eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › VARTA czy CENTRA?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 102

  • 61. Data: 2014-10-20 23:42:10
    Temat: Re: VARTA czy CENTRA?
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 20 października 2014 22:52:54 UTC+2 użytkownik Czesław Wiśniak
    napisał:
    > > Bo to zasadniczo jest prawda, że akumulatorowi szkodzi prąd (x czas!) ...
    >
    >
    >
    > No bardzo sie ciesze, ze sie zgadzasz ale kogucik twierdzil, ze "prad jest
    >
    > nieistotny".
    >
    > Trzeba bylo mu wyjasnic, ze duzy w dłuzszym czasie dziala niszczaco na
    >
    > akumulator.

    Przy źródle napięciowym prąd nie ma znaczenia bo teoretycznie spada do wartości zero
    jak akumulator osiągnie napiecie = wartości napięcia źródła. Nic mi nie jesteś w
    stanie wyjaśnić bo wiem o akumulatorach więcej niż Ty. W przypadku akumulatora
    rozruchowego prąd jest nieistotny przy ładowaniu z prostownika bo nie jest znana
    pojemność rzeczywista akumulatora. I nie można ustawić 1/10C bo C jest nieznane. Ten
    wzór z C jest stosowany przy akumulatorach trakcyjnych. I też nie łąduje się ich
    przez 12 godzin prądem 1/10C tylko kiedyś elektryk odpowiedzialny za ładowanie
    sprawdzał gęstość elektrolitu i jeśli osiągnęła właściwą wartość to odłączał
    akumulator od ładowarki. Jak był bystry to na podstawie pomiaru gęstości elektrolitu
    rozładowanego akumulatora i ilości energii jaką wpompował do osiągnięcia gęstości
    elektrolitu wskazującej na pełne naładowanie mógł określić rzeczywistą pojemność i
    przy następnym ładowaniu dobrać prąd 1/10C rzeczywistej pojemności akumulatora.
    Podejrzewam że w tej chwili stacje ładujące akumulatory trakcyjne w jakiś
    elektroniczny sposób badają stan akumulatora i same dobierają optymalną wartość prądu
    ładowania. Akumulatory trakcyjne są drogie prąd do nich też kosztuje i nikogo nie
    stać na przeładowywanie akumulatorów trakcyjnych. Próba przeniesienia sposobu
    ładowania stałym prądem o wartości 1/10C na akumulator rozruchowy kończy się prawie
    natychmiastowym zniszczeniem akumulatora. W przypadku akumulatorów hermetycznych może
    doprowadzić do rozerwania akumulatora.


  • 62. Data: 2014-10-21 20:53:52
    Temat: Re: VARTA czy CENTRA?
    Od: Czesław Wiśniak <c...@b...pl>

    > No bardzo sie ciesze, ze sie zgadzasz ale kogucik twierdzil, ze "prad jest
    >
    > nieistotny".
    >
    > Trzeba bylo mu wyjasnic, ze duzy w dłuzszym czasie dziala niszczaco na
    >
    > akumulator.

    >W przypadku akumulatora rozruchowego prąd jest nieistotny przy ładowaniu z
    >prostownika >bo nie jest znana pojemność rzeczywista akumulatora. I nie
    >można ustawić 1/10C bo C >jest nieznane. Ten wzór z C jest stosowany przy
    >akumulatorach trakcyjnych. I też nie łąduje >się ich przez 12 godzin prądem
    >1/10C tylko kiedyś elektryk....

    Chyba zacieły ci sie 3 klawisze na klawiaturze:)
    Mam ci pokazac co jest napisane o ladowaniu na stronie producenta
    akumulatorow "rozruchowych" (choc to nie ma znaczenia) ?


  • 63. Data: 2014-10-21 21:09:24
    Temat: Re: VARTA czy CENTRA?
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 21 października 2014 20:53:52 UTC+2 użytkownik Czesław Wiśniak
    napisał:
    > > No bardzo sie ciesze, ze sie zgadzasz ale kogucik twierdzil, ze "prad jest
    >
    > >
    >
    > > nieistotny".
    >
    > >
    >
    > > Trzeba bylo mu wyjasnic, ze duzy w d�uzszym czasie dziala niszczaco na
    >
    > >
    >
    > > akumulator.
    >
    >
    >
    > >W przypadku akumulatora rozruchowego pr�d jest nieistotny przy �adowaniu z
    >
    > >prostownika >bo nie jest znana pojemno�� rzeczywista akumulatora. I nie
    >
    > >mo�na ustawi� 1/10C bo C >jest nieznane. Ten wz�r z C jest stosowany przy
    >
    > >akumulatorach trakcyjnych. I te� nie ��duje >si� ich przez 12 godzin
    pr�dem
    >
    > >1/10C tylko kiedyďż˝ elektryk....
    >
    >
    >
    > Chyba zacie�y ci sie 3 klawisze na klawiaturze:)
    >
    > Mam ci pokazac co jest napisane o ladowaniu na stronie producenta
    >
    > akumulatorow "rozruchowych" (choc to nie ma znaczenia) ?

    Internet jest pełny różnych informacji. Sztuką jest wybrać te prawdziwe. Ty
    przyjmujesz do wiadomości wszystkie jak leci. Ja mam mocną podbudowę w postaci szkół
    różnych i mogę odcedzić plewy od ziarna. No pokaż co tam napisał. Myślisz że się
    boję? W przypadku akumulatorów trakcyjnych jest inny algorytm ładowania niż w
    rozruchowych. I ma to znaczenie. W rozruchowych pominięte są procesy jakie zachodzą
    powyżej 15V.


  • 64. Data: 2014-10-21 22:42:42
    Temat: Re: VARTA czy CENTRA?
    Od: Czesław Wiśniak <c...@b...pl>


    >Internet jest pełny różnych informacji. Sztuką jest wybrać te prawdziwe. Ty
    >przyjmujesz do >wiadomości wszystkie jak leci. Ja mam mocną podbudowę w
    >postaci szkół różnych i >mogę odcedzić plewy od ziarna. No pokaż co tam
    >napisał. Myślisz że się boję? W >przypadku akumulatorów trakcyjnych jest
    >inny algorytm ładowania niż w rozruchowych. I ma >to znaczenie. W
    >rozruchowych pominięte są procesy jakie zachodzą powyżej 15V.

    Varta:
    "Chcesz, żeby Twój akumulator stał na wysokości zadania i dostarczał
    odpowiednią moc rozruchową, napięcie natężenie? Naładuj go do pełna. Prąd
    nominalny ładowarki powinien wynosić 1/10 pojemności znamionowej w amperach
    (np. akumulator 4 Ah wymaga prądu ładowania 0,4 A ). Upewnij się, że
    akumulator jest w pełni naładowany przed jego zamontowaniem. Zapewni mu to
    dłuższą żywotność.
    Nowy akumulator po uruchomieniu jest naładowany w około 80%.
    Pierwsze pełne ładowanie jest zawsze zalecane. Unikać szybkiego ładowania."
    Banner:
    "It is recommended that the charging current be equal to at least
    one tenth of the capacity (e.g. 44 Ah: 10 = 4.4 A charging current).
    The temperature of the acid may not be higher than 55°C
    during charging. If the temperature exceeds this level, the charging
    process must be discontinued"
    itd.
    A teraz idz do producenta i powiedz, ze to co pisza to plewy bo ty masz
    mocna podbudowe w postaci roznych szkol..... zapewne falenickiej albo
    otwockiej.
    Zabawny koles jestes :)
    EOT


  • 65. Data: 2014-10-22 02:48:21
    Temat: Re: VARTA czy CENTRA?
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 21 października 2014 22:42:42 UTC+2 użytkownik Czesław Wiśniak
    napisał:
    > >Internet jest pe�ny r�nych informacji. Sztuk� jest wybra� te prawdziwe. Ty

    >
    > >przyjmujesz do >wiadomo�ci wszystkie jak leci. Ja mam mocn� podbudow� w
    >
    > >postaci szk� r�nych i >mog� odcedzi� plewy od ziarna. No poka� co tam
    >
    > >napisa�. My�lisz �e si� boj�? W >przypadku akumulator�w trakcyjnych
    jest
    >
    > >inny algorytm �adowania ni� w rozruchowych. I ma >to znaczenie. W
    >
    > >rozruchowych pomini�te s� procesy jakie zachodz� powy�ej 15V.
    >
    >
    >
    > Varta:
    >
    > "Chcesz, �eby Tw�j akumulator sta� na wysoko�ci zadania i dostarcza�
    >
    > odpowiedni� moc rozruchow�, napi�cie nat�enie? Na�aduj go do pe�na.
    Pr�d
    >
    > nominalny �adowarki powinien wynosi� 1/10 pojemno�ci znamionowej w amperach
    >
    > (np. akumulator 4 Ah wymaga pr�du �adowania 0,4 A ). Upewnij si�, �e
    >
    > akumulator jest w pe�ni na�adowany przed jego zamontowaniem. Zapewni mu to
    >
    > d�u�sz� �ywotno��.
    >
    > Nowy akumulator po uruchomieniu jest na�adowany w oko�o 80%.
    >
    > Pierwsze pe�ne �adowanie jest zawsze zalecane. Unika� szybkiego �adowania."
    >
    > Banner:
    >
    > "It is recommended that the charging current be equal to at least
    >
    > one tenth of the capacity (e.g. 44 Ah: 10 = 4.4 A charging current).
    >
    > The temperature of the acid may not be higher than 55�C
    >
    > during charging. If the temperature exceeds this level, the charging
    >
    > process must be discontinued"
    >
    > itd.
    >
    > A teraz idz do producenta i powiedz, ze to co pisza to plewy bo ty masz
    >
    > mocna podbudowe w postaci roznych szkol..... zapewne falenickiej albo
    >
    > otwockiej.
    >
    > Zabawny koles jestes :)
    >
    > EOT

    Masz hobby że cytujesz idiotów?


  • 66. Data: 2014-10-22 03:01:57
    Temat: Re: VARTA czy CENTRA?
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 21 października 2014 22:42:42 UTC+2 użytkownik Czesław Wiśniak
    napisał:
    > >Internet jest pe�ny r�nych informacji. Sztuk� jest wybra� te prawdziwe. Ty

    >
    > >przyjmujesz do >wiadomo�ci wszystkie jak leci. Ja mam mocn� podbudow� w
    >
    > >postaci szk� r�nych i >mog� odcedzi� plewy od ziarna. No poka� co tam
    >
    > >napisa�. My�lisz �e si� boj�? W >przypadku akumulator�w trakcyjnych
    jest
    >
    > >inny algorytm �adowania ni� w rozruchowych. I ma >to znaczenie. W
    >
    > >rozruchowych pomini�te s� procesy jakie zachodz� powy�ej 15V.
    >
    >
    >
    > Varta:
    >
    > "Chcesz, �eby Tw�j akumulator sta� na wysoko�ci zadania i dostarcza�
    >
    > odpowiedni� moc rozruchow�, napi�cie nat�enie? Na�aduj go do pe�na.
    Pr�d
    >
    > nominalny �adowarki powinien wynosi� 1/10 pojemno�ci znamionowej w amperach
    >
    > (np. akumulator 4 Ah wymaga pr�du �adowania 0,4 A ). Upewnij si�, �e
    >
    > akumulator jest w pe�ni na�adowany przed jego zamontowaniem. Zapewni mu to
    >
    > d�u�sz� �ywotno��.
    >
    > Nowy akumulator po uruchomieniu jest na�adowany w oko�o 80%.
    >
    > Pierwsze pe�ne �adowanie jest zawsze zalecane. Unika� szybkiego �adowania."
    >
    > Banner:
    >
    > "It is recommended that the charging current be equal to at least
    >
    > one tenth of the capacity (e.g. 44 Ah: 10 = 4.4 A charging current).
    >
    > The temperature of the acid may not be higher than 55�C
    >
    > during charging. If the temperature exceeds this level, the charging
    >
    > process must be discontinued"
    >
    > itd.
    >
    > A teraz idz do producenta i powiedz, ze to co pisza to plewy bo ty masz
    >
    > mocna podbudowe w postaci roznych szkol..... zapewne falenickiej albo
    >
    > otwockiej.
    >
    > Zabawny koles jestes :)
    >
    > EOT

    jak rozpoznasz że akumulator jest w pełni naładowany? W hermetycznym nie zmierzysz
    gęstości elektrolitu. Chociaż jak się uprzesz to zmierzysz. ładujesz go 12 godzin
    prądem 1/10C. Jak wypierdoli pokrywka w kosmos to wylejesz do szklanki to co zostało
    i zmierzysz czy był naładowany. Skąd będziesz wiedział jaką rzeczywistą pojemność ma
    trzy letni rozładowany akumulator Varty? Jakieś tabele w necie są czy odczytasz z
    nalepki? Bo jak się nie skurczył to pojemność musi mieć taką jak nowy. Pojemność
    według tych z Varty jest niezbędna żeby obliczyć prąd ładowania. Zabawny to Ty nie
    będziesz jak odpowiesz na moje pytania a potem napiszesz że nie miałeś racji.


  • 67. Data: 2014-10-24 04:35:09
    Temat: Re: VARTA czy CENTRA?
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Tue, 14 Oct 2014 05:13:51 -0700 (PDT) k...@g...com napisał:

    >Co tu rozwijać. Akumulator ma byc częścią karoserii a nie pasażerem bez pasów.

    To w ogóle są samochody w których akumulator nie jest przykręcany i
    sobie leży luzem pod maską? Nawet w starym prymitywnym Fiacie CC jest
    porządny element dociskowy, przykręcany na dwie śruby. Myślałem że
    zamocowanie aku to coś oczywistego...


  • 68. Data: 2014-10-24 13:20:35
    Temat: Re: VARTA czy CENTRA?
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 24 października 2014 04:34:55 UTC+2 użytkownik __Maciek napisał:
    > Tue, 14 Oct 2014 05:13:51 -0700 (PDT) k...@g...com napisał:
    >
    > >Co tu rozwijać. Akumulator ma byc częścią karoserii a nie pasażerem bez pasów.
    >
    > To w ogóle są samochody w których akumulator nie jest przykręcany i
    > sobie leży luzem pod maską? Nawet w starym prymitywnym Fiacie CC jest
    > porządny element dociskowy, przykręcany na dwie śruby. Myślałem że
    > zamocowanie aku to coś oczywistego...

    mnóstwo jest takich samochodów. mało jest teraz samochodów że dojście do elementy
    mocującego akumulator jest takie jak we fiacie 125p czy innym z tamtego okresu. Jak
    ktoś zimą zostawi coś włączone i mu się akumulator rozładuje i sam go wymontuje żeby
    naładować. To na bank po naładowaniu nie przykręci do karoserii.


  • 69. Data: 2014-10-24 20:01:04
    Temat: Re: VARTA czy CENTRA?
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Fri, 24 Oct 2014 04:20:35 -0700 (PDT) k...@g...com napisał:

    >mnóstwo jest takich samochodów. mało jest teraz samochodów że dojście
    >do elementy mocującego akumulator jest takie jak we fiacie 125p czy innym
    >z tamtego okresu.

    Ale tandeta :-( Niedługo zaczną robić z akumulatorem wmonotwanym na
    stałe - jak akumulator się zepsuje to trzeba będzie kupić nowy
    samochód :-/

    >Jak ktoś zimą zostawi coś włączone i mu się akumulator rozładuje i sam
    >go wymontuje żeby naładować. To na bank po naładowaniu nie przykręci
    >do karoserii.

    Dlaczego? Bo elementy mocujące są jednorazowe? Jak teraz jest mocowany
    aku w samochodzie?


  • 70. Data: 2014-10-24 20:35:59
    Temat: Re: VARTA czy CENTRA?
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 24 października 2014 20:00:59 UTC+2 użytkownik __Maciek napisał:
    > Fri, 24 Oct 2014 04:20:35 -0700 (PDT) k...@g...com napisał:
    >
    > >mnóstwo jest takich samochodów. mało jest teraz samochodów że dojście
    > >do elementy mocującego akumulator jest takie jak we fiacie 125p czy innym
    > >z tamtego okresu.
    >
    > Ale tandeta :-( Niedługo zaczną robić z akumulatorem wmonotwanym na
    > stałe - jak akumulator się zepsuje to trzeba będzie kupić nowy
    > samochód :-/
    >
    > >Jak ktoś zimą zostawi coś włączone i mu się akumulator rozładuje i sam
    > >go wymontuje żeby naładować. To na bank po naładowaniu nie przykręci
    > >do karoserii.
    >
    > Dlaczego? Bo elementy mocujące są jednorazowe? Jak teraz jest mocowany
    > aku w samochodzie?

    Albo ramką od góry albo takim specjalnym przycuchwytem blokującym na dole.
    Przycuchwyt przykręcany śrubą albo nakrętką. Teoretycznie wielorazowe ale jak śruba
    albo nakrętka zardzewieją to się mogą zrobić jednorazowe. Pewno jak by podlać naftą
    to za dwa dni się odkręci ale nikt nie ma dwóch dni. Nakrętki od ramki zginąć mogą
    zwłaszcza jak zima i ciemno. Większość na pewno obiecuje sobie ze bezzwłocznie
    przykręci jak tylko warunki pozwolą. I zaraz o tym zapomina. Ramka jest jeszcze
    ryzykowna pod pewnym względem. Ludzie to debile i nakrętkę co spełni swoje zadanie
    jak będzie przykręcona trochę mocniej niż palcami muszą dojebać aż sos ze stali
    pójdzie. Niekoniecznie plastikowa obudowa akumulatora musi taki eksperyment
    wytrzymać. Podejrzewam że spory procent akumulatorów jest w ten sposób popsutych
    przez nadgorliwych użytkowników, i nie wytrzymują pięciu lat a psują się po dwóch i
    trochę.

strony : 1 ... 6 . [ 7 ] . 8 ... 11


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: