  • 71. Data: 2011-07-14 19:10:01
    Temat: Re: ViaToll - !@#$@!@
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Bartłomiej Zieliński" napisał w wiadomości grup
> [...]
    -os

    >"Drogi inne niż określone w rozporządzeniach stanowią sieć dróg, po
    >których mogą poruszać się pojazdy o dopuszczalnym nacisku pojedynczej
    >osi do 8 t."

    >Czyli nieważne czy gminne, powiatowe czy jeszcze inne. Ważne czy jest
    >w rozporządzeniu.

    Minister nie ma prawa rozporzadzac drogami gminnymi czy powiatowymi
    :-)

    Ale swoja droga to ciekawe .. skad i dokad jada te ciezkie tiry ?

    No, jest troche interesow przy drogach krajowych i wojewodzkich, ale
    sa tez przy gminnych i powiatowych.
    Tylko przemysl lekki ? :-)

    J.

  • 72. Data: 2011-07-14 19:15:32
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik J.F napisał:
    > Dawniej wozili furmankami i fabryki powstaly :-)

    Tylko że ładowność furmanki jest (dużo) większa niż ładowność roweru...

  • 73. Data: 2011-07-14 20:08:32
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "J.F" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości news:

    > Takie plany, ale czemu tylko na autostradach ?

    Bo się przyjęło, że tylko takowe drogi są płatne dla osobówek.

    >Obramkowac wszystkie drogi i kasowac osobowki na wszystkich drogach :-)

    Zrobić sobie własne państwo i wprowadzać takie kretyńskie zasady.

    > Mimo ze liczenie jest trudne, to cos mi sie wydaje ze jak na razie panstwo
    > ma z tego czysty zysk w budzecie.

    Znaczy że kasuje dużych transportowców więcej niż wydaje na budowę dróg?

    > Czyli do kolei trzeba doplacac, a samochody przynosza zysk, a oferta kolei
    > wcale nie tansza.

    Nie przynoszą zysku, o ile się nie dopłaca im do dróg.
    BTW: jesteś pewien że PKP Cargo są dotowane?
    Bo ja bardzo nie jestem.

  • 74. Data: 2011-07-14 20:10:00
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "RadekNet" <r...@r...com> napisał w wiadomości news:

    > Skoro i tak doplacasz (bo, ze pojdzie to tak czy siak z Twojej kieszeni to
    > sie zgadzamy?)

    Nie zgadzamy - bo pójdzie z mojej kieszeni tylko na to co kupuję.
    I to jest właśnie sprawiedliwe.

    >to moze lepiej jakby to bylo bardziej "sprawiedliwe" i prostsze w
    >stosowaniu?

    Byłoby, gdyby i osobówki nic nie płaciły na autostradach.
    Tak jak za komuny, darmowe autostrady i podatki na drogi.
    Jestem za.

  • 75. Data: 2011-07-14 20:38:01
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Cavallino" napisał w
    Użytkownik "venioo" <p...@o...eu.WYTNIJTO> napisał w wiadomości
    >Nie przez nieudolną realizację, co przez pazerność transportowców,
    >którzy chcą oszczędzić. Ciężko za to winić państwo.

    O ile sie dowiedzialem to nie pazernosc transportowcow, tylko
    nieudolne stawianie bramki, ktore powoduje utrudnienia w ruchu juz dwa
    tygodnie.

    >O ile, że na drogach krajowych nie wprowadzą?

    Pol chcial.

    >Chyba że w formie abonamentu/winietki.

    A czemu nie viatoll, skoro juz bedzie gotowy ?

    No i pamietaj ze alternatywne technologie nam rosna, mozna jezdzic na
    gaz kuchenki, na prad z gniazdka - trzeba ich bedzie jakos rozliczac
    :-)

    >A na autostradach jak już płacić, to lepiej właśnie zbiorczo
    >miesięcznie, a nie na bramkach co 50 km.

    Poczekamy zobaczymy, ale czy to nie ma byc tak ze bramki nadal beda,
    tylko elektronicznie bedzie to troche szybciej szlo, a platnosc cos
    mowia ze co 120 zl ?

    >Problem w tym że nie żadne nagle, po prostu autostrad przybyło, więc
    >koszty

    Az tak bardzo ich nie przybylo - jeden kawalek w zarzadzie GTC ?

    >wzrosły państwu do tego stopnia, że nie było w stanie nadal fundować
    >swoim i obcym transportowcom darmowych autostrad.
    >Już chyba w zeszłym roku zapłacili więcej Kulczykom niż ściągnęli z
    >winiet.

    przy czym i to moze byc dopuszczalne - oprocz winiet jest jeszcze
    akcyza paliwowa, ot - winiety sa niewielkim dodatkiem a prywatna
    autostrade panstwo powinno splacic, skoro sie tak umowilo. Przy czym
    umowilo sie kilka lat temu i jakos wtedy im nie przeszkadzalo
    doplacanie.

    Bo w tym caly jest ambaras ze widmo bankructwa zajrzalo naszemu
    panstwu w oczy. Kryzys niby powoli ustepuje, ale to nie jest wspanialy
    rok 2007 ze swietlanymi perspektywami i malejacym deficytem. Teraz
    budzet ciasny :-)

    J.

  • 76. Data: 2011-07-14 20:45:27
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości
> [...]
    > panstwo ma z tego czysty zysk w budzecie.

    >Znaczy że kasuje dużych transportowców więcej niż wydaje na budowę

    Znaczy sie ogol wplywow transportowych jest wyzszy niz wydatki na
    drogi.
    Bez rozroznienie kto ile.
    W koncu kto tu najbardziej lubi zap* i chce autostrad - przeciez nie
    tirmani, co im taka autostrada da, 90 zamiast 80 km/h ? :-)

    >Nie przynoszą zysku, o ile się nie dopłaca im do dróg.
    >BTW: jesteś pewien że PKP Cargo są dotowane? Bo ja bardzo nie jestem.

    Cargo moze nie, ale tory sa dotowane :-)

    A jak znam zycie i Cargo kiedys wyciagnie reke :-)

    A na razie jeszcze np tak
    http://www.rynek-kolejowy.pl/19157/Opozniaja_sie_dot
    acje_do_terminali_kontenerowych.htm

    J.

  • 77. Data: 2011-07-14 20:58:45
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    W dniu 14.07.2011 20:10, Cavallino pisze:

    > Nie zgadzamy - bo pójdzie z mojej kieszeni tylko na to co kupuję.
    > I to jest właśnie sprawiedliwe.

    No to roznimy sie tym, zeja uwazam, ze to sa naczynia polaczone...
    zdrozeje jedno, pociagnie drugie...

    > Byłoby, gdyby i osobówki nic nie płaciły na autostradach.
    > Tak jak za komuny, darmowe autostrady i podatki na drogi.
    > Jestem za.

    Tzn "moja" wersja jest taka, ze i osobowki i ciezarowki placa za
    autostrady a nie ma viatolla, bo oplate za inne drogi mamy w paliwie.

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 78. Data: 2011-07-14 21:02:13
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-07-14, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > A - czyli protestujesz przeciwko drobnym pracom drogowym.
    >
    > No coz - z jednej strony nie kosmiczna, z drugiej - fundamenty trzeba
    > przygotowac, beton musi stezec, slupy trzeba ustawic, poprzeczke
    > zamontowac, recznie tego nie zrobia, wiec dzwig gdzies ustawic, potem
    > urzadzenia zamontowac, najlepiej na zatrzymanym ruchu ... nie znam
    > sprawy, teoretycznie utrudnienia drogowe mozna by ograniczyc do paru
    > godzin poza szczytem, a piszesz jakby to juz dwa tygodnie trwalo.

    Przede wszystkim powinno to być zrobione przed pierwszym lipca. Po
    drugie: powinno tak zostać zorganizowane, żeby w miarę możliwości nie
    przeszkadzać ludziom.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 79. Data: 2011-07-14 21:04:22
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-07-14, venioo <p...@o...eu.WYTNIJTO> wrote:

    > ...ale ciezarowka+naczepa to (zazwyczaj) 5 osi, a 5osi x 8ton/oś =40ton
    > - wiec moze :)

    A osie położone tuż obok siebie przypadkiem nie są traktowane jak jedna?

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 80. Data: 2011-07-14 21:04:40
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    W dniu 14.07.2011 13:39, Cavallino pisze:
    > Użytkownik "venioo" <p...@o...eu.WYTNIJTO> napisał w wiadomości

    > Wątpię, żeby rozkład mas i nacisków był tak równomierny jak piszesz.

    Dla solowki jest na to prosty wzor:

    (masa ladunku x odstep od srodka ladunku do tylnej osi w metrach) /
    rozstaw osi w metrach = naciski na przednia os

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com