  • Data: 2010-09-28 20:55:45
    Temat: Re: W Polsce królują złomy
    Od: "pavellz" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    >Zona jest akurat na wakacjach w polsce z mloda. Pieluchy dla dzieciaka o
    >polowe drozsze, kawa w byle knajpce 10-15zl (jakies 50% wiecej, niz w
    >przyjemnej kawiarni tutaj). Piwo w knajpie co prawda tansze, ale wpadlem w
    >polsce kiedys po ciuchy do sklepu, byle szmaty z H&Mu kosztuja w PL tyle,
    >co dobre jeansy z Zary na zachodzie.

    >Nie pitol.

    To polecam przejażdzkę do Finlandii. W tym roku pizza w Pizzy Hut kosztowała
    bodajże 30 Euro. Do tego leniwi kelnerzy, brudny stół i wystrój jak w
    knajpie
    w latach PRLu. To prawda że nauczyciel np. zarabia tam 1700 Euro,
    ale ceny wyglądają tak, że 1 Euro ma siłę nabywczą około 1 PLN w Polsce.
    Większość aut to samochody, którymi Polacy wstydziliby się gdzieś wyjechać,
    natomiast Estonia przeżywa oblężęnie turystów z Finlandii, bo tych po prostu
    nie stać na wczasy w kraju.
    Znajoma pracuje w Wlk.Brytanii i większe perspektywy na własne mieszkanie
    miałaby zostając tutaj, niż biorąc nadgodziny i dusząc się w jakimś
    multinarodowym
    squacie z odpadającymi kafelkami. :) Anglicy u których mieszkałem mówili,
    że nigdy nie byłoby ich stać na nowe auto, więc kupują lekko używane.
    Naprawdę podróżując trochę pozbyłem się kompleksów bycia Polakiem.
    Możliwe, że mamy po prostu standardy wyśrubowane wciąż wizją o idyllicznym
    zachodzie, kreowane przez 60 lat życia w państwie, w którym w sklepach
    dostępny
    był ocet i trybuna ludu. Dodam, że 90% świata ma dużo gorzej niż Europa. :)

    Pzdr
    Paweł