  • 61. Data: 2011-07-14 14:06:29
    Temat: Re: ViaToll - !@#$@!@
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "venioo" <p...@o...eu.WYTNIJTO> napisał w wiadomości news:

    > Co wolało? Pytał się ktoś kogoś o cokolwiek?

    Nie zrozumiałeś.
    HINT: to nie ja wprowadziłem ten system, więc chyba jednak ktoś poza mna tak
    wolał?

    > O to, ze przez nieudolna realizacje jestem codziennie jakies 40-60min

    Nie przez nieudolną realizację, co przez pazerność transportowców, którzy
    chcą oszczędzić.
    Ciężko za to winić państwo.

    > Dzisiaj moze tej samej.
    > Jak juz sie wszyscy przyzwyczaja i wrzawa ucichnie, to podniosa stawki,

    A co za różnica, czego stawki podniosą, akcyzy czy opłat za drogi?

    > potem wprowadza oplaty za osobowe - zaklad?

    O ile, że na drogach krajowych nie wprowadzą?
    Chyba że w formie abonamentu/winietki.

    A na autostradach jak już płacić, to lepiej właśnie zbiorczo miesięcznie, a
    nie na bramkach co 50 km.

    > I jakos panstwo od tego nie zbankrutowalo, a teraz nagle sprawiedliwosci
    > sie zachcialo...

    Problem w tym że nie żadne nagle, po prostu autostrad przybyło, więc koszty
    wzrosły państwu do tego stopnia, że nie było w stanie nadal fundować swoim i
    obcym transportowcom darmowych autostrad.
    Już chyba w zeszłym roku zapłacili więcej Kulczykom niż ściągnęli z winiet.

  • 62. Data: 2011-07-14 15:46:07
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    >To Ty nie rozumiesz, że te koszty nie biorą się znikąd, one są i
    >będą.
    >Do tej pory też były, bo drogi niszczą na potęgę, tyle że płaciło za
    >nich państwo.

    Pytanie czy nie padles ofiara jakiejs demagogii.
    Bo tak jak sobie mysle - material jakas wytrzymalosc ma, tyle
    wytrzymuje, a jak sie obciazy wiecej to peka.
    Niektorzy to moga modelowac potegami, i ta gwaltownosc pekania
    odwzorowac 8, 10, 16 czy bez kozery powiem pincset.
    (przy zmiennych obciazeniach jest troche inaczej, a w piasku/betonie
    pewnie jeszcze inaczej).

    Ale z drugiej strony - zaprojektuj droge na 60t, to sie okaze ze 40t
    niszczy ja niewiele przy takim wykladniku. A drozsza np 20% od takiej
    na 40t. A po zimie i tak beda w niej dziury.
    I nagle nie jest wielokrotnie wiecej, tylko 20% drozej. Ktore zreszta
    i tak w duzej czesci ponosisz, bo korzystasz z ciezkiego transportu
    nawet nie zdajac zobie z tego sprawy. (liczby niestety z sufitu)

    Tylko co dalej, proponujesz sprywatyzowac wszystkie drogi w kraju, i
    niech kazdy inwestor podejmuje samodzielna decyzje - jak solidna droge
    chce zrobic i jakiej zadac oplaty za dany ciezar ? I kasa co kilka
    kilometrow. I platne serwisy planujace trase - wpisujesz skad, dokad,
    masa - i wylicza ci najtanszy :-)

    Bo inaczej to jest czysto polityczna decyzja - zrobic solidne drogi,
    zrobic g* i obciazac ciezki transport czy zakazac ciezarowek ciezszych
    niz 12t.
    I jak bezrobocie spadnie :-)

    Tylko koniec koncow na co pojda te pieniadze i kto za to zaplaci ?
    Wiemy wiemy - bogaci biednym.
    Tylko zeby sie nie okazalo ze biednym Austryjakom z Kapscha :-)

    J.

  • 63. Data: 2011-07-14 15:56:45
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Pytanie czy nie padles ofiara jakiejs demagogii.
    > Bo tak jak sobie mysle - material jakas wytrzymalosc ma, tyle wytrzymuje,
    > a jak sie obciazy wiecej to peka.

    I trzeba odbudować.
    Raz na 10 lat na przykład.
    Teraz podziel przewidywany koszt przez ilość ciężarówek, dodaj koszty
    obsługi, zarobek, kredyty, pomnóż razy dwa i wyjdzie Ci cena za tira.
    Osobówki możesz pominąć, ale skoro i one płacą, to tiry powinny więcej a nie
    mniej.

> [...]
    > I platne serwisy planujace trase - wpisujesz skad, dokad, masa - i wylicza

    Nie - ten system który wymyślili wydaje się sensowny, o ile również osobówki
    mogłyby korzystać na autostradach.

    > Bo inaczej to jest czysto polityczna decyzja - zrobic solidne drogi,
    > zrobic g* i obciazac ciezki transport czy zakazac ciezarowek ciezszych niz
    > 12t.

    Koleje trzeba wspomagać.
    Jak dobrze policzysz opłaty za drogi, to wyjdzie że jednak nie taki tani ten
    transport.

  • 64. Data: 2011-07-14 16:30:28
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    >http://www.wnp.pl/wiadomosci/145231.html
    >Wychodzi na to że drogi gimmne nie są przystosowane do nacisku na oś
    >powyżej 8 ton, tak co do zasady.

    No coz, gwoli formalnosci poprosilbym o podanie przepisu informujacego
    o tym ogol kierowcow.

    Poza tym przecietny tir ma 5 osi, wiec moze 40t przewiezc, no chyba ze
    sie nierowno ten ciezar rozklada.

    J.

  • 65. Data: 2011-07-14 16:39:04
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "venioo" napisał w wiadomości grup

    >Dokladnie. Tak jak pisalem wczesniej - postawienie bramki nad zwykla
    >DK to nie jakas technologia kosmiczna. Ustawienie bramy kratownicowej
    >o rozpietosci 10m nie powinno blokowac ruchu, zwlaszcza w godzinach
    >szczytu i w dodatku za nasze wspolne pieniadze.

    A - czyli protestujesz przeciwko drobnym pracom drogowym.

    No coz - z jednej strony nie kosmiczna, z drugiej - fundamenty trzeba
    przygotowac, beton musi stezec, slupy trzeba ustawic, poprzeczke
    zamontowac, recznie tego nie zrobia, wiec dzwig gdzies ustawic, potem
    urzadzenia zamontowac, najlepiej na zatrzymanym ruchu ... nie znam
    sprawy, teoretycznie utrudnienia drogowe mozna by ograniczyc do paru
    godzin poza szczytem, a piszesz jakby to juz dwa tygodnie trwalo.

    J.

  • 66. Data: 2011-07-14 16:53:39
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    >I trzeba odbudować. Raz na 10 lat na przykład.

    No i tak to mniej wiecej wychodzi - A4 Wroclaw-opole wlasnie frezuja,
    a to juz chyba ponad 10 lat.
    Przy czym az tak bardzo jej te ciezarowki nie zniszczyly.

    >Teraz podziel przewidywany koszt przez ilość ciężarówek, dodaj koszty
    >obsługi, zarobek, kredyty, pomnóż razy dwa i wyjdzie Ci cena za tira.

    maly remoncik jednego pasa, ciekawe ile to moze kosztowac?
    pol mln/km ? to by dawalo raptem 170 zl dziennie, niecale 2 gr jesli
    przejezdza tam 10 tys ciezarowek/dobe.

    Chyba jednak licza ze po 30 latach autostrade trzeba zerwac i polozyc
    na nowo.

    >Osobówki możesz pominąć, ale skoro i one płacą, to tiry powinny
    >więcej a nie mniej.

    Ale tiry tez wiecej pala, to i podatkow w paliwie wiecej placa.
    Oczywiscie mozna po angielsku - dla ludzi jest benzyna, a na rope
    podatek wyzszy :-)

    >Nie - ten system który wymyślili wydaje się sensowny, o ile również
    >osobówki mogłyby korzystać na autostradach.

    Takie plany, ale czemu tylko na autostradach ? Obramkowac wszystkie
    drogi i kasowac osobowki na wszystkich drogach :-)

    No i ciagle ten system nie zawiera zdrowego mechanizmu wolnorynkowej
    konkurencji, bedzie pan minister w fotelu decydowal "a ile by ich tak
    obciazyc zeby dla emerytow starczylo :-)

    >Koleje trzeba wspomagać. Jak dobrze policzysz opłaty za drogi, to
    >wyjdzie że jednak nie taki tani ten transport.

    Mimo ze liczenie jest trudne, to cos mi sie wydaje ze jak na razie
    panstwo ma z tego czysty zysk w budzecie.
    Czyli do kolei trzeba doplacac, a samochody przynosza zysk, a oferta
    kolei wcale nie tansza.
    A jak wziasc calosc zagadnienia pod uwage, to kolej jeszcze dlugo nie
    bedzie konkurencyjna.

    Jedynie w niektorych przypadkach - wegiel do elektrowni np.

    J.

  • 67. Data: 2011-07-14 17:13:29
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    W dniu 13.07.2011 22:29, Cavallino pisze:

    > Znaczy wszyscy dalej powinni dopłacać do kosztów transportowców?

    Skoro i tak doplacasz (bo, ze pojdzie to tak czy siak z Twojej kieszeni
    to sie zgadzamy?) to moze lepiej jakby to bylo bardziej "sprawiedliwe" i
    prostsze w stosowaniu?

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 68. Data: 2011-07-14 17:19:50
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    W dniu 14.07.2011 10:57, Bartłomiej Zieliński pisze:

    > A jeśli ktoś zapragnie przy takiej drodze zbudować fabrykę albo
    > hipermarket, to materiały na budowę będzie woził rowerami? ;-)

    Nie dostanie "Decyzji i oarunkach zabudowy"?

    Kazda kategoria drogi ma swoja dopuszczalna obciazalnosc na osi. Latwe
    do sprawdzenia w sieci, jaka ile.

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 69. Data: 2011-07-14 17:53:41
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik RadekNet napisał:
    > Nie dostanie "Decyzji i oarunkach zabudowy"?

    Nie wiem, dlatego pytam. :-)

  • 70. Data: 2011-07-14 19:04:10
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Bartłomiej Zieliński"
> [...]

    >A jeśli ktoś zapragnie przy takiej drodze zbudować fabrykę albo
    >hipermarket, to materiały na budowę będzie woził rowerami? ;-)

    Dawniej wozili furmankami i fabryki powstaly :-)

    J.