  • 11. Data: 2012-08-20 23:18:16
    Temat: Re: Używanie laptopa w domu - bateria
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 20/08/2012 6:25 PM, Jacek wrote:

    > I np. jak obliczyłeś miesiąc?

    Nie licze, rozladowuje jak mi si przypomni.

  • 12. Data: 2012-08-21 06:55:17
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Gerygard" napisał w wiadomości grup
    > Używam laptopa w domu - jest podłączony pod prąd. Czy bateria się niszczy w
    > ten sposob? Czy lepiej by było ją wyjąć ??

    Masz na myśli tą podtrzymującą ustawienia?

  • 13. Data: 2012-08-21 08:07:52
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2012-08-20 22:08, *Jawi* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

    > bateria się zużywa w obu przypadkach a wyjęta chyba bardziej, Nowe
    > bateria nie lubią rozladowania. Trzymaj w lapku czy używasz czy nie i
    > specjalnie je nie rozładowywuj

    Nie masz racji - bateriom Li-Ion najbardziej szkodzi ładowanie oraz
    pełne naładowanie i rozładowanie, dlatego trzymanie jej pod prądem cały
    czas szkodzi jej bardziej niż zostawienie na półce z 30-60% stanem
    naładowania.
    Jeszcze bardziej szkodzi takim bateriom cykl pełne (prawie) rozładowanie
    i ładowanie. Nagrzewająca się wtedy bateria powoduje powstawanie mostków
    miedziowych, a przez to spada jej pojemność, dlatego najlepiej (jeśli
    już siedzi w laptopie) jest ją często doładowywać o niewielki % -
    niektóre laptopy (moje niestety nie) mają taką opcje w BIOS.

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 14. Data: 2012-08-21 16:01:19
    Od: "Robbo" <n...@g...com>

    > ja używam w ten sposób że jak bateri aest naładowana - odłaczam prąd i
    > :jadę" na baterii do 3% a potem znowu ładuję
    > dzięki temu 5 letnia bateria ma ok 80% początkowej pojemności

    W Chipie czy w PC Wordzie był artykuł na temat użytkowania baterii.
    Konkluzja była taka, że bateria dłużej żyje, gdy jest co chwila
    doładowywana, niż rozładowana do zera i znów naładowana. To o czym piszesz,
    czyli cykle pełnego rozładowywania i ładowania miały sens 20 lat temu, ale
    nie przy obecnie stosowanych ogniwach.

    R.

  • 15. Data: 2012-08-22 16:44:23
    Od: Kernel Panic <n...@l...nope>

    W dniu 2012-08-20 17:21, Gerygard pisze:
    > Używam laptopa w domu - jest podłączony pod prąd. Czy bateria się niszczy w
    > ten sposob? Czy lepiej by było ją wyjąć ??

    Z pewnością warto wyjmować wtedy, gdy komputer się mocno nagrzewa, czyli
    gry, obliczenia, itp.
    Jeśli planujesz ją trzymać wyciągniętą, to i tak warto co jakiś czas
    podpiąć ją do komputera i podładować - rozładowanie do zera jest dla
    baterii szkodliwe. Nawet jak leży nie używana, ulega powolnemu rozładowaniu.

    Pozdrawiam!

  • 16. Data: 2012-08-23 00:50:26
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2012-08-21 08:07, Mirek Ptak pisze:
> [...]
    > już siedzi w laptopie) jest ją często doładowywać o niewielki % -
    > niektóre laptopy (moje niestety nie) mają taką opcje w BIOS.

    Tak, tylko wtedy spada jej nominalna pojemność. W moim netbooku
    (SAMSUNG) jest taka opcja, ale w instrukcji wyraźnie zaznaczono, że po
    włączeniu tego sposobu ładowania baterii (zakładając, że komputer z
    baterią jest cały czas podłączony do zasilacza) pojemność baterii 80%
    tego, co jest. Mnie się często zdarza pracować na netbooku z zasilaczem,
    lecz wtedy odłączam baterię.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 17. Data: 2012-08-23 21:39:18
    Od: jg <f...@f...pl>

    Dnia Mon, 20 Aug 2012 19:35:23 +0200, p0li napisał(a):

    > ja używam w ten sposób że jak bateri aest naładowana - odłaczam prąd i
    >:jadę" na baterii do 3% a potem znowu ładuję

    z kumplem dostalismy ze 3-4 lata temu sluzbowe lapki, lenovo sl500
    litowo-jonowe. ja ze swoim robie tak jak ty-bardzo tego pilnuje-staram sie
    ponadto by lapek dlugo nie lezal z rozladowana bateria. kumpel przewaznie
    trzyma ciagle kabel zasilacza wpiety. ja mam na oko z 70% baterii, on ma od
    roku baterie do wyrzucenia.

    --
    jg

  • 18. Data: 2012-08-23 21:45:59
    Od: "Irokez" <n...@w...pl>

    Użytkownik "Gerygard" <N...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Używam laptopa w domu - jest podłączony pod prąd. Czy bateria się
    > niszczy w ten sposob? Czy lepiej by było ją wyjąć ??

    Procesor w baterii liczy ilość cykli ładowanie-rozładowanie i po
    zaprogramowanej ich ilości daje sygnał że bateria jest "kaput" mimo że jest
    całkiem zdrowa.
    Tak więc zabawy podłączona/odłączona niewiele dają i tak. Trzeba kombinować
    potem z ponownym programowaniem czipa baterii.

    --
    Irokez

  • 19. Data: 2012-08-24 13:26:54
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 20.08.2012 17:21, Gerygard pisze:
    > U?ywam laptopa w domu - jest pod??czony pod pr?d. Czy bateria sie niszczy w
    > ten sposob? Czy lepiej by by?o j? wyj?ae ??

    1) Skonfiguruj polskie znaki, bo wysyłasz śmieci.

    2) Dokładne wyjaśnienie jest dostępne pod adresem:

    http://www.grush.one.pl/article.php?id=baterie

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 20. Data: 2012-08-24 13:30:18
    Temat: Re: U?ywanie laptopa w domu - bateria
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 20.08.2012 19:07, Rafal Lukawski pisze:
    > Masz zapewnione zasilanie awaryjne w przypadku zaniku zasilania, a to imho jest
    warte korzystania z baterii, wymiana raz na 3 lata za 100-150 zł specjalnie nie boli,
    szczególnie iż równie często
    > wymienia się notebooki.

    Taka bateria za 100 zł wytrzymuje najwyżej rok. Niestety prze-
    testowałem i od tego czasu dbam o firmową baterię. Ta w kupio-
    nym ze 4 lata temu notebooku ma wciąż prawie pełną pojemność.

    Co do wymieniania notebooków co trzy lata to dyskusyjne co
    najmniej, jeżeli nie ma się co robić z pieniędzmi to jest
    jakieś rozwiązanie, ale obecnie komputery prawie nie starze-
    ją się "moralnie" i niezbyt mocny notebook sprzed czterech
    lat wciąż jest przydatny do pracy i korzystania z Sieci.
    Na pewno nie mam zamiaru go zmieniać wcześniej niż za 2-3
    lata.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./