  • 1. Data: 2015-06-21 08:15:31
    Temat: Viber na iPhonie - jak rozpoznać, że działa?
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    Viber na Androidzie pokazywał małą słuchawkę w rogu ekranu na znak, że
    działa w tle.

    W IPhonie niczego nie pokazuje i nie wiem nawet, czy działa. Jak to
    poprawić?

    --
    MN

  • 2. Data: 2015-06-22 21:18:40
    Temat: Re: Viber na iPhonie - jak rozpoznać, że działa?
    Od: masti <g...@t...hell>

    Marcin N wrote:

    > Viber na Androidzie pokazywał małą słuchawkę w rogu ekranu na znak, że
    > działa w tle.
    >
    > W IPhonie niczego nie pokazuje i nie wiem nawet, czy działa. Jak to
    > poprawić?

    w iphonie wszystko działa intuicyjnie. Pszemol Ci potwierdzi :)

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 3. Data: 2015-06-23 03:21:23
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "masti" <g...@t...hell> wrote in message news:mm9n2g$tbu$1@dont-email.me...

    > w iphonie wszystko działa intuicyjnie. Pszemol Ci potwierdzi :)

    Potwierdzam :-) Ale jak by co to Vibera nie używam...

    Ale czemu wątpisz że działa w tle? Czy to, że Twój e-mail działa w tle też
    masz w Androidzie potwierdzane gdzieś ikonką? Skąd się u Ciebie bierze ten
    brak zaufania do sprzętu, zastanawiałeś się? ;-)

  • 4. Data: 2015-06-23 08:04:22
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-06-23 o 03:21, Pszemol pisze:
    > Skąd się u Ciebie bierze ten brak zaufania do sprzętu, zastanawiałeś
    > się? ;-)

    W dzieciństwie obejrzałem film Saturn 3 oraz Odyseję Kosmiczną i stąd to.

    --
    MN

  • 5. Data: 2015-06-23 09:47:38
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    On 2015-06-23 03:21, Pszemol wrote:

> [...]
    > też masz w Androidzie potwierdzane gdzieś ikonką? Skąd się u Ciebie
    > bierze ten brak zaufania do sprzętu, zastanawiałeś się? ;-)

    w androidzie - oczywiście, że możesz mieć - zależy od programu i jego
    ustawień.
    A na pewno możesz podejrzeć, któe procesy działają w tle /*

    /* ta opcja często jest nagminnie NIE wykorzystywana i potem są jęki, że
    coś wolno działa, brak ramu, etc....

  • 6. Data: 2015-06-23 10:05:41
    Od: W <w...@w...pl>

    AL wystukał, co następuje:

> [...]
    > A na pewno możesz podejrzeć, któe procesy działają w tle /*
    >

    > /* ta opcja często jest nagminnie NIE wykorzystywana i potem są jęki,

    Trzeba w końcu przyjąć do wiadomości, że iOS to nie jest Android i działa
    ociupinkę inaczej a nie brnąć, że wszystko działa jak durny robocik
    (mówi to użytkownik g2 jako daily driver, iPoo5 i jolli). W przypadku iOS
    masz listę ostatnio używanych aplikacji, które mają ciut większe możliwości
    'działania' niż te, które zostały z tej listy usunięte. Aplikacje jako takie
    nie mogą mieć ciągle otwartego połączenia sieciowego stąd używanie APNS
    niemalże wyłącznie (wyjątek -- google hangouts, które robi wytrychy i
    wpierdziela baterię jak ciasteczkowy potwór).

    Ergo - nawet jak coś nie działa to powiadomienie będzie bo... APNS.

    (ps. google ma GMS, ale nie wszystkie aplikacje tego używają... w przypadku
    ios w sumie nie ma wyjścia)

  • 7. Data: 2015-06-23 11:48:07
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-06-23 o 10:05, W pisze:
> [...]
    > wpierdziela baterię jak ciasteczkowy potwór).
    >
    > Ergo - nawet jak coś nie działa to powiadomienie będzie bo... APNS.

    Coś kręcisz.
    Viber został niechcący wyłączony dwa dni temu i nie było o tym żadnej
    informacji na ekranie iPhona. W Adroidzie zniknęłaby mała ikonka z ekranu.

    IPhone nie podawał żadnych komunikatów o przychodzących wiadomościach z
    Vibera, dopóki ten Viber nie został ponownie ręcznie uruchomiony.

    --
    MN

  • 8. Data: 2015-06-23 20:02:37
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Marcin N" <m...@o...pl> wrote in message
> [...]
    >
    > IPhone nie podawał żadnych komunikatów o przychodzących wiadomościach
    > z Vibera, dopóki ten Viber nie został ponownie ręcznie uruchomiony.

    No to z pretensjami do autorów Vibera proszę się udać... coś skopali!
    Bo podobna aplikacja na iPhone o nazwie Skype, której używam codziennie,
    nie musi być uruchomiona aby przyjmować zawiadomienia o smsach czy
    nadchodzącej rozmowie głosowej czy wideo. Możesz nawet skonfigurować
    sobie jak te zawiadomienia mają na ekran przychodzić/wyskakiwać.
    Nie ma żadnej ikonki, po prostu wiesz że działa bo ma działać i już!
    Mam lepsze rzeczy do robienia w życiu niż pilnować jakichś ikonek :-P

  • 9. Data: 2015-06-23 20:22:28
    Temat: Re: viber na 'zgnilym obgryzionym jabcoku' - jak rozpoznać, że działa?
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "eradicate predatory capitalism"
    <e...@c...is.rottin
    g.carcass.of.the.world>
    wrote in message news:mmbksm$itt$1@news.albasani.net...
    > jak "ktos" (rozumiemy skrajne naiwny); uzywa INVIGILATORa viber, to tak
    > jakby
    > zostawil otwarte drzwi do sejfow z bardzo waznymi dokumentami,
    > bizuteria i
    > "waluta" (rozumiemy scierwem platniczym) i na glownych drzwiach wywiesil
    > wielki szyld: "wejscie nie jest zabezpieczone i zlodzieje wszelkiej
    > masci
    > bardzo chetnie widziani"...

    Co takiego konkretnie mogę zrobić koledze na jego iPhone
    znając jego numer telefonu i wiedząc że używa Vibera? :-)

    p.s. co to za wygłupy z followup-to pl.soc.polityka?

  • 10. Data: 2015-06-24 10:53:37
    Od: eradicate predatory capitalism <e...@c...is.rotting.carcass.of.the.world>

    Marcin wrote:
> [...]

    szyld: "wejscie nie jest zabezpieczone i zlodzieje wszelkiej masci bardzo

    : "glupich i naiwnych sieje wiatr" :

    w przeciwienstwie do naiwnych viber'owcow sa sprytni http://tinyurl.com/k4k7hx6

    "ciekawostka" (cytat z prasy)

    Die Geheimdienste wollen erfahren, wie sie beim Angriff auf Rechner den
    Virenschutz umgehen können. Auch der deutsche Hersteller Avira wurde offenbar
    bespitzelt.

    Fast zwei Wochen nachdem bekannt wurde, dass Anti-Viren-Hersteller Kaspersky
    Ziel eines Hackerangriffs geworden war, scheint jetzt wahrscheinlich, dass die
    NSA und ihr britisches Gegenstück GCHQ dahinter steckten. Auch war der Angriff
    wohl kein Einzelfall, wie die Snowden-Dokumente nahelegen. Konkurrenten von
    Kaspersky wie Avast, AVG, Eset, F-Secure und der deutsche Hersteller Avira
    sollen ebenfalls ausspioniert worden sein. Dabei ging es den Geheimdiensten
    wohl gezielt darum, zu erfahren, wie der Virenschutz der einzelnen Hersteller
    beim Angriff auf Zielrechner umgangen werden kann.

    Virenwächter im Visier

    NSA und GCHQ sollen Programme auseinandergenommen und den E-Mail-Verkehr von
    Mitarbeiter der Firmen abgehört haben - alles um Hintergrundwissen anzuhäufen
    und Schwachstellen in der Software zu finden. Der Codename für das
    entsprechende Projekt ist demnach "Camberdada". Das geht aus internen Folien
    der NSA und einer Verlängerungsanfrage für Befugnisse des GCHQ hervor, welche
    die Enthüllungs-Webseite The Intercept veröffentlicht hat.

    Da das vom GCHQ durchgeführte Reverse Engineering unter Umständen gegen
    geltendes Urheberrecht im Vereinigten Königreich verstößt, hatte sich der
    Geheimdienst diese Befugnisse wohl mit der Anfrage rechtlich absichern lassen.
    Neben Anti-Viren-Programmen geht es dabei auch um allerhand andere Software wie
    zum Beispiel Online-Foren, Server-Verwaltungssysteme und
    Verschlüsselungssoftware.

    Von Malware-Schreibern lernen

    Die Dokumente legen nahe, dass die NSA auch Berichte der AV-Programme ans
    Mutterschiff abhört. So sammeln die Geheimdienstler wohl Daten über aktuelle
    Malware-Epidemien und finden Schadcode, der für den Moment von den
    Virenscannern nicht erkannt wird. Solche Viren lassen sich dann für die eigenen
    Zwecke verwenden.

    Kaspersky Lab wird in den Dokumenten besonders oft erwähnt. Die russische Firma
    scheint ein prominentes Ziel von NSA und GCHQ zu sein, was wiederum nahe legt,
    dass der kürzlich aufgedeckte Angriff auf die Rechnung dieser Dienste oder
    ihrer Verbündeten der Five Eyes geht. Auch der technische Aufbau des
    eingesetzten Trojaners, der auf den Namen Duqu 2.0 getauft wurde, scheint diese
    Theorie zu untermauern.

    (fab)