  • 21. Data: 2016-10-08 01:06:32
    Temat: Re: Używane AWD
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 7 Oct 2016 23:39:26 +0200, Scobowski napisał(a):

    > Sąsiad z piętra rok po moim zakupie pięcioletniego tucsona sąsiad mnie
    > zaczepia na parkingu pod blokiem: "patrz pan, też se suva kupiłem".

    Który rocznik Tucsona i jak się sprawuje?

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

    ---
    Avast.

  • 22. Data: 2016-10-08 01:07:46
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 7 Oct 2016 23:44:18 +0200, Scobowski napisał(a):

    > Swego czasu oglądałem używane, trochę nawet pojeździłem: wdzięczne, ALE
    > nie ma bata, żeby benzyniak palił 8 litrów ;-)
    > Żeby to jakoś jeździło, trzeba myśleć o tym 2,4L. A tutaj 10 poza
    > miastem to zapewne będzie sukces.

    Benzyniak dostanie gaz, więc może palić i 12.
    Silnik 2,4 w Mitsu nie gryzie sie z LPG.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

    ---
    Avast.

  • 23. Data: 2016-10-08 07:35:21
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 07-10-2016 o 23:44, Scobowski pisze:

    > Nie znam nikogo z outlanderem :-(, ale moje doświadczenia dotychczasowe
    > z miśkami kumpli każą sądzić, że będzie porządne. To takie audi, tylko
    > od żółtków ;-)
    > Swego czasu oglądałem używane, trochę nawet pojeździłem: wdzięczne, ALE
    > nie ma bata, żeby benzyniak palił 8 litrów ;-)

    W suvach w 8 l to się nawet diesel nie jest w stanie zmieścić.
    I to gdy nie przekracza 120 km/h.

  • 24. Data: 2016-10-08 08:26:48
    Od: Scobowski <s...@t...pl>

    W dniu 08.10.2016 o 00:41, AL pisze:

    > Stały (nie rozłączny) z redaktorem.

    Jaki stały? Jak realizowany?

  • 25. Data: 2016-10-08 08:36:14
    Od: Scobowski <s...@t...pl>

    W dniu 08.10.2016 o 01:06, Maciek pisze:

    > Który rocznik Tucsona i jak się sprawuje?

    2007.Ja chwalę, Tobie nie polecam ;-) - to nie jest prawdziwe 4x4 tylko
    jeden z tych wynalazków z tylnim sprzęgłem wielopłytkowym.
    Bardziej przewidywalnie na śniegu się zachowywało i -moim zdaniem
    znacznie głębiej w żwirownię potrafiło zajechać - każde quattro ktr(C)e
    posiadałem ; od a90qB2 z otwartymi różnicówkami+blokadami, przez 80B4 i
    A4B5 z centralnym torsenem po V8 z dwoma torsenami.

    IMO: jeśli nie potrzebujesz zwiększonego prześwitu, to szukaj quattro
    (prawdziwego, z torsenem czyli silnikiem wzdłuż) albo subaru.

    I zapomnij o zużyciu 8l/100km/h (przynajmniej w mieście). Dodatkowa masa
    i dodatkowe opory to dodatkowy litr-dwa na setkę.

  • 26. Data: 2016-10-09 19:58:36
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 8 Oct 2016 08:36:14 +0200, Scobowski napisał(a):

    > jeśli nie potrzebujesz zwiększonego prześwitu, to szukaj quattro
    > (prawdziwego, z torsenem czyli silnikiem wzdłuż) albo subaru.

    W zasadzi gdyby nie ciasnota, to bez wahania postawilbym na te marki
    własnie...

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

    ---
    Avast.

  • 27. Data: 2016-10-10 09:50:32
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    On 2016-10-08 07:35, Cavallino wrote:

    > W suvach w 8 l to się nawet diesel nie jest w stanie zmieścić.

    wszystko zależy od nogi białka siedzącego za kierownicą.
    ;)

    Zauważyłem tendencję - jadę do Zakopca z okolic Katowic - spala mi
    9-9.5l/100km. Wracam, zawsze wychodzi poniżej 8l/100km (ok 7.7l/100km)
    Zawsze 4 osoby na pokładzie - jazda zgodna z przepisami, bez szaleństw.
    Więc i ukształtowanie terenu ma znaczny wpływ na spalanie.

    > I to gdy nie przekracza 120 km/h.

    wtedy pojawia się wir w baku (powyżej 120km/h) ;)
    No ale co chcesz, napęd na 4 koła (nie rozłączam trybu 4WD), opływowość
    szafy, wysokość.

    Ale jadąc w tym roku do Chorwacji - Kuciste/spot Perna (obok Orebic)
    załadowany na dachu dodatkowo z dwoma deskami surfingowymi, oraz sporą
    torbą na żagle i maszty (wysokość zestawu > 2m) - zmieściłem się z
    całego wypadu w 9.5l/100km.
    Jazda do Albanii w poprzednich latach - 8.6l/100km.
    Więc nie jest źle (silnik 2.4 mivec 170KM benzyna w C-Crosser -
    bliźniaku Outlandera MK2).

    Po mieście (dzisiaj o 8 rano przedzierałem sięw korkach z TG przez
    centrum Bytomia do Chorzowa - komputer pokazał 10l/100km)

  • 28. Data: 2016-10-10 18:24:14
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 10-10-2016 o 09:50, AL pisze:

    > wszystko zależy od nogi białka siedzącego za kierownicą.

    No właśnie niekoniecznie - zazwyczaj u mnie dane na trasie są wynikiem
    działania tempomatu.
    Czyli jeśli już to zależy od jego oprogramowania, a on lubi dawać w
    palnik, żeby osiągnąć zamierzoną prędkość.....

    To chyba oczywiste.

  • 29. Data: 2016-10-10 18:45:38
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    On 2016-10-10 18:24, Cavallino wrote:

> [...]
    > Czyli jeśli już to zależy od jego oprogramowania, a on lubi dawać w
    > palnik, żeby osiągnąć zamierzoną prędkość.....

    no ja zauważam tendencję taką, że jak wezmę służbową Megankę - to jak
    przede mną jechał użytkownik A - to zawsze nabite na komputerze >
    7l/100km a jak trasę robił użytkownik B to komputer pokazuje bliżej
    6l/100km
    Styl jazdy - niektórzy nie potrafią spokojnie ruszyć - muszą za każdym
    razem z piskiem opon.

    Nie zauważyłem specjalnej różnucy w spalaniu czy jadę z tempomatem czy
    bez. Na trasie wolę z tempomatem, bo jest równe tempo.
    Czasami tempomatu używam również w mieście.

  • 30. Data: 2016-10-11 13:56:14
    Od: Jimiasty <j...@g...com>

    W dniu piątek, 7 października 2016 09:51:25 UTC+2 użytkownik Maciek napisał:
    > Droga Filipinko, co wybrać?
    >
    > Założenia - budżet 20 tys., napęd na wszystkie koła (stały lub *dobry*
    > dołączany, ale nie "sztywne 4x4"), silnik benzyna (jeśli pali do 8 l to
    > może być diesel, byle nie dci). Wnętrze 5-osobowe nie tylko na papierze.
    > Koszty utrzymania w granicach rozsądku (więc raczej nie lexus)
    > Rama nie przeszkadza. Gazowlność jest plusem. Odporność na korozję również.
    > Wiek do 10-11 lat. Wygląd, vmax, tzw. prestiż itp. sprawy mam gdzieś.
    >
    > Ktoś pomoże?

    Subaru Forester

    pomogłem?

    --