  • 1. Data: 2012-08-20 17:21:25
    Temat: Używanie laptopa w domu - bateria
    Od: "Gerygard" <N...@g...pl>

    Używam laptopa w domu - jest podłączony pod prąd. Czy bateria się niszczy w
    ten sposob? Czy lepiej by było ją wyjąć ??

  • 2. Data: 2012-08-20 19:07:07
    Temat: Re: U?ywanie laptopa w domu - bateria
    Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl>

    On 2012-08-20 17:21, Gerygard wrote:
    > U?ywam laptopa w domu - jest pod??czony pod pr?d. Czy bateria sie niszczy w
    > ten sposob? Czy lepiej by by?o j? wyj?ae ??

    Bateria się zużywa będąc podłączona jak i nie (różny jest stopień
    zużycia w zależności od stosowanej technologii). Bateria się na pewno
    niszczy, gdy nie jest podłączona - bo jaki z niej pożytek? ;)

    Masz zapewnione zasilanie awaryjne w przypadku zaniku zasilania, a to
    imho jest warte korzystania z baterii, wymiana raz na 3 lata za 100-150
    zł specjalnie nie boli, szczególnie iż równie często wymienia się notebooki.

  • 3. Data: 2012-08-20 19:21:39
    Temat: Re: Używanie laptopa w domu - bateria
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 20/08/2012 4:21 PM, Gerygard wrote:
    > Używam laptopa w domu - jest podłączony pod prąd. Czy bateria się niszczy w
    > ten sposob? Czy lepiej by było ją wyjąć ??

    Ja wierze w trzymanie baterii w laptopie i raz na jakis czas, np. miesiac,
    calkowite jej rozladowanie i naladowanie.

  • 4. Data: 2012-08-20 19:24:27
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Gerygard pisze tak:

    > Używam laptopa w domu - jest podłączony pod prąd. Czy bateria się
    > niszczy w ten sposob? Czy lepiej by było ją wyjąć ??

    Nie wyjmuj. Jeśli masz taką opcję w laptopie to zaptasz ładowanie
    baterii tylko do 70%

    Raz na jakiś czas daj baterii popracować. Odłącz zasilacz z kontaktu.

    --
    Piter

  • 5. Data: 2012-08-20 19:25:19
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia Mon, 20 Aug 2012 18:21:39 +0100, 2late napisał(a):

    > Ja wierze w trzymanie baterii w laptopie i raz na jakis czas, np. miesiac,
    > calkowite jej rozladowanie i naladowanie.
    >
    > Pozdrawiam

    I np. jak obliczyłeś miesiąc?

  • 6. Data: 2012-08-20 19:35:23
    Od: p0li <p...@a...SCHNITT.pl>

    T->Dnia 2012-08-20 17:21:25 niejaki Gerygard napisał:
    > Używam laptopa w domu - jest podłączony pod prąd. Czy bateria się niszczy w
    > ten sposob? Czy lepiej by było ją wyjąć ??

    niszczy się

    ja używam w ten sposób że jak bateri aest naładowana - odłaczam prąd i
    :jadę" na baterii do 3% a potem znowu ładuję
    dzięki temu 5 letnia bateria ma ok 80% początkowej pojemności

    --
    http://42.pl/u/y68
    Pójdźże kiń tę chmurność w głąb flaszy.

  • 7. Data: 2012-08-20 20:58:52
    Od: PK <k...@n...pl>

    On 2012-08-20, p0li <p...@a...SCHNITT.pl> wrote:
    > dzięki temu 5 letnia bateria ma ok 80% początkowej pojemności

    Na pewno nie dzięki temu, bo to co robisz jest raczej bez sensu :).

    Poza tym laptop to urządzenie, które ma być przede wszystkim wygodne
    i ma ułatwiać życie, ale Ty przez 5 lat:
    a) zabawiasz się kablem co kilka godzin
    b) używasz lapka w domu z odłączonym kablem, czyli pewnie w jakimś
    trybie oszczędnym => pogarszającym wydajność i komfort pracy

    Powiem Ci co ja myślę o tych dwóch punktach:
    a) gdyby do laptopa dołączali niewolnika za ~40 zł rocznie, który
    by śledził stan baterii i w idealnych momentach włączał oraz wyłączał
    zasilanie, to bym się na coś takiego zdecydował

    b) jeśli korzystasz z jakiegoś trybu oszczędnego, to prawie na pewno
    mogłeś kupić słabszy model, który byłby na kablu szybszy niż Twój bez.
    Różnica w cenie zapewne przekroczyłaby koszt zapasowej baterii (może
    kilku)...

    pozdrawiam,
    PK

  • 8. Data: 2012-08-20 21:52:52
    Od: p0li <p...@a...SCHNITT.pl>

    T->Dnia 2012-08-20 20:58:52 niejaki PK napisał:

    > Na pewno nie dzięki temu, bo to co robisz jest raczej bez sensu :).

    mówisz?

    > Poza tym laptop to urządzenie, które ma być przede wszystkim wygodne
    > i ma ułatwiać życie, ale Ty przez 5 lat:
    > a) zabawiasz się kablem co kilka godzin

    nie jest to wielki problem - wtyczkę z prądem mam i tak przy fotelu czy
    łóżku

    > b) używasz lapka w domu z odłączonym kablem, czyli pewnie w jakimś
    > trybie oszczędnym => pogarszającym wydajność i komfort pracy

    w moim laku ten tryb można sobie dokładnie skonfigurować - i jedyne w czym
    jest różnica na beterii lub kablu to maxymalna asność ekranu - reszta
    pozostaje bez zmian

> [...]
    > by śledził stan baterii i w idealnych momentach włączał oraz wyłączał
    > zasilanie, to bym się na coś takiego zdecydował

    dla mnie laptop jest po to żeby pracował na baterii - jakbym chciał mieć go
    na stałe do gniazdka podpiętego - kupiłbym "stojaka"

> [...]
    > mogłeś kupić słabszy model, który byłby na kablu szybszy niż Twój bez.
    > Różnica w cenie zapewne przekroczyłaby koszt zapasowej baterii (może

    jak pisałem wyżej - twoje domniemania są jak kulą w płot

    > pozdrawiam,
    > PK

    i ja także

  • 9. Data: 2012-08-20 22:07:17
    Od: PK <k...@n...pl>

    On 2012-08-20, p0li <p...@a...SCHNITT.pl> wrote:
    > mówisz?

    Piszę :).

    Zaryzykowałbym nawet tezę, że Twój sposób korzystania z laptopa zużywa
    baterię bardziej niż normalne siedzenie na kablu, choć może to zależeć
    od konkretnych rozwiązań w sprzęcie.

    > dla mnie laptop jest po to żeby pracował na baterii - jakbym chciał mieć go
    > na stałe do gniazdka podpiętego - kupiłbym "stojaka"

    No ale co to za funkcjonalność "żeby pracował na baterii". Masz z tego
    jakąś satysfakcję? :P

    Kupić laptopa, żeby pracować poza domem, żeby nosić po mieszkaniu, żeby
    nosić po biurze, żeby móc wynieść stanowisko z pracy - to są jakieś
    argumenty. Ale sama praca na baterii...? :]

    pozdrawiam,
    PK

  • 10. Data: 2012-08-20 22:08:10
    Od: Jawi <t...@p...pl>

    W dniu 2012-08-20 17:21, Gerygard pisze:
    > Używam laptopa w domu - jest podłączony pod prąd. Czy bateria się niszczy w
    > ten sposob? Czy lepiej by było ją wyjąć ??

    bateria się zużywa w obu przypadkach a wyjęta chyba bardziej, Nowe
    bateria nie lubią rozladowania. Trzymaj w lapku czy używasz czy nie i
    specjalnie je nie rozładowywuj