  • Data: 2010-02-19 08:58:29
    Temat: Re: VoD pod linuksem [OT]
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> writes:

    > No to masz naprawdę problem. Ja tam się wkurzam, jak mi wmuszają
    > świetlówki, bo to strasznie szkodliwe rozwiązanie. Właśnie zastanawiam
    > się, skąd wziąć kasę na montaż u siebie lamp na żarówki, oraz na ile
    > żarówki halogenowe są równie chujowe, jak świetlówki.

    Ja tam nie lubie wmuszania, ale nowoczesne swietlowki wydaja mi sie byc
    lepsze od zarowek - swialto nie mruga (nie mierzylem, ale przetwornica
    w srodku dziala przy min. kilku kHz, sądzac po wymiarach) i ma
    zdecydowanie lepsza temperature barwowa (bardziej zblizona do swiatla
    slonecznego) od zarowek (nie trzeba robic takiej strasznej korekcji
    balansu bieli jak przy zarowkach).

    Tyle ze trzeba kupowac sensowne swietlowki (to moze byc trudne), bo te
    noname made in China maja kiepski luminofor oraz kondensatory (chyba,
    przebijaja sie po krotkim czasie, a moze to jest termiczne albo jeszcze
    jakies).

    BTW dostepne sa przynajmniej 3 wersje, o roznych temperaturach
    barwowych, od chyba 2500 K (typowe) do 6000 K (niebieskawe). Tyle ze
    raczej nie w supermarkecie, i raczej nie te noname.

    Mam kilka swietlowek Osram z 1995 r. - kosztowaly po ok. 430 tysiecy :-)
    Swieca tylko minimalnie ciemniej niz takie same nowe, nie widac roznicy
    jesli nie pracuja (nowe i stare) obok siebie.

    Zwykle zarowki to chyba najgorsze, czego mozna uzywac. Zarowki
    ksenonowe i halogenowe sa znacznie lepsze, chociaz oczywiscie ze
    swietlowkami nie wygraja ze wzgledu na zuzycie pradu i produkcje ciepla
    (ale przynajmniej widmo maja jakies sensowne).
    --
    Krzysztof Halasa