-
61. Data: 2013-02-18 18:44:50
Temat: Re: Uwaga pirat - HID Xenon
Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
W dniu 2013-02-18 18:26, t? pisze:
> masti wrote:
>
>> a co jeśli chłopina wydrukuje sobie banknoty? przecież nie trzeba mieć
>> homologacji
>
> Jest jakiś zakaz tłoczenia literek i cyferek na szkle?
A na papierze jest?
--
Liwiusz
-
62. Data: 2013-02-18 19:09:19
Temat: Re: Uwaga pirat - HID Xenon
Od: tá´Ź
Liwiusz wrote:
>> Jest jakiś zakaz tłoczenia literek i cyferek na szkle?
>
> A na papierze jest?
Zakaz podrabiania banknotów jest i to bardzo konkretny. Jaki konkretnie
przepis złamię tłocząc na szkle kilka zwykłych literek? Przy założeniu,
ze nie jestem producentem danego podzespołu.
--
ss??q s? ??u??ou??
-
63. Data: 2013-02-18 19:12:51
Temat: Re: Uwaga pirat - HID Xenon
Od: "Irokez" <n...@w...pl>
Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:kfrml9$a4b$1@node1.news.atman.pl...
>>> PS. Czy spryskiwacz nadal jest wymagany?
>> Bezwzględnie
> Chyba że pojazd fabrycznie go nie miał. Np Avensis.
Dziwne
Mam T25 z 2005 roku i spryski mam (choć brak ksenonów - wersja skandynawska,
i tak się właśnie zastanawiałem nad ksenonem...)
--
Irokez
-
64. Data: 2013-02-18 19:21:20
Temat: Re: Uwaga pirat - HID Xenon
Od: "Irokez" <n...@w...pl>
Użytkownik "Tadeusz" <...@s...onet.pl> napisał w wiadomości
news:kft30i$fer$1@pippin.nask.net.pl...
> W dniu 2013-02-18 12:04, hisjusz pisze:
>> W dniu 2013-02-18 09:55, BaX pisze:
>>>> Nareszcie biorą się za oślepiaczy.
>>> W piątek koleś na forum pochwalił się, że zabrali mu DR za brak
>>> spryskiwaczy na oryginalnych xenonach. Lampy były OK ale jak to często
>>> bywa złomiarze oszczędzają na naprawie nie zakładając spryskiwaczy do
>>> lamp. Policjant podał jakiś przepis i paragraf.
>> Czy rzeczywiście xenonowo napełniona lampa bez spryskiwacza w przypadku
>> gdy jest zabrudzona, zaczyna razić kierowców z naprzeciwka?
> Fabrycznie ksenonowa lampa zdecydowanie nie
> A sens chlapania płynem po którym na reflektorze robi się piana i
> rozmazuje cały syf, który zimą jeszcze zamarza to już absurd zupełny...
Nie mam ksenonów, mam H7.
I działanie spryskiwaczy jednak widzę na plus i używam jak trzeba.
Może masz jakieś dziwne auto z dziwnymi spryskiwaczami (BMW po przejściach?)
--
Irokez
-
65. Data: 2013-02-18 19:22:25
Temat: Re: Uwaga pirat - HID Xenon
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia 18 Feb 2013 17:29:12 GMT, tá´ napisał(a):
>> A ja smiem twierdzic, ze reflektory soczewkowe Opla dzieki swojej
>> konstrukcji wewnetrznej (np. Calibry czy Omegi) sa przystosowane do
>> zarnikow ksenonowych, ale konstruktorzy pod koniec lat 80-tych nie mogli
>> przewidziec jakie oznaczenia zostana wprowadzone 10 lat pozniej. I co?
>
> Soczewki od halogenów nie nadają się do xenonów bo bardziej skupiają
> światło, ze względu na słabsze źródło (halogen), pod które były
> projektowane. Łatwo poznać tak przerobione auta po tym, że "wypalają" bez
> sensu asfalt przed maską tym całym xenonem, zamiast świecić szeroko, tak
> jak soczewki dedykowane xenonom.
No, cos w tym jest...
> A na nierównościach, jak takie coś
> "strzeli" osobie jadącej z przeciwka w oczy taką mocno skupioną wiązką,
> to niestety może oślepiać.
Ale przeciez ksenony "swieca lepiej", to ta wiazka nawet fabrycznych jest
mocniejsza.
J.
-
66. Data: 2013-02-18 19:55:30
Temat: Re: Uwaga pirat - HID Xenon
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Dnia Mon, 18 Feb 2013 07:54:48 +0100, Artur Miller napisał(a):
> Użytkownik "kakmar" <k...@g...com> napisał w wiadomości
> news:kfrvia$v1$1@dont-email.me...
>>>
>>> Świeci to wszędzie, tylko nie na drogę.
>>>
>>> No ale w razie kontroli taki już będzie ok.
>>>
>> Co ostatecznie wykazuje praktyczną wyższość prawa stanowionego nad
>> rozumem.
>>
>
> przeciez prawo po to jest. bo bezmyslna tłuszcza nie wie co moze robić, wiec
> trzeba na kazdym kroku i w każdy możliwy sposób tłuszczę kontrolować.
Tak swoją drogą to ciekawei mnie czy taka mania wiary w papier (czy inne
znaczki na lampie), za pośrednictwem którego można oddalić od siebie
odpowiedzialność za podjętą decyzję, to specjalność
polska/demoludów/ogólnoświatowa?
Bo to dość często spotykam się z sytuacją taką gdzie każdy stoi okoniem,
tak długo aż nie zobaczy czegoś pod czym podpisał się ktoś inny, a jeszcze
jak z pieczęcią instytucji to już w ogóle problem znika...
Pojawia się ktoś inny ktoś "jakby co" będzie winien, więc wszelkie
wątpliwości znikają.
Bo o ile rozsądnym wydawałoby się zrobić lotną kontrolę oświetlenia za
pomocą takiego sprzętu jak mają w SKP, żeby wyłapać tych co faktycznie
świecą źle... Nie... U nas zrobi się kontrolę czy aby na kloszu znajdują
się jakieś literki jakby te literki o czymkolwiek miały świadczyć.
-
67. Data: 2013-02-18 20:12:14
Temat: Re: Uwaga pirat - HID Xenon
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Dnia Sun, 17 Feb 2013 23:39:01 +0100, v...@i...pl napisał(a):
> W dniu 2013-02-17 22:41, R2r pisze:
>> W dniu 2013-02-17 22:18, v...@i...pl pisze:
>>>
>>> Hmmm. A ciekawe jak producent mial zrobic oznaczenia na kloszu, jak
>>> jeszcze nie wymyslono wtedy xenonow, a reflektor konstrukcyjnie nadaje
>>> się do stosowania zarowek wyladowczych?
>>>
>> Jeśli nie ma oznaczeń to się nie nadaje.
>> Nie ma co na siłę kombinować. Jeśli producent nie skonstruował
>> reflektorów z przeznaczeniem do źródeł ksenonowych to one się do tych
>> źródeł nie nadają i tyle.
>>
>
> A ja smiem twierdzic, ze reflektory soczewkowe Opla dzieki swojej
> konstrukcji wewnetrznej (np. Calibry czy Omegi) sa przystosowane do
> zarnikow ksenonowych, ale konstruktorzy pod koniec lat 80-tych nie mogli
> przewidziec jakie oznaczenia zostana wprowadzone 10 lat pozniej.
> I co?
Lampa została homologowana do jakiegoś tam konkretnego źródła światła i z
żadnym innym nie może być używana. Nie ma znaczenia czy pasuje i jak
świeci.
Samochód wyjechał z fabryki tak jak wyjechał, taki właśnie został
homologwany i praktycznie niczego nie możesz w nim zmienić.
W dowodzie jak masz napisane "Calibra" to oznacza to m.in. samochód który
ma w reflektorze żarówkę halogenową. Jak włożysz tam cokolwiek innego, to
niejako samochód przesaje był opisaną w homologacji Calibrą.
Takie coś można zajwyżej rejestrować jako SAM.
> Abstrahujac od tego przypadku na filmiku - jezeli pojade na przeglad i
> diagnosta lub ew. rzeczoznawca stwierdzi, ze jednak pojazd nie oslepia i
> mozna w nim stosowac ksenony - kto zwroci pieniadze za urlop w pracy,
> uziemienie auta, itp. ?? Policjant, ktory stojac na skrzyzowaniu podjal
> decyzje na podstawie wlasnego "przeciez widze, ze oslepia" ????
Policjant ma takie prawo i nie ma od tej decyzji żadnej możliwości
odwołania.
Jest to moim zdaniem jedna z niezgodności polskiego prawa z jakimiś tam
konwencjami, które AFAIK mówią że od każdej decyzji urzędasa musi być droga
odwołania z sądem na końcu.
A od decyzji policjanta, który na podstawie własnego widzimisie, stwierdza
że Twój samochód mu się nie podoba i zabiera dowód rejestracyjny nie ma
żadnej drogi odwołania.
Jak chcesz dowód spowrotem, to musisz na własny koszt i własnym staraniem
przejść badanie w uprawnionej placówce i dostarczyć je do urzędu samorządu
który wydał dowód rejestracyjny.
-
68. Data: 2013-02-18 20:13:43
Temat: Re: Uwaga pirat - HID Xenon
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Dnia Mon, 18 Feb 2013 17:51:49 +0100, Krzysztof 45 napisał(a):
> Wiec dalej nie wierzę z brak np. spryskiwaczy reflektorów.
Może jakiś "pakiet dealerski" był z tymi ksenonami i po prostu takie cuda
wypuszczali na drogi.
-
69. Data: 2013-02-18 20:22:37
Temat: Re: Uwaga pirat - HID Xenon
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Dnia Mon, 18 Feb 2013 09:18:56 +0100, Myjk napisał(a):
> Sun, 17 Feb 2013 23:34:34 +0100, v...@i...pl
>
>> I urządzenie poziomuje po odpaleniu auta, po czym na tylne
>> siedzenie wsiadaja 3 osoby i ...uja daje poziomowanie.
>> Taka bardziej sztuka dla sztuki, zeby bylo sie do czego przypier...
>
> U mnie ksenony są regulowane na bieżąco podczas jazdy -- i tak powinno być
> w każdym aucie z xenonami. Jest to realizowane za pomocą, zamontowanych w
> okolicy wahaczy, czujników. Jeśli więc nie jest, to czujniki sa uwalone.
> Natomiast sam test poziomowania po załączeniu świateł oraz poziomowania
> wstępnego to zupełnie inna bajka.
Kiedyś myślałem że poziomowanie działa tylko na postoju, ale pobadałem jak
to wygląda u mnie w Oplu z 2004r.
Jest jedno poziomowanie - powiedzmy "powolne".
Za pomocą czujników położenia zawieszenia samochód ustala poziom, ale
dzieje się to ze sporym opóźnieniem w stosunku do przyłożonej siły - tak że
np. przejeżdżając przez śpiącego policjanta światła nawet nie próbują
nadążyć za tymi zmianami.
Pewnie za to na podjazdach i zjazdach (długotrwała zmiana nacisku) to
również przestawi światła.
Druga warstwa to poziomowanie "szybkie" - które przeciwdziała w zasadzie
tylko ruchom nadwozia z powodu przyspieszania.
Komputer diagnostyczny poziomowania reflektorów ma dane o pozycji pedału
gazu i hamulca i wartości z akcelerometrów.
Tym kompensuje wartości przechylania się budy w przód i w tył przy
przyspieszaniu i hamowaniu.
Na dziurach nie wydaje się żeby w ogóle próbował coś poziomować.
-
70. Data: 2013-02-18 20:48:55
Temat: Re: Uwaga pirat - HID Xenon
Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl>
W dniu 2013-02-18 16:10, jerzu pisze:
> On Mon, 18 Feb 2013 00:07:09 +0100, "v...@i...pl"
> <v...@i...pl> wrote:
>
>> Kombi z xenonem to zazwyczaj ma nivo, ktore podnosi tyl do poziomu przy
>> obciazeniu.
>> Wsiadz w sedana, zapal swiatla, a potem po chwili niech wsiada 3 osoby
>> na tylna kanape.
>
> Auto bez nivo, Scenic II, po kilku sekundach ładnie wyreguluje poziom
> oświetlenia.
>
Po kilku sekundach od czego? Od tego jak masz odpalony samochod i wsiada
pasazerowie?
--
venioo