  • 141. Data: 2010-09-28 15:47:57
    Temat: Re: W Polsce królują złomy
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Arek (G)" <a...@b...pl> wrote in message
    news:i7srbl$o6v$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    otrzebuje_pol_wieku__by_wymienic_stare_auta.html

    > To się nie zmieni. Teraz polak musi jeździć audi, bmw, mercedesem czy co
    > tam jest na modzie w danym rejonie. Gdy tymczasem są auta na jego kieszeń,
    > ale to przecież wiocha. Będzie zarabiał więcej, będzie go stać na nowe vw,
    > to będzie sprowadzał coś innego.
    >
    > To nie jest kwestia zamożności, tylko srania powyżej wysokości własnej
    > dupy.

    http://www.furious.pl/news2008/listopad2008/samochod
    y-zarejestrowane-w-2008roku.htm

    Najpopularniejsze to Toyota, Skoda, Opel, Fiat, VW, Ford, Renault, Peugeot,
    Honda, Citroen, Kia, Nissan, Suzuki, Hyundai, Seat. W tej kolejnosci. Nie ma
    BMW, Audi ani Merca.

    Faktycznie, statystyczny polak jezdzi zdezelowanym BMW dla szpanu, a nie
    Octavia.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 142. Data: 2010-09-28 15:48:07
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "BaX" <bax@_klub.chip.pl> napisał w wiadomości news:

    > To ciekawe dlaczego lobby pracodawców tak płacze przy podnoszeniu płacy
    > minimalnej.

    Bo "mało kto"<>"nikt", poza tym od płacy minimalnej liczą się różne inne
    opłaty.
    Czyli wraz ze wzrostem minimalnej, rosną ogólnie koszty państwa, nie tylko
    pracodawców.
    Chyba wiesz gdzie państwo znajdzie kasę na pokrycie swoich kosztów?

    > Gro rynku opłacane jest płacą minimalna

    Ile to jest gro w procentach?
    1 czy mniej?

  • 143. Data: 2010-09-28 15:48:40
    Od: "Arek (G)" <a...@b...pl>

    W dniu 2010-09-28 15:37, kamil pisze:

    > "Arek (G)" <a...@b...pl> wrote in message

    > Za duzo naczytales sie propagandowego pierdzenia, jak to zachod cierpi
    > za czasow kryzysu, a Polska jest tygrysem europy.
    >
    > Robia tak.

    Wiem, że to normalne, każdy Niemiec tak robi, kupuje nowe wypasione bmw,
    po 3latach, gdy prawie nie widać saldu zużycia, a jeszcze nie spłacił
    kredytu, sprzedaje za 30% ceny polakowi.

    Po czym kupuje Dacie logan, bo czymś jeździć musi. Co ciekawe Dacia
    logan bardzo dobrze sprzedaje się w niemczech, nie wiedziałem dlaczego,
    ale już teraz zrozumiałem ten mechanizm.

    A.

  • 144. Data: 2010-09-28 15:49:16
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Yans van Horn" <y...@n...spam> napisał w wiadomości news:

    > Chętnie bym zobaczył taką statystykę - przekonał się jaki faktycznie
    > procent samochód uzywanych ma usterki.

    Sprawdź statystyki TUV - one są właśnie z przeglądów.
    Weź sobie np. Megane sprzed 10 lat i nowe i porównaj procenty.

  • 145. Data: 2010-09-28 15:49:37
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2010-09-28 15:15, Cavallino pisze:
    > Użytkownik "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> napisał w wiadomości

    > A tam, moja była nówka klasy B się obecnie mieści w 200 zł rocznie.

    Jest tylko jedna możliwość - zezłomowałeś :)
    Bo nawet jaky tylko stał, to w samo OC+przegląd za 200zł rocznie to jakoś nie wierzę.

  • 146. Data: 2010-09-28 15:50:41
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "kamil" <k...@s...com> wrote in message
> [...]
    >
    > Najpopularniejsze to Toyota, Skoda, Opel, Fiat, VW, Ford, Renault,
    > Peugeot, Honda, Citroen, Kia, Nissan, Suzuki, Hyundai, Seat. W tej

    Dobra, bzdure palnalem bo to dane aut firmowych, moj blad. Co nie zmienia
    faktu, ze VW rejestruje sie w polsce wiecej, niz Audi, BMW i Mercedesow
    razem wzietych. Wiec chyba jednak kupuja te nowe VW chetniej, niz 20-letnia
    316 z wydechem jak rynna.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 147. Data: 2010-09-28 15:50:45
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> napisał w
    wiadomości news:i7srgd$2rtd$1@news2.ipartners.pl...

    > Myślę, że skoro kolega liczy się z wyłożeniem kolejnych 8000 w wypadku
    > pecha
    > polegającego na kradzieży auta, to to samo dotyczy przypadku awarii tak
    > poważnej
    > że nieopłacalnej w naprawie. Ot, rachunek prawdopodobieństwa.

    Ano.
    W przypadku pecha jeździ starym autem, a płaci jak za nowe.
    To właśnie zaliczyłem z Megane, koszty napraw przez kilka miesięcy
    przekraczały ratę za zakup nowego auta.
    Wolałem jeździć nowym i płacić połowę tego (bo z Megane połowę wartości
    odzyskałem).

  • 148. Data: 2010-09-28 15:50:54
    Od: krzysiek82 <g...@m...pl>

> [...]
    > poważnej
    > że nieopłacalnej w naprawie. Ot, rachunek prawdopodobieństwa.

    jedyna tak poważna awaria to może być jakiś dzwon, bo używane części
    typu silnik, skrzynia itp itd to nie jest problem a i ceny są dosyć
    atrakcyjne a to dzięki importowi używanych aut. Gdyby nie używane auta
    nasze drogi zawalone by były trupami typu polonez, fiat 125,126p,
    zastawy, zaporożce, żuki, nyski itp itd. Import ma pozytywny wpływ na
    gospodarkę ponieważ to także miejsca pracy w serwisach które mają co
    robić. W polsce nie mamy przemysłu motoryzacyjnego więc zakup nowego
    auta wcale nie zwiększa znacząco wpływów do budżetu państwa.

    --
    krzysiek82

  • 149. Data: 2010-09-28 15:51:00
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    Dnia Tue, 28 Sep 2010 15:36:28 +0200, Cavallino napisał(a):

    > Dokładnie.
    > Zasyfianie dróg złomem na pewno nas do Niemiec nie przybliża, tylko oddala.

    Przybliża. A na pewno podnosi jakość życia.

    To nie jest różnica typu "nowa Panda czy 10-letni Pasek". To jest różnica
    typu "samochód albo brak samochodu".

    Bo mów sobie co chcesz, ale posiadanie samochodu jest wygodne. Nawet,
    jeżeli jest to 20-letni maluch, to i tak jest lepsze, niż nieposiadanie
    samochodu. A 15-letni Golf, nawet jak jest wyklepanym przystankiem
    autobusowym, to jest lepszym pojazdem, niż ten 20-letni maluch. I znacznie
    lepszym pojazdem, niż brak pojazdu.

    --
    Yakhub

  • 150. Data: 2010-09-28 15:51:17
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2010-09-28 15:47, kamil pisze:

> [...]
    > kolejnosci. Nie ma BMW, Audi ani Merca.
    >
    > Faktycznie, statystyczny polak jezdzi zdezelowanym BMW dla szpanu, a nie

    I zburzyles mu wlasnie jego caly swiatopoglad :P

    --
    Karolek