  • 291. Data: 2010-09-29 00:21:45
    Temat: Re: W Polsce królują złomy
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 28.09.2010 Cavallino <c...@k...pl> napisał/a:

    > I to, że nie ma jak dojechać, przejechać, o tym żeby stanąć w okolicy to w
    > ogóle szkoda gadać.

    Zawsze możesz pojechać mpk jak Ci źle i nie dajesz sobie rady z ww.

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

  • 292. Data: 2010-09-29 00:24:49
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Sergiusz Rozanski" <w...@s...com> napisał w
    wiadomości news:slrnia4qjp.dna.write-only-with-spf@dns.media-la
    b.com.pl...

    > Zawsze możesz pojechać mpk jak Ci źle i nie dajesz sobie rady z ww.

    Nie żartuj, 500 m mam jechać MPK?
    Z pieskiem na spacer (przy okazji) tam chodzę.
    Problem to mają ludzie z dalszych okolic, którym honor nie pozwala na
    użytkowanie MPK, ja tylko go mam jak są wywiadówki, pół Poznania parkuje
    wtedy centralnie na chodnikach, nawet pies się nie zmieści na tym co
    pozostawiają pieszym, o człowieku nie wspominając.

  • 293. Data: 2010-09-29 00:54:56
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 28.09.2010 Cavallino <c...@k...pl> napisał/a:
    > Problem to mają ludzie z dalszych okolic, którym honor nie pozwala na
    > użytkowanie MPK, ja tylko go mam jak są wywiadówki, pół Poznania parkuje

    Masz honor tylko jak są wywiadówki?

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

  • 294. Data: 2010-09-29 01:01:27
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 28 Sep 2010 17:55:28 +0200, Cavallino wrote:

    >Do tego momentu jeszcze kilkakrotnie zwiększy się ilość tych, co to auta
    >mieć nie powinni ale mają. Żły trend, powinien być odwrotny.

    Musisz sie przyzwyczaic - coraz wiecej opsob bedzie stac na auto,
    nawet nowe z salonu :-)

    No chyba ze polaczymy system dunski z paroma innymi krajami europy.
    200% akcyzy plus wysoki coroczny podatek.

    A moze rozwinac tworczo system singapurski ? Po trzech latach auto sie
    wlascicielowi zabierze i skieruje do huty :-)

    >I to, że nie ma jak dojechać, przejechać, o tym żeby stanąć w okolicy to w
    >ogóle szkoda gadać.

    I to ten jeden pojazd klasy B1, ktory widziales zajmuje wszystkie
    miejsca parkingowe w czasie wywiadowek ? :-)

    >A do MPK trzeba dokładać.

    Ale jak odbierzesz samochody to bedzie trzeba jeszcze wiecej doplacac
    :-)

    J.

  • 295. Data: 2010-09-29 01:09:25
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Sergiusz Rozanski" <w...@s...com> napisał w
    wiadomości news:slrnia4si0.dna.write-only-with-spf@dns.media-la
    b.com.pl...

    > Masz honor tylko jak są wywiadówki?

    Problem.

  • 296. Data: 2010-09-29 01:11:48
    Temat: Re: W Polsce królujš złomy
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości news:

    > Musisz sie przyzwyczaic - coraz wiecej opsob bedzie stac na auto,
    > nawet nowe z salonu :-)

    Ja tam się mogę przyzwyczaić do wszystkiego, byle tylko budujący i
    finansujący drogi przyzwyczaili się do myśli, że muszą budować ich tyle,
    żeby to pomieścić.

    > I to ten jeden pojazd klasy B1, ktory widziales zajmuje wszystkie
    > miejsca parkingowe w czasie wywiadowek ? :-)

    Skąd tak durny wniosek?
    Albo masz kłopot z czytaniem, albo z rozumieniem tego co czytasz, bo ja
    podobnych bzdur nigdy nie pisałem.

    > Ale jak odbierzesz samochody to bedzie trzeba jeszcze wiecej doplacac
    > :-)

    Niekoniecznie, pełny autobus szybciej się zwraca.

  • 297. Data: 2010-09-29 01:25:21
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 29 Sep 2010 01:11:48 +0200, Cavallino wrote:

    >Ja tam się mogę przyzwyczaić do wszystkiego, byle tylko budujący i
    >finansujący drogi przyzwyczaili się do myśli, że muszą budować ich tyle,
    >żeby to pomieścić.

    A to musisz o tym pamietac przed oddaniem glosu :-P

    >Niekoniecznie, pełny autobus szybciej się zwraca.

    Badz realista - u nas beda wieksze doplaty :-P

    A poza tym poprzyj partie czynem i sam sie przesiadz do autobusu.
    Koniecznie nowego :-)

    J.

  • 298. Data: 2010-09-29 01:31:01
    Temat: Re: W Polsce króluj? złomy
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > A to musisz o tym pamietac przed oddaniem glosu :-P

    Nie muszę, nie ma takiego wyboru wśród istniejących, żeby cokolwiek w tym
    temacie mogli zmienić.
    Ze wszystkich partii wszyskie już były i bardziej przejmowały się
    dozbrajaniem łapówkarzy w niebieskich mundurach, niż budową dróg.

    > A poza tym poprzyj partie czynem i sam sie przesiadz do autobusu.
    > Koniecznie nowego :-)

    Do centrum najszybciej mam pociągiem.
    Często nawet korzystamy w rodzinie, taniej i szybciej niż MPK.

  • 299. Data: 2010-09-29 02:08:58
    Od: " Michał" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Cavallino <c...@k...pl> napisał(a):

    > Eksperci oceniają szansę na zmianę tego stanu rzeczy na 50 lat.
    > Koszmar jakiś.
    > Przecież sytuacja się pogorszyła drastycznie przez ostatnie kilka lat.
    >
    > http://wyborcza.biz/
    biznes/1,100896,8433599,Polska_potrzebuje_pol_wieku_
    _by_wym
    > ienic_stare_auta.html

    I dla takich wątków też lubię tę grupę :) SUPER !!

    Ok ja się wypowiem, tu na końcu bo nie wiem gdzie:

    Chłopie, gdzieś Ty był, gdzieś TY był ostatnie 10lat ?
    -nie widzisz zmian ?

    podpowiem - teraz _każdego_ dorabiającego studenta (jak chce) stać na auto.
    prawie każdego ojca stać na to żeby synowi/córce kupić coś co jeździ!

    Ostatnio kupowałem w McDonaldzie McChickena i była karteczka
    że szukamy pracownika: chyba 10zł/h.
    10zł * 5h/dzień * 25dni/mc * 2mc =2.5k i ma na auto ! (stare 18 letnie ale
    jako takie działające)

    Ma jeździć autobusami ? jeździłeś autobusami ?

    ale gdzieś TY był ostatnie 10 lat ?

    ====

    Ok temat podstawowy czyli auta 10 letnie i nowe, klasa E zwłaszcza.

    No to ja teraz mam 13 letnie segmentu E może i F ale raczej zdecydowanie
    nie ta wersja silnika (volvo).

    Wiesz co... ja chciałbym kupić nowe ale... kiedyś zobaczyłem cennik,
    wlazłem na strony producentów nie prestiżowych (żeby nie "przepłacić")
    i wybrałem co bym chciał - i co mi wyszło ?

    -Renault Vel Satis 3.5 podstawka 220tyś pln + koło 50k pln za bajery = 270k
    pln ZA AUTO !

    -citroen C6 250tyś podstawka _NAJTAŃSZA_ + sporo za bajery !

    -vw phaeton - 332tyś PLN za _NAJTAŃSZY_ model 3.0

    I jak to kupić ? a JA chce TO, albo podobne a nie Passata.
    wniosek: nazwijmy to tak że na ten moment mam co robić z kasą - nie kupować
    za nią nowego auta :)

    więc będę sobie szukał 9..14 latka segmentu F jako następcę. Inne pomysły ?

    chodzi o to że używane mają dramatycznie lepszy stosunek JAKOŚĆ/Cena,
    podkreślam DRAMATYCZNIE LEPSZY.

    oczywiście w pewnym wieku, to przestaje mieć znaczenie, jak się
    kupuje auto "na lata", i kasa +/- 3 lata w tą czy w tamtą nie robi różnicy.

    stary segment E jeździ dramatycznie lepiej niż nowy D. Do B nie ma co
    porównywać, nie wiem ile czasu chociażby bajery gonią, 18 lat ?
    zawieszenia ?? 25 lat ? elektronika/komputery ? 12 lat ?

    ====

    Temat czy w Polsce żyje się ok?

    z UK nie porównam bo nie wiem, kolega chwile był "nie poleca aż tak",
    mi się podoba.

    Ceny mieszkań są SZALONE, ceny domków są NORMALNE, ceny wynajmu są OK.

    Opodatkowanie pracy w Polsce jest _DURNE_ a płaca minimalna powinna
    wynosić 50% aktualnej. Podnieść VAT i zlikwidować podatki dochodowe
    oraz od pracy i będzie lepiej !

    Myślę że w Niemczech żyje się już dość podobnie, rożne rzeczy widziałem
    właściciel hotelu jeżdżący kadetem, mechanik starymi lanciami - w skrócie
    wygląda to po prostu _trochę_ lepiej niż u nas, ale gonimy.

    Wciąż nam sporo brakuje do USA/Kalifornii, tam to się mieszka trochę lepiej
    tylko mały domek... gdzieś pod SF hmmmm... $350k USD
    Ale tak tam siła nabywcza $ jest spora, wszystko tanie, hyundai Genesis TANI
    można sobie iść i kupić. Też rożne rzeczy widać tam ale jest zdecydowanie
    lepiej niż w Polsce.

    i szybka rozpiska kasa/rok per osoba:

    Polska - $17.9k
    Czechy - $24.9k
    Japonia - $32.7k <- co Lech Wałęsa mówił ;) ?(jeszcze dziś to śmieszne
    popracujmy 5 lat)
    Germany - $34.1k
    UK - $34.8k
    USA - $46.0k

    https://www.cia.gov/library/publications/the-world-f
    actbook/
    rankorder/2004rank.html?
    countryName=Poland&countryCode=pl&regionCode=eu&rank
    =65#pl

    pozdrawiam,
    Michał

  • 300. Data: 2010-09-29 07:19:33
    Od: Seba <s...@g...pl>

    Dnia Tue, 28 Sep 2010 21:27:40 +0200, J.F. napisał(a):

    > No wiesz - on ma swoj punkt siedzenia i wynikajacy z niego punkt
    > widzenia. Jasny i klarowny, i w sporej czesci sie z nim zgadzam.
    > Mozna mu tylko przypomniec ze latwo moze sie stac ofiara wlasnych
    > pomyslow :-)

    Jarek - przecież dobrze wiesz, że nie chodzi mi o jego przekonania,
    punkt widzenia, czy inne wartości obiektywne a o sposób jego zachowania
    na grupie i poziom dyskusji. On już dawno dołował pod tym względem, a
    teraz to mam już wrazenie, że to dno mu się oberwało.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebastian S.