-
11. Data: 2010-07-20 16:32:05
Temat: Re: Vito/Viano 3.0 V6 CDI
Od: "kamil" <k...@s...com>
"Rafal" <n...@g...pl> wrote in message
news:i24bn2$4dv$1@inews.gazeta.pl...
> W dniu 20.07.2010 15:51, M1SLQ pisze:
>>> Rozbija mnie wąski światopogląd niektórych na tej grupie. Jeśli
>>> uważasz, że zakłady pogrzebowe przerabiają samochody we własnym
>>> zakresie to jesteś w błędzie.
>>
>>
>> O ile dobrze zrozumiałem, to niektórym grupowiczom się wydaje że
>> klientami zakładu pogrzebowego są zmarli i stąd te docinki. Normalne
>> postrzeganie świata każe rozumieć, że klientami tegoż zakładu są krewni
>> zmarłego i całkiem zrozumiałą rzeczą jest, że terkotanie diesla
>> przeszkadza w obrzędach pochówku i jest nieodpowiednie w momencie żałoby.
>>
> A mnie się wydaje że klientami Miecia są zakłady pogrzebowe i to one
> narzekają:)
A mnie sie wydaje, ze kilku osobom poczucie humoru wycieto operacyjnie. Bez
narkozy.
Pozdrawiam
Kamil
-
12. Data: 2010-07-20 16:36:37
Temat: Re: Vito/Viano 3.0 V6 CDI
Od: CUT <C...@C...pl>
W dniu 2010-07-20 16:32, kamil pisze:
>
> A mnie sie wydaje, ze kilku osobom poczucie humoru wycieto operacyjnie.
> Bez narkozy.
>
Niektórzy mają smutny zawód więc co się dziwić :)
-
13. Data: 2010-07-20 16:39:14
Temat: Re: Vito/Viano 3.0 V6 CDI
Od: CUT <C...@C...pl>
W dniu 2010-07-20 16:26, Rafal pisze:
>> O ile dobrze zrozumiałem, to niektórym grupowiczom się wydaje że
>> klientami zakładu pogrzebowego są zmarli i stąd te docinki. Normalne
>> postrzeganie świata każe rozumieć, że klientami tegoż zakładu są krewni
>> zmarłego i całkiem zrozumiałą rzeczą jest, że terkotanie diesla
>> przeszkadza w obrzędach pochówku i jest nieodpowiednie w momencie żałoby.
>>
> A mnie się wydaje że klientami Miecia są zakłady pogrzebowe i to one
> narzekają:)
Przypuszczalnie jedno wynika z drugiego.
-
14. Data: 2010-07-20 17:36:45
Temat: Re: Vito/Viano 3.0 V6 CDI
Od: mister <b...@e...com>
W dniu 2010-07-20 14:59, Miecio pisze:
> Czy ma ktoś doświadczenie z tym silnikiem? Chodzi o 3.0 CDI V6 z
> Vito2/Viano.
>
> Interesuje mnie tylko jedno. Czy ten silnik pracuje równiej i ciszej od
> oferowanego silnika 2.2 CDI.
>
> Samochód przeznaczony pod zabudowę jako karawan pogrzebowy. Dostałem
> wiele niepochlebnych opinii od klientów, że silniki 2.2 chodzą jak
> traktor :|
jezdzilem viano 3.0 cdi i osobowym vito 115 cdi. z tego co widze, to ten
silnik 115 cdi to jest wlasnie 2.2 cdi montowane w viano.
jesli tak jest to nie zastanawial bym sie. 3.0 v6 w viano z zewnatrz
brzmi pieknie, cichutko, rowno. w wewnatrz go tak naprawde nie slychac,
nawet przy 150 km/h na liczniku. natomaist 115 cdi to zwykly klekot,
stworzony z mysla o dostawczakach.
jak masz jakies pytania to smialo.
-
15. Data: 2010-07-20 17:52:55
Temat: Re: Vito/Viano 3.0 V6 CDI
Od: "Adam Szewczak" <horses@usuń.poczta.onet.pl>
Użytkownik "Miecio" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
news:i248md$a5$1@mx1.internetia.pl...
>W dniu 2010-07-20 15:14, Adam Szewczak pisze:
>
>> Znajomy ma Viano 3.0CDI, jak dla mnie bajka, niestety nie mam porownania
>> z 2.2. Bardzo cichutko chodzi, w srodku prawie nie slychac ale to juz
>> kwestia wyciszenia wnetrza. Natomiast nie wiem jakie beda roczne
>> przebiegi, ale pod taka zabudowe to ja bym trafial w silnik benzynowy.
>> Bedzie znacznie cichszy!. Niestety w mercedesie jest tylko V6 benzyna :/
>> A patrzyles moze na T5 pod zabudowe tam ejst dostepny 2.0 benzyna, taki
>> zwykly klasyczny silnik w ktorym "raczej" nie ma sie co zepsuc.
>
> Problem w tym, że w Polsce 85% karawanów robi się właśnie z mercedesów.
> Benzyna V6 raczej odpada gdyż kosztuje ponad 10000 netto więcej niż V6 CDI
No to badz w tych 15% i zrob z VW ;)
Nie wiem, w Wawie sporo widac T5 juz zrobionych na karawany, tylko one sa z
tej specyficznej wersji ni to doka nito kombi.
Kwestia ile ma sie do wydania. Ile taki merc do przerobienia z tym silnikiem
V6 kosztuje ? Ile km bedzie robic rocznie.
Jezeli okolo 20-30.000km to faktycznie diesel ale jak mniej to dla mnie
kupowanie diesla jest osobiscie bez sensu. Mysle ze roznica w cenie zakupu
bedzie spora (ale tu pisze o VW)
PZDr
Adam
-
16. Data: 2010-07-20 18:33:21
Temat: Re: Vito/Viano 3.0 V6 CDI
Od: "Pan Piskorz" <p...@b...pl>
> że zakłady pogrzebowe przerabiają samochody we własnym zakresie
Z treści posta wywnioskowałem, że sam wizisz nieboszczyków
i w związku z narzekaniem pasażerów chcesz zmienić auto.
P.
-
17. Data: 2010-07-20 18:39:38
Temat: Re: Vito/Viano 3.0 V6 CDI
Od: "Pan Piskorz" <p...@b...pl>
> Jezeli okolo 20-30.000km to faktycznie diesel
Jesli karawan będzie się poruszał z szybkością przedstawiciela handlowego to
może i więcej.
P.
-
18. Data: 2010-07-20 21:16:12
Temat: Re: Vito/Viano 3.0 V6 CDI
Od: "jerry" <j...@w...sam.wiesz.co.o2.pl>
Użytkownik "Miecio" napisał w wiadomości news:i248md$a5$1@mx1.internetia.pl...
> Problem w tym, że w Polsce 85% karawanów robi się właśnie z mercedesów.
A tylko MB zabudowuje karawany? Wydaje mi się, że taki pojazd
zwłaszcza z przeszkleniem i widocznym katafalkiem (czy jak to zwą)
i wjeżdżający na cmentarz, winien być cichy i stąd benzynowy.
> Benzyna V6 raczej odpada gdyż kosztuje ponad 10000 netto więcej niż V6 CDI
diesel dobry jest do transportera w przewozie codziennym lub długodystansowym.
Wtedy nie musi mieć specjalnej zabudowy.
-
19. Data: 2010-07-20 21:28:56
Temat: Re: Vito/Viano 3.0 V6 CDI
Od: "M1SLQ" <m...@W...o2.pl>
> A mnie sie wydaje, ze kilku osobom poczucie humoru wycieto
> operacyjnie. Bez narkozy.
Reguła jest taka: poważne pytanie - poważna odpowiedź. Jajcarskie
pytanie - jajcarska odpowiedź. Inaczej ta zabawa jest bez sensu.
> Pozdrawiam
> Kamil
Pozdrawiam,
Michał
-
20. Data: 2010-07-20 22:32:27
Temat: Re: Vito/Viano 3.0 V6 CDI
Od: CUT <C...@C...pl>
W dniu 2010-07-20 21:16, jerry pisze:
> Użytkownik "Miecio" napisał w wiadomości news:i248md$a5$1@mx1.internetia.pl...
>> Problem w tym, że w Polsce 85% karawanów robi się właśnie z mercedesów.
> A tylko MB zabudowuje karawany? Wydaje mi się, że taki pojazd
> zwłaszcza z przeszkleniem i widocznym katafalkiem (czy jak to zwą)
> i wjeżdżający na cmentarz, winien być cichy i stąd benzynowy.
>
>> Benzyna V6 raczej odpada gdyż kosztuje ponad 10000 netto więcej niż V6 CDI
> diesel dobry jest do transportera w przewozie codziennym lub długodystansowym.
Gorzej jak zakładu pogrzebowego nie stać na kilka aut i ma jedno
multifunkcjyjne.
Poza tym:
> Wtedy nie musi mieć specjalnej zabudowy.
>
(Dz. U. z 2007r. Nr 249, poz. 1866)
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA ZDROWIA z dnia 27 grudnia 2007 r.
w sprawie wydawania pozwoleń i zaświadczeń na przewóz zwłok i szczątków
ludzkich
(Dz. U. z dnia 31 grudnia 2007 r.) obowiązuje od dnia 02.02.2008
4. 1. Środek transportu drogowego przeznaczony do przewozu zwłok i
szczątków ludzkich powinien spełniać następujące wymagania techniczne i
sanitarne:
1) być trwale oznakowany w sposób wskazujący na jego przeznaczenie;
2) posiadać kabinę kierowcy odizolowaną od części przeznaczonej na
umieszczenie zwłok albo szczątków ludzkich;
3) posiadać zabezpieczenie przed przesuwaniem się trumny lub pojemnika
na zwłoki albo szczątki ludzkie podczas przewozu;
4) posiadać podłogę w części przeznaczonej na umieszczenie trumny lub
pojemnika na zwłoki albo szczątki ludzkie wykonywaną z materiałów łatwo
zmywalnych i odpornych na działanie środków dezynfekujących;
5) posiadać wydzielone miejsce na przechowywanie środków
dezynfekcyjnych, sprzętu myjąco-czyszczącego oraz jednorazowych rękawic
ochronnych.
2. Nie dopuszcza się montażu miejsc siedzących w części przeznaczonej na
umieszczenie zwłok albo szczątków ludzkich.
3. Po każdorazowym przewiezieniu zwłok albo szczątków ludzkich
przeprowadza się dezynfekcję środka transportu w części przeznaczonej na
ich umieszczenie.
4. Do dezynfekcji stosuje się preparaty o działaniu bakteriobójczym,
wirusobójczym i grzybobójczym.
5. Zabrania się zewnętrznego mycia środka transportu drogowego
przeznaczonego do przewozu zwłok i szczątków ludzkich w miejscach
przypadkowych i prowizorycznie zorganizowanych myjniach.
6. Środek transportu drogowego powinien być zarejestrowany jako pojazd
specjalny zgodnie z przepisami o ruchu drogowym.
7. Przepisy ust. 1 pkt 3 i 4 oraz ust. 2-4 stosuje się odpowiednio do
środków transportu kolejowego, lotniczego i wodnego.
§ 5. Przepisów § 4 nie stosuje się do przewozu zwłok albo szczątków
ludzkich środkami transportu Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej.