eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykleVFR 1200 - kolejna nowinka techniczna - strefy zgniotu w motocykluRe: VFR 1200 - kolejna nowinka techniczna - strefy zgniotu w motocyklu[NTG]
  • Data: 2009-09-15 19:33:53
    Temat: Re: VFR 1200 - kolejna nowinka techniczna - strefy zgniotu w motocyklu[NTG]
    Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Tue, 15 Sep 2009 20:50:15 +0200, zbigi
    <z...@g...w.wirtualnej.polszcze.pl> wrote:

    [...]
    >>> Moze i ma wszedzie moment, ale mocy, to juz nie bardzo ;)
    >> A to mocno zależy od silnika. KillaCycle na brak mocy nie może
    >> narzekać. :->

    > Ale problem w tym, ze do jazdy z predkosciami kodeksowymi po plaskim
    > ancfalcie wystarczy kilka kilowatow mocy.

    Do jazdy z prędkościami kodeksowymi po płaskim wystarczy również słaby
    silnik spalinowy, akurat nie o kilowaty tutaj chodzi. Słaba spalinówka
    będzie równie dychawiczna co słaba elektryka, tylko że słaba elektryka
    nie będzie potrzebować skrzyni biegów (bo silnik tak słaby, że by nie
    wyjechał z garażu nie będzie w stanie sensownie rozpędzić samochodu
    więc się go nie będzie instalować) - dlatego będzie lżejsza i mniej
    skomplikowana w produkcji.

    > Dodatkowo producenci nie beda wsadzac duzych (mocnych) silnikow
    > elektrycznych ze wzgledu na ograniczenia zapasow pradu. No a przeciez
    > moze sie zdarzyc, ze bedziesz chcial wyjechac pod jakas stroma gorke albo
    > i nawet wyjechac z podziemnego garazu - do tego wlasnie beda (sa)
    > potrzebneskrzynie biegow w elektrycznych pojazdach. :)
    > No i przypomne tylko, ze moc to jest momentxobroty.

    Ej, IMO to się trochę kupy nie trzyma. Nie przeskoczysz ograniczenia
    zapasów prądu skrzynią biegów, właśnie dlatego, że jak sam napisałeś, moc
    to
    moment x obroty. Jak do wyjeżdżania pod górkę czy z garażu będziesz miał
    biegi, to kręcący się szybciej z mniejszym momentem silnik nadal będzie
    żarł dużo mocy. Na prądzie nie zyskujesz. No to lepiej dać mocniejszy
    silnik
    i jedno niezmienne przełożenie. Poczytaj sobie historię developmentu
    Tesla Roadstera i dlaczego przeszli z dwubiegowej skrzyni biegów na
    jedno ustalone przełożenie. (A przyśpiesza nadal tak, że na światłach by
    wyciął
    sporo motocykli)

    IMO fakt, że zarówno szybkie i mocne elektryki typu Tesla Roadster mają
    jeden bieg, jak i słaba i tanie elektryki typu skuter Vectrix mają jeden
    bieg pokazuje, że elektryczne silniki raczej nie potrzebują skrzyni biegów.

    Z seryjnie produkowanych elektrycznych motocykli Enertia Powercycle czy
    Zero
    też nie mają biegów. Jakoś jestem bardziej skłonny wierzyć praktyce, że
    potrafią
    wyjechać z garażu, niż stwierdzeniu że bez skrzyni biegów nie dadzą rady
    się
    rozkręcic i z tego garażu nie wyjadą.

    Leslie
    --
    Leszek 'Leslie' Karlik
    NTV 650

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: