    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    Subject: Re: Uzupełnienie w temacie QP; było: Netia wypowiada (...)
    Date: Tue, 6 Oct 2009 23:14:57 +0000 (UTC)

    Sempiterna napisała:

    > QP - w OE przy odpowiadaniu nie pojawiają się ptaszki cytowania.

    No to dopisać je ręcznie. W czym problem?

    > Da się cytować, warto jednak jakoś zaznaczyć, co jest wypowiedzią
    > poprzednika, a co własną odpowiedzią.

    Nie tyle "warto" co "trzeba". Jest taki obowiązek. Oczywiście nie
    dotyczy on wszystkich, a wyłącznie ludzi kulturalnych.

    > Begin - widziałeś już próbę, którą podesłałem na grupie.

    Widziałem. Ale nie wiem jakie mam z tego wyciągać wnioski. Wszystko
    wygląda normalnie.

    > HTML - buja tekst czasem do bardzo dużych rozmiarów, po to, by kolorowo
    > się błyszczało i np. pływało w ramce jedno zdanie np. "ile kosztuje
    > starter Tak-Tak-a?"

    Kiedyś były chyba cancelboty kasujące wiadomości w HTML. Zawsze
    myślałem, że one właśnie (wiadomości, nie boty) są od użytkowników
    OE czy czegoś podobnego. Dawno HTML w Usenecie nie widziałem
    (i nie tęsknię za nim).

    > Inna sprawa, gdy dany program nie umożliwia napisać, zacytować inaczej,
    > niż nad tekstem, czy w HTML-u z QP, a nie ma możliwości jego latwej
    > zmiany, lub z innego powodu ten program musi u "kaszaniącego" zostać.
    > Inna natomiast, gdy widać, że dana osoba może nie używać QP, ale na
    > prośbę wyłączenia odpowiada np. "zmień se czytnik pedale", albo na
    > topposting - coś w stylu "nie zmienię i pocałujcie mnie w dupę,
    > spoecjalnie tak będę pisać".

    Dlaczego inna? Ja nie gadam ani z takimi, co nie potrafią pisać
    (w sensie technicznym), ani z takimi, co nie umieja dyskutować
    (w merytorycznym sensie). Na ogół lądują w KF zanim zdążą się do
    mnie odezwać (a tym bardziej ja do nich). Może dlatego nikt mi
    podobnych propozycji jeszcze nie składał.

    > Skoro innym nie przeszkadza, że ktoś utrudnia komuś drugiemu jakieś
    > działanie, to może ja sobie popierdzę trochę w towarzystwie?

    Ależ proszę bardzo! Od tego nikt jeszcze nie umarł. Najwyżej przestaną
    zapraszać. Lepiej taką decyzję podjąć wcześniej niż później, korzyść
    będzie obopólna.

    > Niektóre nakładki obcinają, gdy nie mieszczą się w możliwościach
    > serwerów. Nie mam takiej nakładki, nie ustawiałem świadomie takiej
    > funkcji.

    Ja też nie ustawiałem świadomie -- to dość dokładnie reguluje RFC.
    Ma być nie więcej niż tysiąc znaków, a jak trzeba ciąć, to ze środka,
    pozostawiając bezwzględnie pierwszy i ostatni MesgID. Tak w skrócie
    wygląda tareguła, ufałem więc, że każdy czytnik to potrafi bez nakładek.
    Nie jest tak?

    > Zadałem natomiast nowy wątek, jako jedynie uzupełnienie jednej z
    > wcześniejszych swoich wypowiedzi.

    No i to właśnie jest bardzo niegrzeczne. Jak się kogoś cytuje, trzeba
    dokładnie wskazać źródło (w Usenecie przyjęto, że robi się to za
    pomocą MesgID w References).

    > Nowy wątek nie odnosił się do tej wiadomości, jedynie uzupełniał
    > wysłaną już wcześniej wiadomość.

    To zdanie jest wewnętrznie sprzeczne. Tak samo jak wewnętrznie
    sprzeczna jest wiadomość "rozpoczynająca" wątek -- zawiera cytaty
    z innych wiadomości, nawiązuje do nich w polu "Subject", a jednocześnie
    brak w niej "References" -- zupełnie jakby zaczynało się cos nowego
    i nie uzupełniało niczego wcześniejszego.

    Jarek

    --
    A jednak się kręci Słońce dookoła Ziemi
    Zaświadczą o tym wszyscy księża palcami swemi