  • 1. Data: 2009-03-22 15:04:20
    Temat: Uwolnić rzeźbę [retusz]
    Od: Grzegorz Góra <g...@p...fr>

    Witam,

    Poszukuje możliwie najprostszego sposobu by rozwiązać pewien problem:

    Obiekt, który chciałbym sfotografować (rzeźba) jakiś czas temu został
    okratowany i nie ma szans, by w znanym mi czasie te kraty zniknęły. No i
    zastanawiam się jak się tych krat pozbyć (pilnik itp. środki odpadają ;)
    ). Nie przychodzi mi do głowy nic, co by się nie wiązało z godzinami
    roboty - wyciąganie szczegółów z serii zdjęć robionych pod różnymi
    kątami. Niestety, krata jest dosyć blisko rzeźby więc i kąty muszą być
    niekiedy spore, sprawa zatem komplikuje się jeszcze bardziej.

    Jak sądzicie - czy program do składania panoram ułatwi sprawę, czy
    raczej "nie ma przebacz" i trzeba poślęczeć?

    --
    Pozdr.
    Grzegorz

  • 2. Data: 2009-03-23 08:42:36
    Temat: Re: Uwolnić rzeźbę [retusz]
    Od: "Kokos" <k...@k...com>

> [...]
    >
    > Jak sądzicie - czy program do składania panoram ułatwi sprawę, czy
    > raczej "nie ma przebacz" i trzeba poślęczeć?

    czasami trzeba sobie odpuścić

  • 3. Data: 2009-03-23 09:57:32
    Od: Grzegorz Góra <g...@p...fr>

    Dnia Mon, 23 Mar 2009 09:42:36 +0100, Kokos napisał(a):

    [...]
    > czasami trzeba sobie odpuścić

    Owszem, może. Tym bardziej, że nie jest to żadne zlecenie i nie
    wykluczone, że tak wymęczone zdjęcie wyląduje w szufladzie. Ale... tak
    sobie zwyczajnie odpuścić? Niee, nie mam mowy. Może nie prędko, ale
    wypuszczę tamtego Jezuska na wolność ;)

    --
    Pozdr.
    Grzegorz

  • 4. Data: 2009-03-23 10:25:21
    Od: "marek augustyński" <h...@p...onet.pl>

> [...]
    > wykluczone, że tak wymęczone zdjęcie wyląduje w szufladzie. Ale... tak
    > sobie zwyczajnie odpuścić? Niee, nie mam mowy. Może nie prędko, ale

    Ale czasem naprawdę trzeba odpuścić:) Ważniejsza jest ta rzeźba czy to, że nie
    możesz jej sfotografować?

    pozdrawiam
    marek

  • 5. Data: 2009-03-23 10:46:35
    Od: "Marek Grochocki" <m...@W...net>

    "Grzegorz Góra" <g...@p...fr> wrote in message
> [...]
    >
    > Jak sądzicie - czy program do składania panoram ułatwi sprawę, czy
    > raczej "nie ma przebacz" i trzeba poślęczeć?

    Wydaje mi sie, ze bedzie naprawde ciezko. Choc przychodzi mi tez do glowy
    szalony pomysl z jakims programem, ktory potrafi z serii zdjec poskladac
    obiekt 3D, a potem z tego obiektu zdjac krate i otrzymasz sama rzezbe. Ale,
    ze tak powiem... to straszne rzezbienie... ;)

    MARC

  • 6. Data: 2009-03-23 10:57:34
    Od: Grzegorz Góra <g...@p...fr>

    Dnia Mon, 23 Mar 2009 11:25:21 +0100, marek augustyński napisał(a):

    > Ale czasem naprawdę trzeba odpuścić:) Ważniejsza jest ta rzeźba czy to, że nie
    > możesz jej sfotografować?

    Wiesz... tak na prawdę najważniejsze/najciekawsze jest samo rozwiązanie
    problemu :)

    --
    Pozdr.
    Grzegorz

  • 7. Data: 2009-03-23 12:10:10
    Od: "marek Augustynski" <h...@p...onet.pl>

    > Wiesz... tak na prawdę najważniejsze/najciekawsze jest samo rozwiązanie
    > problemu :)

    No właśnie więc idź najprostrzą drogą. Albo postaraj się żeby tą rzeźbę
    wydobyć z za tych krat albo znajdź program który poskłada Ci zdjęcia z różnych
    kątów... na 100% taki istnieje i pewnie zrobienie tego zajmimuje w nim 5
    minut.
    Uwolnij się od rozmślań jak coś zrobić.. zrób to;)

    pozdrawiam
    marek

  • 8. Data: 2009-03-23 13:03:29
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-03-22 16:04:20 +0100, Grzegorz Góra <g...@p...fr> said:

    > Jak sądzicie - czy program do składania panoram ułatwi sprawę, czy
    > raczej "nie ma przebacz" i trzeba poślęczeć?

    Spędzisz nad tym naście godzin, a efekty w najlepszym razie będą
    średnie, o ile jednak nie żałosne (na co oobiście stawiam). Jak masz
    obiekt 3d, który sfotgrafujesz z różnych kątów, to sklejanie tego da
    efekt... dziwaczny. Zresztą zrób sobie ćwiczenie - spójrz na jakąś
    przestrzenną figurę jednym okiem, a póżniej przesuń się o naście cm i
    zobacz jak zmienia się wygląd detali ze zmianą perspektywy.
    Jak już, to sprawdź czy nie da rady objąć rzeźby jakimś ultraszerokim
    kątem wsadzonym między kraty.

    de Fresz

  • 9. Data: 2009-03-23 17:16:28
    Od: "m0w" <c...@g...pl>

    powstanie neokubizm :)

  • 10. Data: 2009-03-23 17:32:16
    Od: "marek augustyński" <h...@p...onet.pl>

    > powstanie neokubizm :)

    było milion razy i powtarza sie co chwilę.. podejrzewam, że wiekszość na tym
    forum zachaczyła o temat. może bezwiednie, przypadiem, ale jednak:) kubzm
    siedzi nam w głowie jak rzep przy psim ogonie.

    pozdrawiam
    marek