-
71. Data: 2014-10-25 01:49:58
Temat: Re: VARTA
Od: "Witolko" <f...@w...pl>
Użytkownik <k...@g...com> napisał w wiadomości
news:e9a1e1ee-87d2-4c7f-9f6e-401e12171b5d@googlegrou
ps.com...
W dniu wtorek, 21 października 2014 22:42:42 UTC+2 użytkownik Czesław Wiśniak
napisał:
>
> > Ja mam mocnďż˝ podbudowďż˝ w
> >postaci szk� r�nych i >mog� odcedzi� plewy od ziarna.
> A teraz idz do producenta i powiedz, ze to co pisza to plewy bo ty masz
> mocna podbudowe w postaci roznych szkol..... zapewne falenickiej albo
> otwockiej.
> jak rozpoznasz że akumulator jest w pełni naładowany? W hermetycznym nie zmierzysz
gęstości elektrolitu. Chociaż jak się uprzesz to zmierzysz. ładujesz go 12 godzin
prądem 1/10C. Jak ... pokrywka w kosmos to wylejesz do szklanki to co zostało i
zmierzysz czy był naładowany. Skąd będziesz wiedział jaką rzeczywistą pojemność ma
trzy letni rozładowany akumulator Varty? Jakieś tabele w necie są czy odczytasz z
nalepki?
------------------------------
Dziwne, że po "mocnej podbudowie" nie wiesz jak bezpiecznie sprawdzić pojemność
akumulatora.
-
72. Data: 2014-10-25 01:50:39
Temat: Re: VARTA
Od: "Witolko" <f...@w...pl>
Użytkownik <k...@g...com> napisał w wiadomości
news:af55b7a7-d38b-49da-8c6c-2c220a840af1@googlegrou
ps.com...
> Akumulatorowi rozruchowemu nie szkodzi prąd tylko napięcie.
A co, nie znasz prawa Ohma ?
Jeżeli szkodzi napięcie to automatycznie szkodzi również prąd.
-
73. Data: 2014-10-25 03:00:18
Temat: Re: VARTA
Od: k...@g...com
W dniu sobota, 25 października 2014 01:51:53 UTC+2 użytkownik Witolko napisał:
> Użytkownik <k...@g...com> napisał w wiadomości
news:e9a1e1ee-87d2-4c7f-9f6e-401e12171b5d@googlegrou
ps.com...
> W dniu wtorek, 21 października 2014 22:42:42 UTC+2 użytkownik Czesław Wiśniak
napisał:
> >
> > > Ja mam mocnďż˝ podbudowďż˝ w
> > >postaci szk� r�nych i >mog� odcedzi� plewy od ziarna.
>
> > A teraz idz do producenta i powiedz, ze to co pisza to plewy bo ty masz
> > mocna podbudowe w postaci roznych szkol..... zapewne falenickiej albo
> > otwockiej.
>
> > jak rozpoznasz że akumulator jest w pełni naładowany? W hermetycznym nie
zmierzysz gęstości elektrolitu. Chociaż jak się uprzesz to zmierzysz. ładujesz go 12
godzin prądem 1/10C. Jak ... pokrywka w kosmos to wylejesz do szklanki to co zostało
i zmierzysz czy był naładowany. Skąd będziesz wiedział jaką rzeczywistą pojemność ma
trzy letni rozładowany akumulator Varty? Jakieś tabele w necie są czy odczytasz z
nalepki?
> ------------------------------
> Dziwne, że po "mocnej podbudowie" nie wiesz jak bezpiecznie sprawdzić pojemność
akumulatora.
No kurwa nie mam zielonego pojęcia jak sprawdzić pojemność cztero letniego zużytego w
nie wiadomo ilu procentach normalnie użytkowanego rozładowanego akumulatora. Sądzisz
że jak przemnożę długość przez szerokość i przez wysokość to co mi wyjdzie w litrach
to będzie pojemność akumulatora? W sumie czemu nie. Jak wylać kwas to wodę można w
czymś takim przechowywać.
-
74. Data: 2014-10-25 08:48:25
Temat: Re: VARTA
Od: "Witolko" <f...@w...pl>
Użytkownik <k...@g...com> napisał w wiadomości
news:d9ad6992-9e6b-4ca0-a433-c48c4607d9d1@googlegrou
ps.com...
W dniu sobota, 25 października 2014 01:51:53 UTC+2 użytkownik Witolko napisał:
> Użytkownik <k...@g...com> napisał w wiadomości
news:e9a1e1ee-87d2-4c7f-9f6e-401e12171b5d@googlegrou
ps.com...
> W dniu wtorek, 21 października 2014 22:42:42 UTC+2 użytkownik Czesław Wiśniak
napisał:
> >
> > > Ja mam mocnďż˝ podbudowďż˝ w
> > >postaci szk� r�nych i >mog� odcedzi� plewy od ziarna.
>
> > A teraz idz do producenta i powiedz, ze to co pisza to plewy bo ty masz
> > mocna podbudowe w postaci roznych szkol..... zapewne falenickiej albo
> > otwockiej.
>
> > jak rozpoznasz że akumulator jest w pełni naładowany? W hermetycznym nie
zmierzysz gęstości elektrolitu. Chociaż jak się uprzesz to zmierzysz. ładujesz go 12
godzin prądem 1/10C. Jak ... pokrywka w kosmos to wylejesz do szklanki to co zostało
i zmierzysz czy był naładowany. Skąd będziesz wiedział jaką rzeczywistą pojemność ma
trzy letni rozładowany akumulator Varty? Jakieś tabele w necie są czy odczytasz z
nalepki?
> ------------------------------
> Dziwne, że po "mocnej podbudowie" nie wiesz jak bezpiecznie sprawdzić pojemność
akumulatora.
-----------------------
K : No kurwa nie mam zielonego pojęcia jak sprawdzić pojemność cztero letniego
zużytego w nie wiadomo ilu procentach normalnie użytkowanego rozładowanego
akumulatora. Sądzisz że jak przemnożę długość przez szerokość i przez wysokość to co
mi wyjdzie w litrach to będzie pojemność akumulatora? W sumie czemu nie. Jak wylać
kwas to wodę można w czymś takim przechowywać.
------------------
W : Popatrz wyżej na cytat z twojego poprzedniego postu.
Nie rozumiesz co sam napisałeś ?
cytuję :
jak rozpoznasz że akumulator jest w pełni naładowany? W hermetycznym nie zmierzysz
gęstości elektrolitu. Chociaż jak się uprzesz to zmierzysz. ładujesz go 12 godzin
prądem 1/10C. Jak ... pokrywka w kosmos to wylejesz do szklanki to co zostało i
zmierzysz czy był naładowany. Skąd będziesz wiedział jaką rzeczywistą pojemność ma
trzy letni rozładowany akumulator Varty? Jakieś tabele w necie są czy odczytasz z
nalepki?
koniec cytatu.
-
75. Data: 2014-10-25 09:39:16
Temat: Re: VARTA
Od: Czesław Wiśniak <c...@b...pl>
> > jak rozpoznasz że akumulator jest w pełni naładowany? W hermetycznym nie
> > zmierzysz gęstości elektrolitu. Chociaż jak się uprzesz to zmierzysz.
> > ładujesz go 12 godzin prądem 1/10C. Jak ... pokrywka w kosmos to
> > wylejesz do szklanki to co zostało i zmierzysz czy był naładowany. Skąd
> > będziesz wiedział jaką rzeczywistą pojemność ma trzy letni rozładowany
> > akumulator Varty? Jakieś tabele w necie są czy odczytasz z nalepki?
> ------------------------------
> Dziwne, że po "mocnej podbudowie" nie wiesz jak bezpiecznie sprawdzić
> pojemność akumulatora.
>No kurwa nie mam zielonego pojęcia jak sprawdzić pojemność cztero letniego
>zużytego w nie wiadomo ilu procentach >normalnie użytkowanego rozładowanego
>akumulatora.
Dlatego ładujesz go jak najmniejszym prądem, jak go naładujesz to wtedy
poznasz
"Prąd ładowania 0,02-0,05 Q *Ah+, ładujemy z przerwami, po 12*h+ ładowania
1-2*h+ przerwy od wystąpienia oznak pełnego naładowania. Temperatura
akumulatora nie powinna przekraczad 50**C+, w
przypadku dalszego wzrostu temperatury należy, zmniejszyd prąd ładowania lub
je przerwać."
Więcej się tu nie udzialam bo to nie przynosi żadnych rezultatów. Życzę
miłego dnia.
-
76. Data: 2014-10-25 09:46:53
Temat: Re: VARTA
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Sat, 25 Oct 2014 09:39:16 +0200, Czesław Wiśniak napisał(a):
>> Dziwne, że po "mocnej podbudowie" nie wiesz jak bezpiecznie sprawdzić
>> pojemność akumulatora.
>>No kurwa nie mam zielonego pojęcia jak sprawdzić pojemność cztero letniego
>>zużytego w nie wiadomo ilu procentach >normalnie użytkowanego rozładowanego
>>akumulatora.
>
> Dlatego ładujesz go jak najmniejszym prądem, jak go naładujesz to wtedy
> poznasz
Tylko ze musi byc wyladowany do pusta.
Wyladowac nie problem, tylko ze kazde wyladowanie szkodzi, wiec lepiej
tego nie robic.
Poza tym trzeba stac i pilnowac ... lub miec naprawde profesjonalna
ladowarke.
> "Prąd ładowania 0,02-0,05 Q *Ah+, ładujemy z przerwami, po 12*h+ ładowania
> 1-2*h+ przerwy od wystąpienia oznak pełnego naładowania. Temperatura
> akumulatora nie powinna przekraczad 50**C+, w
> przypadku dalszego wzrostu temperatury należy, zmniejszyd prąd ładowania lub
> je przerwać."
50C przy pradzie 0.05 Q ? W termosie, czy szczelny z katalizatorem ?
J.
-
77. Data: 2014-10-25 10:30:26
Temat: Re: VARTA
Od: Czesław Wiśniak <c...@b...pl>
> Tylko ze musi byc wyladowany do pusta.
Rozładowany do pusta bedzie po naladowaniu
> Wyladowac nie problem, tylko ze kazde wyladowanie szkodzi, wiec lepiej
> tego nie robic.
Przeciez to nie ja chce poznac jego pojemnosc :)
> Poza tym trzeba stac i pilnowac ... lub miec naprawde profesjonalna
> ladowarke.
Oczywiscie :)
>> "Prąd ładowania 0,02-0,05 Q *Ah+, ładujemy z przerwami, po 12*h+
>> ładowania
>> 1-2*h+ przerwy od wystąpienia oznak pełnego naładowania. Temperatura
>> akumulatora nie powinna przekraczad 50**C+, w
>> przypadku dalszego wzrostu temperatury należy, zmniejszyd prąd ładowania
>> lub
>> je przerwać."
>
> 50C przy pradzie 0.05 Q ? W termosie, czy szczelny z katalizatorem ?
Pisze to na wszelki wypadek, żeby kogut nie próbował trzymac go dłuzej pod
100A, bo prad nie szkodzi :)
Idę na rower, pa :)
-
78. Data: 2014-10-25 14:37:58
Temat: Re: VARTA
Od: k...@g...com
W dniu sobota, 25 października 2014 09:39:29 UTC+2 użytkownik Czesław Wiśniak
napisał:
> > > jak rozpoznasz że akumulator jest w pełni naładowany? W hermetycznym nie
> > > zmierzysz gęstości elektrolitu. Chociaż jak się uprzesz to zmierzysz.
> > > ładujesz go 12 godzin prądem 1/10C. Jak ... pokrywka w kosmos to
> > > wylejesz do szklanki to co zostało i zmierzysz czy był naładowany. Skąd
> > > będziesz wiedział jaką rzeczywistą pojemność ma trzy letni rozładowany
> > > akumulator Varty? Jakieś tabele w necie są czy odczytasz z nalepki?
> > ------------------------------
> > Dziwne, że po "mocnej podbudowie" nie wiesz jak bezpiecznie sprawdzić
> > pojemność akumulatora.
>
>
> >No kurwa nie mam zielonego pojęcia jak sprawdzić pojemność cztero letniego
> >zużytego w nie wiadomo ilu procentach >normalnie użytkowanego rozładowanego
> >akumulatora.
>
> Dlatego ładujesz go jak najmniejszym prądem, jak go naładujesz to wtedy
> poznasz
> "Prąd ładowania 0,02-0,05 Q *Ah+, ładujemy z przerwami, po 12*h+ ładowania
> 1-2*h+ przerwy od wystąpienia oznak pełnego naładowania. Temperatura
> akumulatora nie powinna przekraczad 50**C+, w
> przypadku dalszego wzrostu temperatury należy, zmniejszyd prąd ładowania lub
> je przerwać."
>
> Więcej się tu nie udzialam bo to nie przynosi żadnych rezultatów. Życzę
> miłego dnia.
Mądrzy szukają i znajdują w necie mądre informacje. Głupi zawsze znajdują głupie
informacje. Twoja wiedza oparta na jednej głupiej informacji spełnia wymagania
przyswajania przez twój mózg. Jeśli byś był zdolny do minimalnego używania mózgu do
oceny informacji to być od razu zauważył że tam głupoty wypisane. Ładowanie
rozładowanego współczesnego akumulatora rozruchowego prądem który nie wymusza na
klemach napięcia wyższego nić 13,5V jest tak samo szkodliwe dla akumulatora jak
ładowanie w sytuacji kiedy napięcie na klemach przekracza 15V. Amen. Dalej nie chce
mi się kopać z koniem. Swój akumulator możesz ładować nawet kamieniami. Nic mi do
tego.
-
79. Data: 2014-10-25 19:02:27
Temat: Re: VARTA czy CENTRA?
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello Gof,
Monday, October 20, 2014, 12:38:05 AM, you wrote:
> k...@g...com wrote:
>> wynoszącego niecałe 15V. Prąd jest nieistotny.
> A producenci podaja maksymalny prad ladowania ot tak...
Ale maksymalny prąd podają tylko dla hermetycznych maleństw
montowanych w motocyklach. Na akumulatorze samochodowym jeszcze nie
spotkałem opisu prądu ładowania. A moc współczesnych alternatorów w
osobówkach przekracza 1kW, w większych samochodach jest już tylko
więcej.
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
80. Data: 2014-10-25 19:04:08
Temat: Re: VARTA
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello Witolko,
Saturday, October 25, 2014, 1:50:39 AM, you wrote:
>> Akumulatorowi rozruchowemu nie szkodzi prąd tylko napięcie.
> A co, nie znasz prawa Ohma ?
Rozpatrywanie prawa Ohma w odniesieniu do elementów nieliniowych jest
ryzykowne.
> Jeżeli szkodzi napięcie to automatycznie szkodzi również prąd.
Mie ma tu nic automagicznego. Akumulator nie rezystor - napięcie
akumulatora nie jest proporcjonalne do prądu ładowania.
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)