-
71. Data: 2011-07-14 19:10:01
Temat: Re: ViaToll - !@#$@!@
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Bartłomiej Zieliński" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:ivmcav$ccb$...@p...pl...
>> http://www.gddkia.gov.pl/871/dopuszczalne-naciski-na
-os
>"Drogi inne niż określone w rozporządzeniach stanowią sieć dróg, po
>których mogą poruszać się pojazdy o dopuszczalnym nacisku pojedynczej
>osi do 8 t."
>Czyli nieważne czy gminne, powiatowe czy jeszcze inne. Ważne czy jest
>w rozporządzeniu.
Minister nie ma prawa rozporzadzac drogami gminnymi czy powiatowymi
:-)
Ale swoja droga to ciekawe .. skad i dokad jada te ciezkie tiry ?
No, jest troche interesow przy drogach krajowych i wojewodzkich, ale
sa tez przy gminnych i powiatowych.
Tylko przemysl lekki ? :-)
J.
-
72. Data: 2011-07-14 19:15:32
Temat: Re: ViaToll - !@#$@!@
Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>
Użytkownik J.F napisał:
> Dawniej wozili furmankami i fabryki powstaly :-)
Tylko że ładowność furmanki jest (dużo) większa niż ładowność roweru...
--
----------------------------------------------------
-------------------
* Bartłomiej Zieliński http://www.zmitac.aei.polsl.pl/BZ/ *
* Bartlomiej.Zielinski(at)polsl.pl gg:970831 *
----------------------------------------------------
-------------------
-
73. Data: 2011-07-14 20:08:32
Temat: Re: ViaToll - !@#$@!@
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "J.F" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości news:
>>Nie - ten system który wymyślili wydaje się sensowny, o ile również
>>osobówki mogłyby korzystać na autostradach.
>
> Takie plany, ale czemu tylko na autostradach ?
Bo się przyjęło, że tylko takowe drogi są płatne dla osobówek.
>Obramkowac wszystkie drogi i kasowac osobowki na wszystkich drogach :-)
Zrobić sobie własne państwo i wprowadzać takie kretyńskie zasady.
>>Koleje trzeba wspomagać. Jak dobrze policzysz opłaty za drogi, to wyjdzie
>>że jednak nie taki tani ten transport.
>
> Mimo ze liczenie jest trudne, to cos mi sie wydaje ze jak na razie panstwo
> ma z tego czysty zysk w budzecie.
Znaczy że kasuje dużych transportowców więcej niż wydaje na budowę dróg?
> Czyli do kolei trzeba doplacac, a samochody przynosza zysk, a oferta kolei
> wcale nie tansza.
Nie przynoszą zysku, o ile się nie dopłaca im do dróg.
BTW: jesteś pewien że PKP Cargo są dotowane?
Bo ja bardzo nie jestem.
-
74. Data: 2011-07-14 20:10:00
Temat: Re: ViaToll - !@#$@!@
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "RadekNet" <r...@r...com> napisał w wiadomości news:
>>> A tak na dobra sprawe mogli po prostu podniesc akcyze od paliwa a nie
>>> bawic sie w jakies bramki i innie pierdoly ;)
>>
>> Znaczy wszyscy dalej powinni dopłacać do kosztów transportowców?
>
> Skoro i tak doplacasz (bo, ze pojdzie to tak czy siak z Twojej kieszeni to
> sie zgadzamy?)
Nie zgadzamy - bo pójdzie z mojej kieszeni tylko na to co kupuję.
I to jest właśnie sprawiedliwe.
>to moze lepiej jakby to bylo bardziej "sprawiedliwe" i prostsze w
>stosowaniu?
Byłoby, gdyby i osobówki nic nie płaciły na autostradach.
Tak jak za komuny, darmowe autostrady i podatki na drogi.
Jestem za.
-
75. Data: 2011-07-14 20:38:01
Temat: Re: ViaToll - !@#$@!@
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Cavallino" napisał w
Użytkownik "venioo" <p...@o...eu.WYTNIJTO> napisał w wiadomości
news:
>> O to, ze przez nieudolna realizacje jestem codziennie jakies
>> 40-60min
>Nie przez nieudolną realizację, co przez pazerność transportowców,
>którzy chcą oszczędzić. Ciężko za to winić państwo.
O ile sie dowiedzialem to nie pazernosc transportowcow, tylko
nieudolne stawianie bramki, ktore powoduje utrudnienia w ruchu juz dwa
tygodnie.
>> potem wprowadza oplaty za osobowe - zaklad?
>O ile, że na drogach krajowych nie wprowadzą?
Pol chcial.
>Chyba że w formie abonamentu/winietki.
A czemu nie viatoll, skoro juz bedzie gotowy ?
No i pamietaj ze alternatywne technologie nam rosna, mozna jezdzic na
gaz kuchenki, na prad z gniazdka - trzeba ich bedzie jakos rozliczac
:-)
>A na autostradach jak już płacić, to lepiej właśnie zbiorczo
>miesięcznie, a nie na bramkach co 50 km.
Poczekamy zobaczymy, ale czy to nie ma byc tak ze bramki nadal beda,
tylko elektronicznie bedzie to troche szybciej szlo, a platnosc cos
mowia ze co 120 zl ?
>>> Tak jak zrobili jest bardziej uczciwie, zwłaszcza że przy kosztach
>>> przerzuconych na podatnika przy okazji sponsorowaliśmy też
>>> Ruskich,
>>> Litwinów i innych nie płacących tutaj podatków.
>
>> I jakos panstwo od tego nie zbankrutowalo, a teraz nagle
>> sprawiedliwosci sie zachcialo...
>Problem w tym że nie żadne nagle, po prostu autostrad przybyło, więc
>koszty
Az tak bardzo ich nie przybylo - jeden kawalek w zarzadzie GTC ?
>wzrosły państwu do tego stopnia, że nie było w stanie nadal fundować
>swoim i obcym transportowcom darmowych autostrad.
>Już chyba w zeszłym roku zapłacili więcej Kulczykom niż ściągnęli z
>winiet.
przy czym i to moze byc dopuszczalne - oprocz winiet jest jeszcze
akcyza paliwowa, ot - winiety sa niewielkim dodatkiem a prywatna
autostrade panstwo powinno splacic, skoro sie tak umowilo. Przy czym
umowilo sie kilka lat temu i jakos wtedy im nie przeszkadzalo
doplacanie.
Bo w tym caly jest ambaras ze widmo bankructwa zajrzalo naszemu
panstwu w oczy. Kryzys niby powoli ustepuje, ale to nie jest wspanialy
rok 2007 ze swietlanymi perspektywami i malejacym deficytem. Teraz
budzet ciasny :-)
J.
-
76. Data: 2011-07-14 20:45:27
Temat: Re: ViaToll - !@#$@!@
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości
>Użytkownik "J.F" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
>news:
> Mimo ze liczenie jest trudne, to cos mi sie wydaje ze jak na razie
> panstwo ma z tego czysty zysk w budzecie.
>Znaczy że kasuje dużych transportowców więcej niż wydaje na budowę
>dróg?
Znaczy sie ogol wplywow transportowych jest wyzszy niz wydatki na
drogi.
Bez rozroznienie kto ile.
W koncu kto tu najbardziej lubi zap* i chce autostrad - przeciez nie
tirmani, co im taka autostrada da, 90 zamiast 80 km/h ? :-)
>> Czyli do kolei trzeba doplacac, a samochody przynosza zysk, a
>> oferta kolei wcale nie tansza.
>Nie przynoszą zysku, o ile się nie dopłaca im do dróg.
>BTW: jesteś pewien że PKP Cargo są dotowane? Bo ja bardzo nie jestem.
Cargo moze nie, ale tory sa dotowane :-)
A jak znam zycie i Cargo kiedys wyciagnie reke :-)
A na razie jeszcze np tak
http://www.rynek-kolejowy.pl/19157/Opozniaja_sie_dot
acje_do_terminali_kontenerowych.htm
J.
-
77. Data: 2011-07-14 20:58:45
Temat: Re: ViaToll - !@#$@!@
Od: RadekNet <r...@r...com>
W dniu 14.07.2011 20:10, Cavallino pisze:
> Użytkownik "RadekNet" <r...@r...com> napisał w wiadomości news:
>
>>>> A tak na dobra sprawe mogli po prostu podniesc akcyze od paliwa a nie
>>>> bawic sie w jakies bramki i innie pierdoly ;)
>>>
>>> Znaczy wszyscy dalej powinni dopłacać do kosztów transportowców?
>>
>> Skoro i tak doplacasz (bo, ze pojdzie to tak czy siak z Twojej
>> kieszeni to sie zgadzamy?)
>
> Nie zgadzamy - bo pójdzie z mojej kieszeni tylko na to co kupuję.
> I to jest właśnie sprawiedliwe.
No to roznimy sie tym, zeja uwazam, ze to sa naczynia polaczone...
zdrozeje jedno, pociagnie drugie...
>> to moze lepiej jakby to bylo bardziej "sprawiedliwe" i prostsze w
>> stosowaniu?
>
> Byłoby, gdyby i osobówki nic nie płaciły na autostradach.
> Tak jak za komuny, darmowe autostrady i podatki na drogi.
> Jestem za.
Tzn "moja" wersja jest taka, ze i osobowki i ciezarowki placa za
autostrady a nie ma viatolla, bo oplate za inne drogi mamy w paliwie.
Pozdr.
--
Radek Wrodarczyk
www.rejsy-czartery.com
-
78. Data: 2011-07-14 21:02:13
Temat: Re: ViaToll - !@#$@!@
Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>
On 2011-07-14, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
>>Dokladnie. Tak jak pisalem wczesniej - postawienie bramki nad zwykla
>>DK to nie jakas technologia kosmiczna. Ustawienie bramy kratownicowej
>>o rozpietosci 10m nie powinno blokowac ruchu, zwlaszcza w godzinach
>>szczytu i w dodatku za nasze wspolne pieniadze.
>
> A - czyli protestujesz przeciwko drobnym pracom drogowym.
>
> No coz - z jednej strony nie kosmiczna, z drugiej - fundamenty trzeba
> przygotowac, beton musi stezec, slupy trzeba ustawic, poprzeczke
> zamontowac, recznie tego nie zrobia, wiec dzwig gdzies ustawic, potem
> urzadzenia zamontowac, najlepiej na zatrzymanym ruchu ... nie znam
> sprawy, teoretycznie utrudnienia drogowe mozna by ograniczyc do paru
> godzin poza szczytem, a piszesz jakby to juz dwa tygodnie trwalo.
Przede wszystkim powinno to być zrobione przed pierwszym lipca. Po
drugie: powinno tak zostać zorganizowane, żeby w miarę możliwości nie
przeszkadzać ludziom.
Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski
-
79. Data: 2011-07-14 21:04:22
Temat: Re: ViaToll - !@#$@!@
Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>
On 2011-07-14, venioo <p...@o...eu.WYTNIJTO> wrote:
>
>> Na to wychodzi.
>> Żadnych gminnych w rozporządzeniu nie ma, więc żaden 40 tonowy TIR nie
>> powinien się na nich pojawić.
>
> ...ale ciezarowka+naczepa to (zazwyczaj) 5 osi, a 5osi x 8ton/oś =40ton
> - wiec moze :)
A osie położone tuż obok siebie przypadkiem nie są traktowane jak jedna?
Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski
-
80. Data: 2011-07-14 21:04:40
Temat: Re: ViaToll - !@#$@!@
Od: RadekNet <r...@r...com>
W dniu 14.07.2011 13:39, Cavallino pisze:
> Użytkownik "venioo" <p...@o...eu.WYTNIJTO> napisał w wiadomości
> news:ivmk8k$he8$2@news.onet.pl...
>> W dniu 2011-07-14 11:22, Cavallino pisze:
>>>
>>> Na to wychodzi.
>>> Żadnych gminnych w rozporządzeniu nie ma, więc żaden 40 tonowy TIR nie
>>> powinien się na nich pojawić.
>>>
>>
>> ...ale ciezarowka+naczepa to (zazwyczaj) 5 osi, a 5osi x 8ton/oś
>> =40ton - wiec moze :)
>
> Wątpię, żeby rozkład mas i nacisków był tak równomierny jak piszesz.
Dla solowki jest na to prosty wzor:
(masa ladunku x odstep od srodka ladunku do tylnej osi w metrach) /
rozstaw osi w metrach = naciski na przednia os
Pozdr.
--
Radek Wrodarczyk
www.rejsy-czartery.com