  • Data: 2010-10-01 14:22:25
    Temat: Re: W Polsce królują złomy
    Od: venioo <p...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

    Wlasnie sprawdzilem w lodowce - najtanszy ser jaki znalazlem to GOUDA za
    25pln/kg. A to ok.6EUR - sprawdze po ile jest w DE. PS.Co to za podroby
    za 15PLN?

    > Dowolny, jadalny, żółty ser.
    > Nie kupisz, więc nie masz po co pytać jaki, bo takich nie ma.

    > A ja tak, bo jestem smakoszem serów.
    > A te w Niemczech zaczynają się od kwot o 100% wyższych niż w Polsce.
    > Owszem - zachodnie kupisz za tyle samo, albo nawet taniej niż w Polsce,
    > tyle że jak porównujemy koszty życia, to nie musimy kupować akurat
    > najdroższych serów.
    > To samo dotyczy proszków i innych artykułów.

    > Wejdź na stronę Piotra i Pawła i sprawdź sobie wszystkie pozycje.
    > Jeśli w Niemczech wszystko nie będzie o 20% tańsze, to znaczy że jest
> [...]

    Jakies konkretne artykuly? Bo calej bazy to nie przeklikam ;)

    > Napisałeś - ze w Niemczech proszki są tańsze o połowę.
    > Przy cenie rzędu 30 zł za 6 kg OMO w polskim realu, w niemieckim
    > musiałoby kosztować 3 Eur.
    > A to po prostu bzdura jest.

    To jednak wole Ariel 10kg za 40PLN...

    > Nie - o Pb95 pisałem.

    Tylko jeden samochod mam na Pb95, ktorym nie jezdze za granice, to nie
    patrzylem.
    Ale przy roznicach w zarobkach powyżej 100% te 20% roznicy w cenie to duzo?

    > u nas najtaniej widzialem 4,07 (ok.1EUR) widzialem po 1,18EUR, wiec
    >
    > Nie oszczędzasz a dopłacasz.

    Tankujac do pelna w PL i zabierajac +20L to oszczedzasz...

    > Nie kupuję proszków za 80 zl, chyba że pralkę dają w prezencie. ;-)

    Ja tez nie, wole jechac do DE i kupic ten sam za 40...

    > No problem w tym, że nie mam nic do przodu, bo nie potrzebuję produktów
    > z najwyższych półek.

    To nie są dobra luksusowe "z najwyzszych polek", tylko normalne sprawy
    codziennego uzytku - w czym pierzesz ubrania??? Ariel to jakis luksus jest?
    A czekolada? Normalna cena a smak duzo lepszy, nie wiem na czym to
    polega, ale nie jest tajemnicą, że zachodnie stare technologie lądują u
    nas i jemy/pierzemy w tym, w czym w niemczech/francji jakies 10-15 lat temu.

    > A reszta jest droższa niż w Polsce.
    > W efekcie w Niemczech (i w ogóle za granicą) kupuję to czego w Polsce
    > nie ma (o ile nie ma jakiejś super promocji).

    No ja tez kupuje to czego w Polsce nie ma: tanie i dobre proszki,
    czekolade, kawe ;) Przy okazji jeszcze rodzine odwiedze i jezyk podciagne :)

    --
    venioo
    sprzedam Xantia X2 Break 1,9TD 90KM