  • 11. Data: 2009-06-25 09:03:38
    Temat: Re: [VHS] "Nie przewijaj na podglądzie"
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sundayman" <s...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:h1uibt$rus$4@news.onet.pl...

    > no jak to, to nie wiesz., że przy zbyt długim trzymaniu DVD na
    > pauzie fotony z lasera wycierają pity na płycie ?
    > I potem w tym miejscu będzie blady obraz.

    I kto wie czy nie ma w tym ziarnka prawdy, szczegolnie przy
    nagrywanych plytach ..

    J.

  • 12. Data: 2009-06-25 09:04:30
    Od: "Cezar" <c...@B...pl>

    > Wiadomo, że najbardziej niszcząca jest pauza. Wtedy taśma stoi
    > nieruchomo, a głowica się nad nią znęca. Dlatego właśnie magnetowidy po
    > minucie przechodzą z pauzy do stop i odpowiednia uwaga jest w instrukcji
    > obsługi. Natomiast nic nie piszą o szkodliwości przewijania na podglądzie,
    > bo to moim zdanie wyssane z palca obawy.

    a to nie bylo tak ze podczas przewijania do przodu, tasma przesuwa sie
    zgodnie z kierunkiem obrotu glowicy a podczas przewijania wstecz przeciwnie?
    Jesli tak (a tak) to najbardziej niszczace (najwieksze tarcie) jest
    przewijanie na podgladzie wstecz a przewijanie do przodu jest mniej
    niszczace niz zwykle odtwarzanie.

    c.

  • 13. Data: 2009-06-25 09:08:36
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > Co do trzymania DVD na pauzie, czy jesteś pewny że nawet wiązka
    > odczytująca świecąc godzinę czy dłużej w jeden rejon płyty nie powoduje
    > całkowicie żadnej degradacji nośnika w przypadku np. płyt DVD+/-R które
    > same z siebie do długowiecznych raczej nie należą?

    pewnie ta wiazka spowodowalaby "cos"
    lacznie z "punktowym" przepaleniem plyty,
    ale najpierw ta wiazka musialaby swiecic non-toper :)
    (co byloby mega-kretynizmem)

  • 14. Data: 2009-06-25 09:26:28
    Od: Tomasz Wójtowicz <S...@T...MUCH.SPAM.com>

    Padre pisze:

> [...]
    > całkowicie żadnej degradacji nośnika w przypadku np. płyt DVD+/-R które
    > same z siebie do długowiecznych raczej nie należą?

    Jestem pewny, że po włączeniu pauzy w DVD laser się wyłącza, bo na ekran
    leci to co jest w buforze. Poza tym, w dyskach optycznych nigdy nie ma
    tak, że płyta się zatrzymuje, a laser świeci w jeden punkt, bo to byłoby
    bez sensu.

  • 15. Data: 2009-06-25 09:28:06
    Od: Tomasz Wójtowicz <S...@T...MUCH.SPAM.com>

    Cezar pisze:

> [...]
    > Jesli tak (a tak) to najbardziej niszczace (najwieksze tarcie) jest
    > przewijanie na podgladzie wstecz a przewijanie do przodu jest mniej

    Nie. W play i fast forward taśma przesuwa się w kierunku przeciwnym do
    głowicy. Inaczej idea wirującej głowicy nie miałaby sensu. Ale o to
    właśnie chodzi - krótszy czas kontaktu głowicy z taśmą, mniejsze
    zniszczenia taśmy. Największe są na pauzie, kiedy taśma jest nieruchoma.

  • 16. Data: 2009-06-25 16:39:22
    Od: Padre <P...@n...net>

> [...]
    > leci to co jest w buforze. Poza tym, w dyskach optycznych nigdy nie ma
    > tak, że płyta się zatrzymuje, a laser świeci w jeden punkt, bo to byłoby

    Raczej się nie wyłącza bo potem zbyt długo szukał by miejsca na którym
    skończył, podczas pauzy płyta sie obraca a laser w sposób cykliczny
    odczytuje ostatni sektor czy jak go tam zwał. W ten sposób ten obszar a
    nie punkt jest poddawany promieniowi lasera tak długo jak średnio cała
    płyta podczas wielu tysięcy odtworzeń. I właśnie nie jestem pewien czy
    nie prowadzi to do żadnej degeneracji tego obszaru.

  • 17. Data: 2009-06-25 21:05:19
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    vincent pisze:

    > Odpowiedz sobie na to pytanie spoglądając na rynek archiwizacji danych.

    Jasssne. Nawet Tandberg wprowadził ostatnio do sprzedaży (chyba już jako
    ostatni z największych zatwardziałych producentów tasiemek) "wirtualną
    bibliotekę taśmową" czyli wielką macierz dysków twardych z nietrywialnym
    kontrolerem. I polecają to (przy dużej ilości danych) zamiast normalnej
    biblioteki taśmowej. Nawet LTO4 wymięka, choć jeszcze w pełni nie
    zadomowił się na rynku.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 18. Data: 2009-06-25 21:32:14
    Od: Butek <e...@i...invalid>

    Padre pisze:

> [...]
    > płyta podczas wielu tysięcy odtworzeń. I właśnie nie jestem pewien czy
    > nie prowadzi to do żadnej degeneracji tego obszaru.

    A nie jest tak, ze stop-klatka + ilestam zdekodowanego materialu siedzi
    w buforze co daje czas na odpalenie lasera, ustawienie sie na ostatnim
    sektorze i kontynuacje odtwarzania juz z plyty?

    --
    butek (b u t na n d kropka e - w r o kropka p l)
    bucket. Use at least two or three buckets and keep them in separate

  • 19. Data: 2009-06-25 21:57:31
    Od: "Sundayman" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > płyta podczas wielu tysięcy odtworzeń. I właśnie nie jestem pewien czy nie
    > prowadzi to do żadnej degeneracji tego obszaru.

    Nie wyłącza się z całą pewnością. cały czas są odczytywane dane (dość często
    serwisuję DVD).

  • 20. Data: 2009-06-25 22:27:11
    Od: Tomasz Wójtowicz <S...@T...MUCH.SPAM.com>

    Butek pisze:

    > A nie jest tak, ze stop-klatka + ilestam zdekodowanego materialu siedzi
    > w buforze co daje czas na odpalenie lasera, ustawienie sie na ostatnim
    > sektorze i kontynuacje odtwarzania juz z plyty?

    Oczywiście że tak jest. Dlatego po dłuższej pauzie i wciśnięciu play
    film rusza na jakieś pół sekundy, po czym się zatrzymuje, bo czeka na
    rozkręcenie płyty i wstrojenie lasera.