  • 71. Data: 2014-10-25 01:49:58
    Temat: Re: VARTA
    Od: "Witolko" <f...@w...pl>

    news:e9a1e1ee-87d2-4c7f-9f6e-401e12171b5d@googlegrou
    ps.com...
    W dniu wtorek, 21 października 2014 22:42:42 UTC+2 użytkownik Czesław Wiśniak
    napisał:

    > A teraz idz do producenta i powiedz, ze to co pisza to plewy bo ty masz
    > mocna podbudowe w postaci roznych szkol..... zapewne falenickiej albo
    > otwockiej.

    > jak rozpoznasz że akumulator jest w pełni naładowany? W hermetycznym nie zmierzysz
    gęstości elektrolitu. Chociaż jak się uprzesz to zmierzysz. ładujesz go 12 godzin
    prądem 1/10C. Jak ... pokrywka w kosmos to wylejesz do szklanki to co zostało i
    zmierzysz czy był naładowany. Skąd będziesz wiedział jaką rzeczywistą pojemność ma
    trzy letni rozładowany akumulator Varty? Jakieś tabele w necie są czy odczytasz z
    nalepki?
    ------------------------------
    Dziwne, że po "mocnej podbudowie" nie wiesz jak bezpiecznie sprawdzić pojemność
    akumulatora.

  • 72. Data: 2014-10-25 01:50:39
    Od: "Witolko" <f...@w...pl>

    ps.com...

    > Akumulatorowi rozruchowemu nie szkodzi prąd tylko napięcie.

    A co, nie znasz prawa Ohma ?
    Jeżeli szkodzi napięcie to automatycznie szkodzi również prąd.

  • 73. Data: 2014-10-25 03:00:18
    Od: k...@g...com

    W dniu sobota, 25 października 2014 01:51:53 UTC+2 użytkownik Witolko napisał:
> [...]
    > ------------------------------
    > Dziwne, że po "mocnej podbudowie" nie wiesz jak bezpiecznie sprawdzić pojemność

    No kurwa nie mam zielonego pojęcia jak sprawdzić pojemność cztero letniego zużytego w
    nie wiadomo ilu procentach normalnie użytkowanego rozładowanego akumulatora. Sądzisz
    że jak przemnożę długość przez szerokość i przez wysokość to co mi wyjdzie w litrach
    to będzie pojemność akumulatora? W sumie czemu nie. Jak wylać kwas to wodę można w
    czymś takim przechowywać.

  • 74. Data: 2014-10-25 08:48:25
    Od: "Witolko" <f...@w...pl>

    ps.com...
> [...]
    > ------------------------------
    > Dziwne, że po "mocnej podbudowie" nie wiesz jak bezpiecznie sprawdzić pojemność
    -----------------------
    K : No kurwa nie mam zielonego pojęcia jak sprawdzić pojemność cztero letniego
[...]
    ------------------
    W : Popatrz wyżej na cytat z twojego poprzedniego postu.
    Nie rozumiesz co sam napisałeś ?
    cytuję :
    koniec cytatu.

  • 75. Data: 2014-10-25 09:39:16
    Od: Czesław Wiśniak <c...@b...pl>

> [...]

    >zużytego w nie wiadomo ilu procentach >normalnie użytkowanego rozładowanego

    Dlatego ładujesz go jak najmniejszym prądem, jak go naładujesz to wtedy
    poznasz
    "Prąd ładowania 0,02-0,05 Q *Ah+, ładujemy z przerwami, po 12*h+ ładowania
    1-2*h+ przerwy od wystąpienia oznak pełnego naładowania. Temperatura
    akumulatora nie powinna przekraczad 50**C+, w
    przypadku dalszego wzrostu temperatury należy, zmniejszyd prąd ładowania lub
    je przerwać."

    Więcej się tu nie udzialam bo to nie przynosi żadnych rezultatów. Życzę
    miłego dnia.

  • 76. Data: 2014-10-25 09:46:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 25 Oct 2014 09:39:16 +0200, Czesław Wiśniak napisał(a):

    > Dlatego ładujesz go jak najmniejszym prądem, jak go naładujesz to wtedy
    > poznasz

    Tylko ze musi byc wyladowany do pusta.
    Wyladowac nie problem, tylko ze kazde wyladowanie szkodzi, wiec lepiej
    tego nie robic.
    Poza tym trzeba stac i pilnowac ... lub miec naprawde profesjonalna
    ladowarke.

> [...]
    > akumulatora nie powinna przekraczad 50**C+, w
    > przypadku dalszego wzrostu temperatury należy, zmniejszyd prąd ładowania lub

    50C przy pradzie 0.05 Q ? W termosie, czy szczelny z katalizatorem ?

    J.

  • 77. Data: 2014-10-25 10:30:26
    Od: Czesław Wiśniak <c...@b...pl>

    > Tylko ze musi byc wyladowany do pusta.

    Rozładowany do pusta bedzie po naladowaniu

    > Wyladowac nie problem, tylko ze kazde wyladowanie szkodzi, wiec lepiej
    > tego nie robic.

    Przeciez to nie ja chce poznac jego pojemnosc :)

    > Poza tym trzeba stac i pilnowac ... lub miec naprawde profesjonalna
    > ladowarke.

    Oczywiscie :)

    > 50C przy pradzie 0.05 Q ? W termosie, czy szczelny z katalizatorem ?

    Pisze to na wszelki wypadek, żeby kogut nie próbował trzymac go dłuzej pod
    100A, bo prad nie szkodzi :)
    Idę na rower, pa :)

  • 78. Data: 2014-10-25 14:37:58
    Od: k...@g...com

    W dniu sobota, 25 października 2014 09:39:29 UTC+2 użytkownik Czesław Wiśniak
    napisał:

> [...]
    > je przerwać."
    >
    > Więcej się tu nie udzialam bo to nie przynosi żadnych rezultatów. Życzę

    Mądrzy szukają i znajdują w necie mądre informacje. Głupi zawsze znajdują głupie
    informacje. Twoja wiedza oparta na jednej głupiej informacji spełnia wymagania
    przyswajania przez twój mózg. Jeśli byś był zdolny do minimalnego używania mózgu do
    oceny informacji to być od razu zauważył że tam głupoty wypisane. Ładowanie
    rozładowanego współczesnego akumulatora rozruchowego prądem który nie wymusza na
    klemach napięcia wyższego nić 13,5V jest tak samo szkodliwe dla akumulatora jak
    ładowanie w sytuacji kiedy napięcie na klemach przekracza 15V. Amen. Dalej nie chce
    mi się kopać z koniem. Swój akumulator możesz ładować nawet kamieniami. Nic mi do
    tego.

  • 79. Data: 2014-10-25 19:02:27
    Temat: Re: VARTA czy CENTRA?
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Gof,

    Monday, October 20, 2014, 12:38:05 AM, you wrote:

    > A producenci podaja maksymalny prad ladowania ot tak...

    Ale maksymalny prąd podają tylko dla hermetycznych maleństw
    montowanych w motocyklach. Na akumulatorze samochodowym jeszcze nie
    spotkałem opisu prądu ładowania. A moc współczesnych alternatorów w
    osobówkach przekracza 1kW, w większych samochodach jest już tylko
    więcej.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 80. Data: 2014-10-25 19:04:08
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Witolko,

    Saturday, October 25, 2014, 1:50:39 AM, you wrote:

    > A co, nie znasz prawa Ohma ?

    Rozpatrywanie prawa Ohma w odniesieniu do elementów nieliniowych jest
    ryzykowne.

    > Jeżeli szkodzi napięcie to automatycznie szkodzi również prąd.

    Mie ma tu nic automagicznego. Akumulator nie rezystor - napięcie
    akumulatora nie jest proporcjonalne do prądu ładowania.

    --
    Best regards,
    RoMan