  • Data: 2011-07-14 16:53:39
    Temat: Re: ViaToll - !@#$@!@
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    >I trzeba odbudować. Raz na 10 lat na przykład.

    No i tak to mniej wiecej wychodzi - A4 Wroclaw-opole wlasnie frezuja,
    a to juz chyba ponad 10 lat.
    Przy czym az tak bardzo jej te ciezarowki nie zniszczyly.

    >Teraz podziel przewidywany koszt przez ilość ciężarówek, dodaj koszty
    >obsługi, zarobek, kredyty, pomnóż razy dwa i wyjdzie Ci cena za tira.

    maly remoncik jednego pasa, ciekawe ile to moze kosztowac?
    pol mln/km ? to by dawalo raptem 170 zl dziennie, niecale 2 gr jesli
    przejezdza tam 10 tys ciezarowek/dobe.

    Chyba jednak licza ze po 30 latach autostrade trzeba zerwac i polozyc
    na nowo.

    >Osobówki możesz pominąć, ale skoro i one płacą, to tiry powinny
    >więcej a nie mniej.

    Ale tiry tez wiecej pala, to i podatkow w paliwie wiecej placa.
    Oczywiscie mozna po angielsku - dla ludzi jest benzyna, a na rope
    podatek wyzszy :-)

    >Nie - ten system który wymyślili wydaje się sensowny, o ile również
    >osobówki mogłyby korzystać na autostradach.

    Takie plany, ale czemu tylko na autostradach ? Obramkowac wszystkie
    drogi i kasowac osobowki na wszystkich drogach :-)

    No i ciagle ten system nie zawiera zdrowego mechanizmu wolnorynkowej
    konkurencji, bedzie pan minister w fotelu decydowal "a ile by ich tak
    obciazyc zeby dla emerytow starczylo :-)

    >Koleje trzeba wspomagać. Jak dobrze policzysz opłaty za drogi, to
    >wyjdzie że jednak nie taki tani ten transport.

    Mimo ze liczenie jest trudne, to cos mi sie wydaje ze jak na razie
    panstwo ma z tego czysty zysk w budzecie.
    Czyli do kolei trzeba doplacac, a samochody przynosza zysk, a oferta
    kolei wcale nie tansza.
    A jak wziasc calosc zagadnienia pod uwage, to kolej jeszcze dlugo nie
    bedzie konkurencyjna.

    Jedynie w niektorych przypadkach - wegiel do elektrowni np.

    J.