  • 31. Data: 2011-06-24 09:38:50
    Temat: Re: Uziemienie
    Od: "Remek" <d...@g...com>

    Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" napisał:

    > Nieprawda. PE łączymy z główną szyną uziemiającą i stamtąd prowadzimy
    > pojedynczy kabelek do pola N w rozdzielnicy głównej. Oczywiście, są
    > nadgorliwcy twierdzący, że trzeba to wszystko łączyć w jednym miejscu i
    > to koniecznie w skrzyni przyłącza nn

    Ten Twój "jeden kabelek" to jest "to wszystko"?

    > ja tam wolę to co mówi dr Edward Musiał - on jest dla mnie autorytetem w
    tej dziedzinie.

    A co mówi? Cos innego niż Polska Norma? Taki on aurorytet jak Ty.

    > Polecam stronę:

    > http://www.edwardmusial.info/

    A ja tego bełkotu nie polecam. Stanowczo odradzam.

    Remek

  • 32. Data: 2011-06-24 09:42:47
    Od: "Remek" <d...@g...com>

    Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" napisał:

    > Więc albo zgadzamy się, że zerowanie i uziemienie to synonimy ...

    Zgadzamy się??? Uziemienie to kawał żelastwa zakopany w ziemi. Wbij to sobie
    do głowy, a właściwe nazewnictwo jest w Polskich Normach.

    > Natomiast nazywanie zerowaniem uziemienia dokonanego przewodem N nie ma
    sensu.

    Twoje bredzenie nie ma sensu.

    Remek

  • 33. Data: 2011-06-24 09:49:28
    Od: "Remek" <d...@g...com>

    Użytkownik "Desoft" napisał:

    > parę groszy poczułeś? chcesz go narżnąć na trochę kasy?

    Doradź mu jeszcze aby w razie potrzeby sam sobie wyciął wyrostek robaczkowy,
    ewentualnie wykonał transplantację nerki. Jeszcze więcej kasy zaoszczędzi.
    Czy to przeżyje to inna sprawa.

    > Masz teksty takie jakbyś się z Elektrody urwał...

    Elektroda nie jest dla idiotów. Aluzju poniał?

    Remek

  • 34. Data: 2011-06-24 15:53:00
    Od: Konop <k...@g...pl>

    > Dotyczy to szczególnie przedłużaczy.

    Ale przecież nie kopie go obudowa przedłużacza, tylko urządzenia, do
    tego przedłużacza podłączonego... wniosek - ma przedłużacz + co najmniej
    jedno urządzenie (i zapewne w tym urządzeniu ma owe kondensatory!).

    > Widziałeś jakąś współczesną instalację z uziemieniem?

    A Ty widziałeś jakąś współczesną instalację BEZ uziemienia? Bo ja
    widziałem setki takich, co uziemione były, natomiast nie widziałem
    żadnej, która by nie była ;)...

    > Co ma piernik do wiatraka? Zerowanie jest jednym ze środków dodatkowej
    > ochrony przeciwporażeniowej zgodny z aktualnymi przepisami. Niezależnmie od
    > tego czy instalacja jest 2, czy 3 przewodowa (jednofazowa). Wszystkie nowe
    > instalacje muszą być 3 przewodowe.

    > Jaki??? Poducz się i nie pisz bzdur.

    Ty też piszesz bzdury i też byś się mógł poduczyć :P... Jak widzisz,
    jest spory bałagan w oznaczeniach i nie ja jeden mam "problem" z
    właściwym stosowaniem pojęcia "zerowanie". Żeby było jasne:
    - mówiłem o instalacjach TN-C montowanych za "dawnych czasów" (do 1994
    albo 1995r), w której wykonywało się mostek między obudową urządzenia
    (lub bolcem ochronnym gniazdka) a przewodem PEN. Nazwałem to zerowaniem,
    być może błędnie. W takich instalacjach uszkodzenie przewodu PEN może
    skutkować pojawieniem się napięcia fazowego na obudowie urządzeń.
    - drugi przypadek, o jakim mówię, to instalacja TN-S, gdzie występują 3
    przewody: L, N i PE, z czego PE jest tylko przewodem ochronnym,
    połączonym z główną szyną uziemiającą.
    W moim rejonie te dwa układy są najpopularniejsze, przynajmniej w
    mieszkaniach i domkach jednorodzinnych (tego dotyczy ten wątek).
    Czekam na kolejne merytoryczne uwagi.

    Konop

  • 35. Data: 2011-06-26 21:34:46
    Od: Tomasz Wójtowicz <S...@S...COM>

    W dniu 2011-06-24 11:42, Remek pisze:

    > Zgadzamy się??? Uziemienie to kawał żelastwa zakopany w ziemi. Wbij to sobie
    > do głowy, a właściwe nazewnictwo jest w Polskich Normach.

    Których Polskich Normach? Tych tandetnie przetłumaczonych z
    angielskiego, w których czuwak nazwano "urządzeniem martwego człowieka" :D

    Nie ma już Polskich Norm. Teraz są tylko normy ISO/CEN przetłumaczone na
    polski i to w dodatku źle.

  • 36. Data: 2011-06-26 22:53:48
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Tomasz,

    Sunday, June 26, 2011, 11:34:46 PM, you wrote:

> [...]
    > Nie ma już Polskich Norm. Teraz są tylko normy ISO/CEN przetłumaczone na

    Tylko dlaczego nazywają się PN EN? I w nagłówku mają jak wół "POLSKA
    NORMA"...

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 37. Data: 2011-06-26 23:22:41
    Od: Tomasz Wójtowicz <S...@S...COM>

    > Tylko dlaczego nazywają się PN EN? I w nagłówku mają jak wół "POLSKA
    > NORMA"...

    Przez Polską Normę miałem na myśli normę napisaną w Polsce przez
    polskiego specjalistę. Takie normy miały oznaczenie PN-cośtam.

    Natomiast tłumaczenia norm CEN czy ISO mają oznaczenie odpowiednio:
    PN-EN-cośtam
    PN-ISO-cośtam
    i mogą się nazywać "Polskimi Normami", ale nie zostały opracowane w Polsce.

    Oczywiście nie mówię, że to jest źle. Cała idea normalizacji szła w tym
    kierunku, żeby na świecie było najlepiej tylko 1 ciało normalizacyjne.

    Natomiast ja piętnuję wadliwe tłumaczenia norm ISO czy CEN na polski,
    które zleca się jakimś "humanistom", a nie ludziom, którzy znają
    właściwe słownictwo.

  • 38. Data: 2011-06-27 06:02:19
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    > Tylko dlaczego nazywają się PN EN? I w nagłówku mają jak wół "POLSKA
    > NORMA"...

    A dlaczego podatek od luksusu posiadania odbiorników radiowych i
    telewizyjnych nazywa się "abonament"?

  • 39. Data: 2011-06-27 06:40:43
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

  • 40. Data: 2011-06-27 06:47:34
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    Sorki, coś mi się pop... rzestawiało...

    > Jednak trzeba dodać, bo wiele osób tego nie rozumie, że jest to 110V z
    > wysoką impedancją źródła, czyli niegroźne 110V.

    Otóż niekoniecznie jest to bezpieczne, swego czasu były dostępne UPSy
    Amcom, musiały mieć dość duże kondensatory, bo dość mocno się odczuwało
    dotknięcie kołka. Może groźne to i nie było, ale na pewno nieprzyjemne.
    Poza tym rzeczywiście nie spotkałem się z czymś podobnym.

    Pozdrawiam

    DD