    From: g...@s...invalid (Adam Wysocki)
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Vortex86-DX
    Date: Thu, 5 Jan 2017 12:29:24 +0000 (UTC)

    Atlantis <m...@w...pl> wrote:

    > Tak się teraz zastanawiam: czy dałoby się na tym odpalić jakiegoś w
    > miarę współczesnego Linuksa? Chodzi mi rzecz jasna o pracę bez GUI. Jest
    > szansa, że jakiś standardowy, współczesny Debian się na tym zainstaluje
    > i pozwoli korzystać z dostępnych peryferiów, czy raczej powinienem się
    > spodziewać problemów? Ktoś miał do czynienia z takim sprzętem?

    Z tego co widzę po specyfikacji (600 MHz - 1 GHz, max 1 GB RAM), nie
    powinno być problemu nawet z jakimś lekkim GUI (np. xfce). Ile masz
    tam RAMu?

    Zainstalowałem współczesnego Debiana z kernelem 4.x na Jornadzie 720 (32
    MB RAMu, procesor ARM 206 MHz), więc też się dało, ale komfortu pracy tam
    nie ma, głównie przez bardzo wolne I/O i mało RAMu. Do edycji tekstu,
    przeglądania stron linksem (tekstowo) i pracy zdalnej (ssh) się nadaje,
    ale niestety wiele więcej się nie da.

    Dodatkowym problemem była konieczność wprowadzenia paru zmian, żeby
    odpalić binarki skompilowane dla architektury armel (procesor nie
    obsługuje trybu Thumb i nie ma instrukcji BX, więc trzeba było ją emulować
    w jądrze) i napisania paru driverów (głównie do baterii). Na x86 odpadnie
    Ci ten problem. Zakładając oczywiście że kernel ma wsparcie dla tego
    Vortexa, ale podejrzewam że ma.

    --
    http://www.chmurka.net/