  • 271. Data: 2010-09-28 21:37:38
    Temat: Re: W Polsce królują złomy
    Od: "RadekNet (www.rejsy-czartery.com)" <r...@p...com.pl>

    W dniu 28.09.2010 20:55, pavellz pisze:
    > Znajoma pracuje w Wlk.Brytanii i większe perspektywy na własne mieszkanie
    > miałaby zostając tutaj, niż biorąc nadgodziny i dusząc się w jakimś
    > multinarodowym
    > squacie z odpadającymi kafelkami. :)

    Akurat w czasie weekendu bylem u znajomych i rozmawialismy na temat
    wizjii Polaka z Polski jak to sie zyje na Wyspach. Piszesz, o sprawach,
    ktore byly codziennoscia ladnych pare lat temu - teraz ci, ktorzy
    zostali z reguly zyja jak ludzie, wynajmuja domy 1/1 (znaczy jedna
    rodzina / jeden dom) itp.itd. Ale stereotyp Polaka w UK pozostal...
    Acha, wiekszosc z tych ludzi albo nie miala by szansy w Polsce na wlasny
    dom (ile zarobi kelner? 1500 zl?) albo cale zycie splacala by kredyt.
    Mowienie, ze w Polsce zwykly czlowiek ma standard zycia podobny do tego
    jaki ma na Zachodzie jest oklamywaniem sie.

    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 272. Data: 2010-09-28 21:48:02
    Od: DoQ <p...@g...com>

    Arek (G) pisze:

    > Więc sam sobie wszystko wyjaśniłeś. Pytanie czy rozumiesz co napisałeś.

    Ciekawostka. Jakos niewygodnie bylo ci sie odniesc do statystyk zabitych
    a teraz zarzucasz mi brak zrozumienia.

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 273. Data: 2010-09-28 21:53:58
    Od: "RadekNet (www.rejsy-czartery.com)" <r...@p...com.pl>

    W dniu 28.09.2010 21:12, Yogi(n) pisze:
    > Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl> napisał w
    > wiadomości news:i7tduq$quq$1@news.onet.pl...

    > Ale przecież o wiele łatwiej powtarzać antypolskie bzdury, bo przy tym
    > się świetnie narzeka. Można wszystkie prywatne niepowodzenia zwalić na
    > państwo i współziomków.

    Alez to nie antypolskie bzdury tylko realna ocena sytuacji finansowej,
    bez wnikania w przyczyny (chocby ostatni 50letni zabor rosyjski).
    Tez nie ukrywam tego, ze jestem Polakiem i nigdy nie spotkalem sie z
    niechecia, a raczej z sympatia (tak u Wlochow jak i u Irlandczykow).

    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 274. Data: 2010-09-28 21:55:59
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 28 Sep 2010 17:59:23 +0200, Cavallino wrote:
    >Jaja chyba sobie robisz, prawda?

    Jaja ? to tak trudno wyciagnac komorke i pstryknac po drodze ?

    >Ale why not?
    >100 zł za zdjęcie, płatne z góry przelewem, a dostaniesz co chcesz.
    >Ile zdjęć zamawiasz? ;-)

    Za drogo chcesz :-P

    No chyba ze .. koszt, trzeba wszystkie gimnazja w Poznaniu objechac,
    zeby jedna taka znalezc :-)

    >http://www.word.poznan.pl/pl/egzaminy/oplaty

    no widac juz mozna - 65 osob zdalo w 2009.

    J.

  • 275. Data: 2010-09-28 22:21:19
    Temat: Re: W Polsce królujš złomy
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Jaja ? to tak trudno wyciagnac komorke i pstryknac po drodze ?

    Trzeba się wybrać do szkoły z komórką, trafić na moment że akurat B1 stoi
    pod szkołą i jeszcze sfocić dowód rejestracyjny, bo inaczej nie uwierzysz, a
    po samochodzie z zewnątrz tego nie widać.
    Ale cofnij się o kilka miechów wstecz, sam chciałem właśnie z tego tytułu
    sprzedać Punciaka i kupić młodemu coś na B1 - będziesz miał potwierdzenie.

    > Za drogo chcesz :-P

    Zawsze pozostaje Ci uwierzyć na słowo.

    > No chyba ze .. koszt, trzeba wszystkie gimnazja w Poznaniu objechac,
    > zeby jedna taka znalezc :-)

    Nie - akurat mam pod nosem takie, w którym jedno B1 jest na pewno.

  • 276. Data: 2010-09-28 22:21:24
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2010-09-28 21:16, Cavallino pisze:

    > Ale po co?

    Wiadomo, po co są podatki. Przede wszystkim po to, aby zasilić kasę :)

    > Cel jest inny - mało, ale w miarę nowych samochodów na drogach.

    No i byłby osiągnięty. Bo niewielu zdecydowałoby się na zakup samochodu
    o wartości 5000 za cenę 25000. Natomiast taki, co wydaje 150000, to dla
    niego już ta różnica nie jest taka tragiczna i po upływie 2 lat od
    wprowadzenia takiej opłaty i różnych zabiegach marketoidowych (ekologia,
    głupcze! ;) ) byłaby do przełknięcia.

    ...z drugiej strony nikt nie pozbywałby się starych samochodów, bo ani
    nie byłoby popytu, ani nie kalkulowałoby się zmieniać. No i mamy - nowe
    fury za ponad 100 kzł, potem przepaść, potem 15-30 letnie, reanimowane
    do granic możliwości sztrucle. Ale to znamy z wczesnych lat
    dziewięćdziesiątych (reanimowane PF 125p, myki na składaka, dubla,
    przebitkę). Obecne "złomy" funkcjonowałyby jeszcze przez lat. Lobby
    warsztatowo - laweciarskie jest jednak za słabe, żeby to przeszło.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 277. Data: 2010-09-28 22:26:05
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "RadekNet (www.rejsy-czartery.com)" <r...@p...com.pl> napisał
    w wiadomości news:

    > Akurat w czasie weekendu bylem u znajomych i rozmawialismy na temat wizjii
    > Polaka z Polski jak to sie zyje na Wyspach. Piszesz, o sprawach, ktore
    > byly codziennoscia ladnych pare lat temu

    Znaczy teraz to się na Wyspach poprawiło?
    Nie pomyliły cię przeszłość z przyszłością aby?
    Bo w międzyczasie niejaki kryzys mieli, gorszy niż ta nasza popierdółka,
    więc od czego by się niby miało poprawić?

    >- teraz ci, ktorzy zostali z reguly zyja jak ludzie, wynajmuja domy 1/1
    >(znaczy jedna rodzina / jeden dom)

    Których nigdy nie kupią.

    >itp.itd. Ale stereotyp Polaka w UK pozostal...
    > Acha, wiekszosc z tych ludzi albo nie miala by szansy w Polsce na wlasny
    > dom (ile zarobi kelner? 1500 zl?)

    Zapomniałeś napisać, że ci kelnerzy w Polsce mieli studia pokończone bardzo
    często.

    > Mowienie, ze w Polsce zwykly czlowiek ma standard zycia podobny do tego
    > jaki ma na Zachodzie jest oklamywaniem sie.

    Jaki ma kto na Zachodzie?
    Tubylec, czy polski kelner?

  • 278. Data: 2010-09-28 22:30:07
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "LEPEK" <g...@w...pl> napisał w wiadomości news:

    > No i byłby osiągnięty.

    Nie, skoro teraz jest samochodów dużo i starych.
    Żeby odmłodzić flotę nie można zamykać dopływu nówek.
    Zamknąć trzeba sens kupowania staroci poskręcanych sznurkami.

  • 279. Data: 2010-09-28 22:50:17
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 28 Sep 2010 21:16:57 +0200, Cavallino wrote:

    >Ale po co?

    W imie, kwa, zasad. I ochrony budzetu :-)

    >Cel jest inny - mało, ale w miarę nowych samochodów na drogach.

    >Zależy czy byłby po zakupie, czy przed. ;-)

    Kijanka sie kiedy zestarzeje, ba - juz sie zestarzala :-P

    I co teraz maturzysto - puste drogi czy pelny portfel ? :-P

    J.

  • 280. Data: 2010-09-28 22:53:46
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2010-09-28 15:15, Cavallino pisze:
    > Użytkownik "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> napisał w
    > wiadomości news:

    > A tam, moja była nówka klasy B się obecnie mieści w 200 zł rocznie.

    A czy to właśnie nie takie "moje byłe nówki" Cię drażnią? To nie je
    chciałbyś zlikwidować?

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl