisze:
> [...]
    > robić w dowolnym ASO innej marki, ale jak co do czego przyjdzie to jest
    > różnie. Jakość ASO w Polsce to jest jakaś kpina i woła o pomstę do nieba.

    Dlatego co bogatsi mieszkający przy zachodniej granicy serwisują auta w
    aso niemieckim.

    --
    krzysiek82

  • 179. Data: 2010-09-28 16:18:55
    Od: "kml" <A...@g...lp>

    Użytkownik "krzysiek82" <g...@m...pl> napisał w wiadomości

    > tylko nie wszędzie dojdziesz, a rdza w tych autach pojawiała się w
    > miejscach których zabezpieczyć się nie da. Np ranty drzwi.

    Odbijając piłeczkę można mówić, że ASO maluje co roku - marne pocieszenie,
    ale zawsze :) MCV faza 2 jest podobnież lepiej zabezpieczona i mam cichą
    nadzieję, że VAN też będzie jakoś sensowniej zrobiony. Na szczęście nie mam
    ciśnienia bo jest mi dobrze z moim starym samochodem :)

    > cena z czegoś się bierze, sam kiedyś myślałem o nowej dacii ale po
    > skalkulowaniu kosztów inwestycji i jezdzie próbnej odpuściłem temat. Mam
    > teraz 10letnie auto które chociaż we wnętrzu przypomina samochód.

    Albo rybki albo akwarium, niestety. Bardzo duzo ludzi woli kupić nowy
    samochód na zasadzie takiej, że nie jest wyklepanym wrakiem i ja to
    rozumiem. Kupowanie używanego samochodu w PL to jest koszmar sam w sobie. Z
    drugiej strony ta "gwarancja" to też jest ściema i można się srogo
    rozczarować i niebotycznie wkurwić w salonie :|

    > chyba na każdym forum tak jest, spróbuj napisać na forum fiata, że fiat
    > koroduje a vw pod tym względem jest lepszy to Cię zjedzą :)

    Powiedziałbym, że u nich to jest wyjątkowo widoczne :)

> [...]
    > każdym forum, jest sporo teoretyków, mało praktyków i co daje proporcje
    > 50/50. Należy więc do wszystkiego wyczytanego podchodzić z dystansem. Bo

    Tak, ale jest też sporo konkretów a przetłumaczony na PL program
    diagnostyczny mnie po prostu rozczulił ;)

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 180. Data: 2010-09-28 16:20:30
    Od: "kml" <A...@g...lp>

    jpg

    > to mi trochę przypomina jakiegoś peugeota/fiata było kiedyś coś takiego w
    > kooperacji chyba robili.

    Ulysse OIDP :) Ja tam nie mam nic przeciwko odgrzewanym kotletom, byleby
    rozwiązali problemy z korozją. Silniki DCI mają już FAP ale moce są lepsze.

    Ciekawe jak to będzie na żywca wyglądać, o ile w ogóle będzie.

    --
    pozdrawiam
    kml