  • 11. Data: 2011-07-14 17:47:37
    Temat: Re: ViaToll - pytanie do zorientowanych
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Krzysiek Kielczewski" <k...@g...com> napisał w
    wiadomości news:slrnj1t1fk.nsl.krzysiek.kielczewski@krzyk.sail-
    ho.pl...

    > Nie zapominaj, że ciężko zrobić wagę która zmierzy DMC :)

    Good point :D

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 12. Data: 2011-07-14 17:49:07
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    > Pusty tir pewnie ma nadal "dopuszczalny nacisk" taki jak wpisano w
    > dowodzie rejestracyjnym ?

    tak samo jak głównym wyznacznikiem różnych klasyfikacji jest DMC a nie masa
    rzeczywista tak w tym wypadku dopuszczalny nacisk na oś.
    Nic nowego, nic nadzwyczajnego...

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 13. Data: 2011-07-14 20:12:33
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    B4346FEA98AD893504376B37?id=WDU20070190115&type=3

    > A tak przy okazji jest tu i inna problem rozwiazany

    Znaczy sądziłeś że to cytowane wcześniej na stronie GDAKI rozporządzenie
    powstało bez ustawowej delegacji?
    Nie żartuj.

  • 14. Data: 2011-07-14 22:29:39
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-07-14 17:16, J.F pisze:

> [...]
    > 5. Minister właściwy do spraw transportu ustala, w drodze
    > rozporządzenia, wykaz dróg krajowych oraz dróg wojewódzkich, po których
    > mogą poruszać się pojazdy o dopuszczalnym nacisku pojedynczej osi do 10
    > t, mając na uwadze potrzebę zapewnienia ruchu tranzytowego.
    >
    > 6. Drogi inne niż określone na podstawie ust. 4 i 5 stanowią sieć dróg,
    > po których mogą poruszać się pojazdy o dopuszczalnym nacisku pojedynczej
    > osi do 8 t.
    >
    > Pusty tir pewnie ma nadal "dopuszczalny nacisk" taki jak wpisano w

    Dlaczego w pkt.4 jest napisane "pojedynczej osi napędowej" a w innych
    punktach jest "pojedynczej osi"? Bo IMHO to moze oznaczac dwie rozne
    sprawy :) Cos jak "i czasopisma" :)

    --
    venioo
    GG:198909

  • 15. Data: 2011-07-18 21:08:44
    Od: Bassteq <b...@o...pl>

    venioo wrote:

    > No dobra, ale skad ta bramka bedzie wiedziala, ze jest to akurat ciagnik
    > rolniczy z przyczepa a nie na przyklad bus z laweta?
    > Czy zawsze bedzie cykala zdjecie ktore ITD wrzuci od razu do kosza z
    > racji powyzszych przepisow?

    bo nie wiem, ale przed bramkami są wagi przejazdowe ? a jak u nas
    (lubuskie) są bramki viatolowe to raczej też stoi znak że zakaz wjazdu
    traktorek, skuter, rower DK3, pozostałe DK puki co są darmowe bo nawet
    się drogowce nie garną lać fundamenty pod bramki.

    kamery na bramownicach kolego to są do obserwacji ogólnej ruchu na
    trasie bo skoro brama z osprzętem stoi to kamerę na niej powiesić to
    mały koszt już a wiedza ogólna o stanie DK dla GDKiA zawsze istotna. Na
    dziś mamy dostęp do kamer montowanych na DK
    http://www.traxelektronik.pl/pogoda/gddkia/dat/kamer
    y_zb12.htm
    gdzie pokazuje nam na znakach pogodę. Zerknij... ja co rano sobie patrzę
    bo kierowca z zawodu to zimą szczególnie lubię wiedzieć gdzie drogowce
    śpią a gdzie się sól skończyła ale to tylko monitoring bez
    rejestracji... ot kamerka i pokazuje odczyt z termometru. My userzy mamy
    lag 10 minut a GDKiA ma ten obraz na żywo pewnie ale wracając do tematu
    to traktor z dwoma przyczepami to po raz ma na DK przeważnie zakaz
    wjazdu a po drugie to trochę taki wolnobieżny więc nawet na podwójnej
    ciągłej go bierzesz jak przeszkodę stałą i gra. Fakt że upierdliwe ale
    gra a żniwiarze raczej nie jada po DK z czerwonym numerem drogi więc też
    nie przesadzajmy albo się przeprowadzić trzeba w cywilizowane okolice
    świata skoro takie bzdety Ci pół życia zatruwają.

    Pozdrawiam serdecznie
    Bassteq

    ps.
    W tesko też masz stresa jak kamerki wiszą przed kasą ??

    My się w pracy po 10PLN złożyliśmy jest nas 25 kierowców i kierownik
    transportu nas próbuje screenshootem złapać na fotce takiej z kamer
    DGKiA. Zwycięzca za wygrana pulę kupuje flaszki i śląską na grila w
    najbliższą sobotę... jest zabawa z tych kamer.... a pula rośnie co
    miesiąc. No ale ja to truskawki cukrem posypuję, pracuję w normalnej
    firmie i płacone mam na godzininę a nie od kilometra.

  • 16. Data: 2011-07-18 21:14:24
    Od: Bassteq <b...@o...pl>

    > 3,5t, a jesli przekraczaja to rejestruja je jako ciezarowe (via
    > dostawczaki)

    Nawet są takie ..... Seicento VAN z ViaBoxem na alusach klima full opcja.
    I tego posta przeczytaa oficer śledzący, poda do ministra i za pół roku
    wejdzie ustawa żeby auta z kratką obowiązkowo ViaToll bo służą do celów
    zarobkowych...buuchaha... ROTFL
    I jak tu być patriotą ?

    Z przymróżeniem oka
    pozdrawiam
    Bassteq

  • 17. Data: 2011-07-18 21:26:23
    Od: Bassteq <b...@o...pl>

    > mając na uwadze stan techniczny dróg oraz ochronę dróg przed zniszczeniem.

    w cywilizowanym kraju ochroną drogi przed zniszczeniem zajmuje się ekipa
    remontowa. najbliższy nam przykład Niemcy. Pojedż sobie przez przejście
    graniczne Olszyna. Drą beton do samego gruntu i kładą od zera na nowo bo
    spękało. A od granicy tam to pierwsze co czujesz to nagle wertepy na
    polskiej DK i za parę minut Piip ViaToll płacimy za kocie łby
    pohitlerowskiej autobahny na Breslau [Wrocław]( lewym pasem trucki gonią
    bo prawy to 50kph szkoda auta)

  • 18. Data: 2011-07-19 14:20:07
    Od: venioo <p...@o...eu.WYTNIJTO>

    W dniu 2011-07-18 21:08, Bassteq pisze:

    > ps.
    > W tesko też masz stresa jak kamerki wiszą przed kasą ??

    A niby czemu mam miec? Czy ja gdzies napisalem, ze mam cos przeciwko
    kamerkom? :)

    PS. Tez czasem zima patrze na kamerki GDDKiA, jedna z madrzejszych i
    przydatniejszych spraw, jakie wymyslili.
    --
    venioo
    Sprzedam Alfa Romeo 156

  • 19. Data: 2011-07-19 15:53:16
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "venioo" napisał w
> [...]
    >
    >Dlaczego w pkt.4 jest napisane "pojedynczej osi napędowej" a w innych
    >punktach jest "pojedynczej osi"? Bo IMHO to moze oznaczac dwie rozne

    Mozesz sie nie mylic :-)

    J.

  • 20. Data: 2011-07-19 16:00:09
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Bassteq" napisał w wiadomości

    >w cywilizowanym kraju ochroną drogi przed zniszczeniem zajmuje się
    >ekipa remontowa. najbliższy nam przykład Niemcy. Pojedż sobie przez
    >przejście

    Oj, obawiam sie ze i oni znaja pojecie wagi i umieja sie nim
    poslugiwac, gdy o duze pieniadze chodzi.

    >graniczne Olszyna. Drą beton do samego gruntu i kładą od zera na nowo
    >bo spękało.

    A dlaczego spekalo ? Niemiecki robotnik zle wykonal, czy za ciezkie
    ciezarowki jezdzily ?

    Jest jeszcze wersja ze nastepuje planowa wymiana nawierzchni, bo
    minelo 15 lat ..

    >A od granicy tam to pierwsze co czujesz to nagle wertepy na polskiej
    >DK i za parę minut Piip ViaToll płacimy za kocie łby pohitlerowskiej
    >autobahny na Breslau [Wrocław]

    Oj tam, oj tam - dawno tam nie jechalem, ale dawniej owszem - mijasz
    szlaban i wiesz ze wjechales na Zachod.
    Ale w przeciwna strone ? nowa autostrada konczyla sie w polowie drogi
    z Berlina a dalej patataj patataj do granicy .. no i dalej az do
    Opola.
    I tez przez wiele lat nie poprawiali.

    >( lewym pasem trucki gonią bo prawy to 50kph szkoda auta)

    nie wiem jak truckiem, ale osobowym rownie dobrze (a raczej rownie
    zle) sie po tym jedzie 150.

    J.