  • 141. Data: 2011-12-19 17:10:24
    Temat: Re: Uwaga pirat, a prawo do filmowania
    Od: to <t...@x...abc>

    begin Arek

    > A może jak trafili na takiego co znał swoje prawa, to nie emitowali aby
    > się nie kompromitować?

    Przypuszczam, że nieraz tak mogło być.

  • 142. Data: 2011-12-19 17:11:19
    Od: to <t...@x...abc>

    begin Jakub Witkowski

    > Nie nie nie. Najpierw trzeba będzie przekonać sąd, że przez 5 minut, w
    > porywach do 10, można kogokolwiek _uporczywie_ nękać :)

    Skoro 10 razy powiedziałem, żeby przestał, a ten dalej łaził za mną i
    filmował, to nie jest to uporczywe?

  • 143. Data: 2011-12-19 17:21:20
    Od: to <t...@x...abc>

    begin Artur Maśląg

    > Nie, nie są tak samo, a reszta jak zwykle.

    Filmowani są tak samo, a nawet gorzej, bo w sytuacji, która stawia ich w
    złym świetle. Dodatkowo samo filmowanie jest czynnikiem stresowym i może
    doprowadzić do podjęcia niewłaściwej decyzji o przyjęciu bądź nie
    mandatu. Twarz jest zamazywana przed emisją, ale to nie ma żadnego
    umocowania w prawie. Sprawdzając do absurdu -- jak Ci zamarzą twarz
    Tuska, to na postawie filmu nie poznasz kto to?

    > Nieistotne.

    Może dla sieroty po PRL-u z mentalnością niewolnika.

  • 144. Data: 2011-12-19 17:21:26
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 19/12/2011 16:09, to wrote:
    > begin Kuba \(aka cita\)

    > Czytasz czasem fora tuningowe, czy sportowe? Regularnie pojawiają się tam
    > w tematach z opisami konkretnych aut posty w stylu "widziałem Cię w uwaga
    > pirat!".
    >
    > Nieidentyfikowany to może jest jakiś gość w typowym garniaku w Fabii bez
    > oznaczeń. W wielu innych przypadkach zamazanie twarzy i tablic zda się
    > psu na budę.

    "Bronisław W. z Kozidup Dolnych jest oskarzony o molestowanie swoich
    córek. 15-latka jest obecnie przesłuchiwana, 12-latka trafiła do
    placówki zastępczej".

    Myślę, że wszyscy mieszkańcy Kozidup Dolnych i całej okolicy wiedzą, o
    którego Bronisława W. może chodzić.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 145. Data: 2011-12-19 17:23:01
    Od: to <t...@x...abc>

    begin Jakub Witkowski

    > Tym bardziej opis typu "łysawy grubasek w fordzie mondeo na katowickiej
    > w styczniu" byłby ciężko się obroni w charakterze danych osobowych.

    Ale tam nie ma opisu, tylko jest cały film. I nie tylko pospolite auta
    występują w tych filmach. Poza tym tu dochodzi jeszcze kwestia ochrony
    wizerunku, tzw. "stalkingu", a także pytanie, na jakiej podstawie policja
    dostarcza materiał dla komercyjnych stacji telewizyjnych.

  • 146. Data: 2011-12-19 17:23:30
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    > Użytkownik "AZ" <a...@g...com> napisał w wiadomości

    ^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    > przecież zakończylem wypowiedz tym, ze to było możliwe, choć mało
    > prawdopodobne.

    Nieistotne - podobnie jak to, że nie jest prawdą jakobym twierdził
    to co podkreśliłem w jego wypowiedzi. Chodzi o lepszy efekt medialny.

    > wbrew pozorom danie łapówki to nie jedyny sposob na łagodniejsze
    > zakończenie postępowania mandatowego.

    No tak, ale to już kolejna kwestia, która niespecjalnie jest tematem
    wątku. Od siebie dodam, że sugerowanie z założenia dawania w łapę
    świadczy o autorze takich sugestii nie najlepiej. No, ale tak to
    już jest - większość ma doświadczenia z policją różne i zazwyczaj
    pozytywne/neutralne, a są tacy, którzy zazwyczaj mają negatywne itd.
    Ile jest prawdy w opowieściach tych ostatnich? Ciężko stwierdzić,
    szczególnie, że deklarują publicznie nagminne łamanie przepisów,
    więc bardzo prawdopodobne, że ich spotkania z policją z natury
    rzeczy przebiegają w innej atmosferze niż spotkania ludzi, którzy
    przepisy złamali przypadkiem, bądź w sposób mniej rażący. Zresztą
    Twój interlokutor już różne "ciekawe" rzeczy opowiadał o swoim
    stosunku do przepisów oraz do innych na drodze.

  • 147. Data: 2011-12-19 17:23:49
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 19/12/2011 16:21, to wrote:
> [...]
    > Tuska, to na postawie filmu nie poznasz kto to?

    > Może dla sieroty po PRL-u z mentalnością niewolnika.

    Ojejku, biedni i ciemiężeni niewinni obywatele.. Zapierdalają sobie
    radośnie chwaląc się tym na PMSie, ale nie daj boże ktoś pokaże ich
    zamazaną twarz w telewizji i usłyszy żałosne tłumaczenia, jak to
    śpieszył się z chorym Mruczkiem do weterynarza.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 148. Data: 2011-12-19 17:24:47
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 19/12/2011 16:23, to wrote:
> [...]
    > wizerunku, tzw. "stalkingu", a także pytanie, na jakiej podstawie policja
    > dostarcza materiał dla komercyjnych stacji telewizyjnych.

    Podejrzewam, że na podstawie umów sporządzonych przez prawników
    znających przepisy nieco lepiej, od PMSowych wyszukiwaczy paragrafów z
    wikipedii. ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 149. Data: 2011-12-19 17:24:55
    Od: to <t...@x...abc>

    begin kamil

> [...]
    > placówki zastępczej".
    >
    > Myślę, że wszyscy mieszkańcy Kozidup Dolnych i całej okolicy wiedzą, o

    A także każdy, kto zada sobie odrobinę trudu, żeby to sprawdzić, bo
    zapewne tylko jedna osoba pasuje do tego opisu. I bardzo niedobrze, że w
    ten sposób piszą, może ktoś wreszcie dobierze im się do dupy.
    Szczególnie, że oskarżony != skazany.

  • 150. Data: 2011-12-19 17:25:33
    Od: Arek <a...@a...pl>

    > Interpretacja powszechnie olewana przez media ("Przemysław W. syn
    > Prezydenta").
    > I jakoś nie słychać o wygranych procesach.

    Odnośnie tych procesów to nie wypowiadam się, bo nie mam takich
    informacji. A co do Przemysława W. syna Prezydenta, skoro to osoba
    publiczna to o czym miałby być proces?

    > Tym bardziej opis typu "łysawy grubasek w fordzie mondeo na katowickiej
    > w styczniu"
    > byłby ciężko się obroni w charakterze danych osobowych.

    "możliwa do zidentyfikowania", więc za pomocą powyższego raczej ciężko
    będzie kogoś zidentyfikować. Ale w programie TV, gdzie mamy dokładny
    wygląd z lekko rozmazaną twarzą itp. do tego pokazany samochód, to już
    tych informacji jest znacząco więcej. Identyfikacja może okazać się możliwa.

    A.