    Subject: Re: Vortex86-DX
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Atlantis <m...@w...pl>
    Date: Thu, 5 Jan 2017 14:04:03 +0100

    W dniu 2017-01-05 o 13:29, Adam Wysocki pisze:

    > Z tego co widzę po specyfikacji (600 MHz - 1 GHz, max 1 GB RAM), nie
    > powinno być problemu nawet z jakimś lekkim GUI (np. xfce). Ile masz
    > tam RAMu?

    Przynajmniej 256MB. Nie pamiętam już dokładnie która to wersja, a była
    też 512MB.
    Chodzi o ten moduł:
    http://tinyurl.com/hzpvwln

    > w jądrze) i napisania paru driverów (głównie do baterii). Na x86 odpadnie
    > Ci ten problem. Zakładając oczywiście że kernel ma wsparcie dla tego
    > Vortexa, ale podejrzewam że ma.

    Pytam ze względu na informacje umieszczone na tej stronie:
    http://tinyurl.com/jt47tlq

    Wygląda na to, że były dostępne jakieś oficjalne (?) wersje Debiana dla
    tych urządzeń, ale na liście obsługiwanych wersji znajdują się dość
    stare wydania. Stąd moja wątpliwość co do tego, czy uda się "z marszu"
    zainstalować na tym normalnego Debiana.

    Nie mam zamiaru pracować na tym za pomocą GUI. Prędzej coś w rodzaju
    substytutu Raspberry Pi - sterowanie czymś za pomocą jakiegoś skryptu,
    praca zdalna przez ssh, ewentualnie sterowanie tym przez lokalną
    konsolę. Byłoby miło, gdyby dało się sterować tymi GPIO. ;)