  • 51. Data: 2012-07-16 00:38:06
    Temat: Re: W NYC ucza przedszkolakow C++
    Od: Wojciech Jaczewski <w...@o...pl>

    PK wrote:

> [...]
    > do pewnej dość skomplikowanej struktury (z kilkoma porządkami).
    >
    > W solidną optymalizację algorytmów bawię się zupełnie prywatnie (akurat
    > chodzi o analizę szeregów czasowych). W skrócie: klepię krótkie
    > programy wykonujące sporo operacji na relatywnie małych danych, ale
    > bardzo zależy mi na zmieszczeniu się w pewnym limicie czasu (tu pojawiło
    > się optymalne sortowanie 16 elementów, o którym pisałem wcześniej :)).
    >
    > Mam nadzieję, że to wystarczająco szczegółowa odpowiedź, bo więcej
    > powiem tylko szałowej blondynce, a Twoje imię nie wskazuje... :]

    Czyli z tego co rozumiem, zajmujesz się tym dlatego, że Cię interesuje a nie
    dlatego że jest to konieczne do wykonania określonego zadania (pracę naukową
    też zakwalifikuję jako zainteresowania, a nie wykonywanie zadania). Cóż więc
    jest złego w tym, że ktoś (pythonowiec) nie podziela Twoich zainteresowań i
    nie zna się na tym samym?
    Na pewno nie każdy, ale jakaś część spośród nie-znających się na algorytmach
    sortowania, zna się na jakichś zupełnie innych algorytmach, z interesującej
    ich działki.

  • 52. Data: 2012-07-16 11:25:20
    Od: "AK" <n...@n...com>

    Użytkownik "Wojciech Jaczewski" <w...@o...pl> napisał:

    > Wniosek: nie ma się specjalnie czym emocjonować, że jakiś pythoniarz
    > niewiele wiedział o algorytmach sortowania. Wcale nie oznacza to, że gdyby
    > zaszła taka potrzeba, to by się nie douczył (i znów zapomniał po roku).

    Sedno sprawy i ożywcze (jakze rzadkie) słowa (zresztą cały post) na tej grupie.

    PS: Dobry "spawacz" wcale nie musi _zbyt_ dogłębnie znac teorii dyslokacji
    czy innego tensorowego rachunku jakiejs teorii umocnienia materialu.
    Wystarczy, ze umie sprawnie polaczyc kilka komponentow
    rzadzacych sie w/w teoriami w jeden sprawnie i _ergonomicznie_
    dzialajacy mechanizm/program.

    AK

  • 53. Data: 2012-07-16 11:31:22
    Od: "AK" <n...@n...com>

    Użytkownik "AK" <n...@n...com> napisał w wiadomości
    .
> [...]

    Jako "Pythoniarz" bylem "zachwycony" Timem Petersem i jego algorytmem sortowania.
    Co nie znaczy, ze wrodzone lenistwo pozwolilo mi na jakiekolwiekm zglebienie tego
    algorytmy
    (ani nawet spojrzenie w zrodla:).
    Wystarcza(la) mi swiadomosc, ze jest, ze zrobil to ktos bardzo madry i ze dziala
    dobrze w
    zdecydowanej
    wiekszosci przypadkow (brakiem RAMu juz dawno przestalem sie przejmowac:)

    PS: W/w podejscie "do swiata" polecam szczegolnie "wczesnie optymalizujacym"
    Ayatollahom " C++.

    AK