  • 1. Data: 2012-07-09 16:47:51
    Temat: W NYC ucza przedszkolakow C++
    Od: Roman W <b...@g...pl>

    A ciezko w to uwierzyc:

    http://www.npr.org/2012/04/01/149804404/n-y-preschoo
    l-starts-dna-testing-for-admission

    ""Over here, we have computer labs, C++ learning, which of course, as I'm sure you
    know, is a language of computers," she says. Wait, computer language? These
    preschoolers are learning C++?

    "Oh, absolutely they are," Unsinn says. "And they're very good at it.""

    Jak to wyglada? Siedzi grupa 5-latkow i walczy z bledami skladni szablonow?

    RW

  • 2. Data: 2012-07-09 17:10:47
    Temat: Re: W NYC ucza przedszkolakow C++
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Mon, 9 Jul 2012 07:47:51 -0700 (PDT), Roman W napisał(a):

> [...]
    >
    > Jak to wyglada? Siedzi grupa 5-latkow i walczy z bledami skladni szablonow?

    Przypomnialo mi sie ze byly kiedys gry Colobot i Ceebot, ktore byly
    skierowane do dzieci, choc raczej 10-12 latkow niz przedszkolakow, w ktorych
    zadaniem gracza bylo pisanie programow sterujacych robotem w jezyku podobnym
    do Javy. Kazde kolejne zadanie poszerzalo wiedze programistyczna gracza
    poprzez dosc klarowne opisy instrukcji jezyka i chyba przyklady. A potem
    nalezalo na bazie nowej (i starej) wiedzy pokonac kolejna inwazje jakichs
    robali czy czegos tam.
    Bardzo fajne gry to byly i chyba nawet polskie.

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 3. Data: 2012-07-09 21:29:26
    Od: Bronek Kozicki <b...@s...net>

    On 09/07/2012 15:47, Roman W wrote:
> [...]
    know, is a language of computers," she says. Wait, computer language? These

    mnie się bardziej rzucił w oczy ten fragment, jakby z filmu Gattaca

    "So in a bid to weed out the kids who have no chance, the school decided
    to require a DNA test for all applicants. "

    B.

  • 4. Data: 2012-07-09 21:58:13
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Mon, 09 Jul 2012 20:29:26 +0100, Bronek Kozicki <b...@s...net>
    wrote:

> [...]
    >

    >"So in a bid to weed out the kids who have no chance, the school decided
    >to require a DNA test for all applicants. "

    he, he...

    [VDARE.com note, added April 3--this, is of course, an April Fool's
    joke. (Porsafillo Pre is an anagram of April Fools.) Steve Sailer
    knows that, and so do the editors of VDARE.com, but we're afraid that
    future readers might stumble over this and believe it. NPR seems
    unconcerned about this, though. Check out their other April Fools
    stories here. ]

    From National Public Radio:
    N.Y. Preschool Starts DNA Testing For Admission

    http://www.vdare.com/posts/check-the-date-ny-prescho
    ol-starts-dna-testing-for-admission

    A.L.

  • 5. Data: 2012-07-09 22:22:12
    Od: Adam Przybyla <a...@r...pl>

    A.L. <l...@a...com> wrote:

> [...]
    > stories here. ]
    >
    > From National Public Radio:
    > N.Y. Preschool Starts DNA Testing For Admission

    ... co do C++, moze sie okzac, ze nigdy juz nie trafi do przedszkoli:
    http://www.h-online.com/open/news/item/Objective-C-p
    asses-C-on-the-TIOBE-Index-1633637.html ;-)
    Z powazaniem
    Adam Przybyla

  • 6. Data: 2012-07-09 23:33:31
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Mon, 9 Jul 2012 20:22:12 +0000 (UTC), Adam Przybyla
    <a...@r...pl> wrote:

> [...]
    >http://www.h-online.com/open/news/item/Objective-C-
    passes-C-on-the-TIOBE-Index-1633637.html ;-)

    I nie dziwota, bo a) Objective-C to lepszy jezyk niz C++, b)
    Objective-C jest podstawowym jezykiem firmy Apple

    A.L.

  • 7. Data: 2012-07-09 23:48:15
    Od: " M.M." <m...@g...pl>

    Roman W <b...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > Jak to wyglada? Siedzi grupa 5-latkow i walczy z bledami skladni szablonow?
    Nie mam bladego pojęcia jak wygląda to tam, ale wiem jak to wyglądało
    gdy uczyłem kiedyś 5-letnią siostrę. Nie uczyłem jej po to żeby
    nauczyć, ani nie uczyłem jej w żadnym innym konkretnym celu. Po prostu
    widziała że ja siedzę i coś klepię, to jakoś spontanicznie wyszło żeby
    jej pokazać. Efekt był zdumiewający, choć ze zrozumieniem miała kłopoty
    to miała niesamowitą zdolność zapamiętania długiego kodu i potem wklepania
    go tak że się zgadzały nawet wszystkie spacje :) A co do zrozumienia to
    wiedziała co trzeba dopisać aby w określonym rejonie monitora wyświetlił
    się określony prymityw graficzny w określonym kolorze - chyba i tak nieźle
    jak na taki wiek, myślałem że będzie gorzej.

  • 8. Data: 2012-07-10 17:11:35
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    " M.M." <m...@g...pl> wrote in message
> [...]
    > się określony prymityw graficzny w określonym kolorze - chyba i tak nieźle
    > jak na taki wiek, myślałem że będzie gorzej.

    Dałeś się nabrać na żart prima-aprilisowy: sprawdź datę tej notatki z NPR.

  • 9. Data: 2012-07-10 17:23:21
    Od: Edek Pienkowski <e...@g...com>

    Dnia Tue, 10 Jul 2012 10:11:35 -0500, Pszemol napisal:

    > Dałeś się nabrać na żart prima-aprilisowy: sprawdź datę tej notatki z
    > NPR.

    W tym niusie jest ziarnko prawdy. Do końca nie jestem pewien, czy brak
    odpowiedniego genu dyskwalifikuje czy wręcz predysponuje do C++. Dobrze
    jest to zdiagnozować w młodości tak czy inaczej ;)

    Edek

  • 10. Data: 2012-07-11 20:47:21
    Od: Artur Muszyński <a...@u...wytnijto.com.pl>

    W dniu 2012-07-09 23:48, M.M. pisze:
    > Nie mam bladego pojęcia jak wygląda to tam, ale wiem jak to wyglądało
    > gdy uczyłem kiedyś 5-letnią siostrę.

    Moje _6_ letnie dziecko co prawda zna już większość literek, ale nie,
    programowanie to jeszcze nie teraz :-). Elementy programowania zaczynają
    się w 3 klasie podstawówki i to trochę za wcześnie. W 5 klasie uczy się
    Logo (program Logomocja - straszna antyedukacyjna porażka, nie wiem
    jakim cudem MEN to przepuściło). Uczy się to lekka przesada, bo takie
    podstawy jak zmienne i parametry procedur pani zostawiła dla ambitnych,
    ale i tak dla większości uczniów to za dużo. Szczególny popłoch ta cała
    informatyka wywołuje wśród dziewczynek (co za klęska systemu edukacyjnego).
    I na deser: W podręczniku informatyki połowę treści poświęconej na tę
    nieszczęsną logomocję stanowi omawianie edytora do bitmapy żółwia i
    tworzenia animowanych bitmap, a na lekcjach to zajęło nawet znacznie więcej.

    artur