eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyViaToll - !@#$@!@Re: ViaToll - !@#$@!@
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.POSTED!not-for
    -mail
    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: ViaToll - !@#$@!@
    Date: Thu, 14 Jul 2011 15:46:07 +0200
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 42
    Message-ID: <ivmrv0$m29$1@news.onet.pl>
    References: <ivib21$otb$1@news.onet.pl> <iviccn$u7n$1@news.onet.pl>
    <ivieba$4tm$4@news.onet.pl> <iviepg$8h0$1@news.onet.pl>
    <ivig7n$hkv$1@inews.gazeta.pl> <ivjhoa$3rg$1@news.onet.pl>
    <ivjuk5$1865$1@news2.ipartners.pl> <ivkuta$lns$2@inews.gazeta.pl>
    <ivkv7p$dpa$1@news.onet.pl> <ivl2m7$omg$1@news.onet.pl>
    <ivm6u2$v8h$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: aacm171.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1310651168 22601 83.4.64.171 (14 Jul 2011 13:46:08 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 14 Jul 2011 13:46:08 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <ivm6u2$v8h$1@news.onet.pl>
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 15.4.3508.1109
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V15.4.3508.1109
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2384864
    [ ukryj nagłówki ]

    >Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup
    >>>> A tak na dobra sprawe mogli po prostu podniesc akcyze od paliwa a
    >>>> nie
    >>>> bawic sie w jakies bramki i innie pierdoly ;)
    >>> Znaczy wszyscy dalej powinni dopłacać do kosztów transportowców?
    >To Ty nie rozumiesz, że te koszty nie biorą się znikąd, one są i
    >będą.
    >Do tej pory też były, bo drogi niszczą na potęgę, tyle że płaciło za
    >nich państwo.

    Pytanie czy nie padles ofiara jakiejs demagogii.
    Bo tak jak sobie mysle - material jakas wytrzymalosc ma, tyle
    wytrzymuje, a jak sie obciazy wiecej to peka.
    Niektorzy to moga modelowac potegami, i ta gwaltownosc pekania
    odwzorowac 8, 10, 16 czy bez kozery powiem pincset.
    (przy zmiennych obciazeniach jest troche inaczej, a w piasku/betonie
    pewnie jeszcze inaczej).

    Ale z drugiej strony - zaprojektuj droge na 60t, to sie okaze ze 40t
    niszczy ja niewiele przy takim wykladniku. A drozsza np 20% od takiej
    na 40t. A po zimie i tak beda w niej dziury.
    I nagle nie jest wielokrotnie wiecej, tylko 20% drozej. Ktore zreszta
    i tak w duzej czesci ponosisz, bo korzystasz z ciezkiego transportu
    nawet nie zdajac zobie z tego sprawy. (liczby niestety z sufitu)

    Tylko co dalej, proponujesz sprywatyzowac wszystkie drogi w kraju, i
    niech kazdy inwestor podejmuje samodzielna decyzje - jak solidna droge
    chce zrobic i jakiej zadac oplaty za dany ciezar ? I kasa co kilka
    kilometrow. I platne serwisy planujace trase - wpisujesz skad, dokad,
    masa - i wylicza ci najtanszy :-)

    Bo inaczej to jest czysto polityczna decyzja - zrobic solidne drogi,
    zrobic g* i obciazac ciezki transport czy zakazac ciezarowek ciezszych
    niz 12t.
    I jak bezrobocie spadnie :-)

    Tylko koniec koncow na co pojda te pieniadze i kto za to zaplaci ?
    Wiemy wiemy - bogaci biednym.
    Tylko zeby sie nie okazalo ze biednym Austryjakom z Kapscha :-)

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: