  • Data: 2010-09-28 14:49:10
    Temat: Re: W Polsce królują złomy
    Od: choczsz <z...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 28 Wrz, 12:31, "Cavallino" <c...@k...pl>
    wrote:
    > Problem nie jest w zarobkach.
    > Problem jest w mentalności, a dokładniej w "zastaw się, a postaw się".
    > Jak ktoś woli kupić 10 letni złom klasy E żeby wozić swoje 160 cm wzrostu,
    > zamiast nowego auta klasy B za tą samą cenę, to zarobki nie mają z tym
    > wszytskim nic wspólnego, bo nie ma szans, żeby ten złom był tańszy w
    > eksploatacji.

    2 lata temu potrzebowalem kupic auto.
    Kupilem 10-letnie segment C z instalacja LPG za 8000zl.
    Auta potrzebuje na co dzien i robie minimum 60km dziennie.
    Przez dwa lata wlozylem w konserwacje (glownie rozrzad, opony) i
    naprawy (pare drobnych) niespelna 3000zl
    Auto caly czas utrzymane w 100% sprawnosci
    U mechanikow bylo 3 razy - raz kilka godzin na wymianie rozrzadu, 2
    raz 40 minut na wymianie wydechu i 3 raz na wymianie amortyzatorow
    rowniez ponizej godziny.
    AC nie place bo nie ma to sensu. Jak strace auto, trudno kupie drugie
    bez ekstremalnego wysilku, i wtedy takze celowalbym w takie ponizej
    10000zl.
    Nie sadze aby kupno nowego bylo bardziej racjonalne niz to co
    uczynilem.
    Nie widze tez powodu aby w najblizszych latach zmieniac auto a juz na
    pewno nie na nowe.
    Kupno nowego - nawet Pandy lub Dacii wymagaloby jak dla mnie wysilku
    finansowego i wspierania sie kredytem.
    Co moglbym kupic a 11.000zl? Dywaniki w salonie?
    I ktore podejscie to 'zastaw sie a postaw sie' ?
    Mam rodzine na utrzymaniu i troche kredytu na chalupe. i nie zamierzam
    wywalac kupy forsy po to aby wachac nowe plastiki i napawac sie
    niewypierdzianym siedzeniem. Owszem to tez ma swoja wartosc, ale
    niestety na razie mnie na to nie stac. Odchowam dzieci to pomysle.
    Narazie stac mnie na kupno nowego ubrania i nie chodze po lumpeksach,
    ale jesli idzie o auto to ja jeszcze podziekuje za nowe.