  • 41. Data: 2013-02-18 12:53:03
    Temat: Re: Uwaga pirat - HID Xenon
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 18 Feb 2013 12:04:10 +0100, hisjusz

    > Czy rzeczywiście xenonowo napełniona lampa bez spryskiwacza w przypadku
    > gdy jest zabrudzona, zaczyna razić kierowców z naprzeciwka?

    Tak. Inna sprawa, że skuteczność spyskiwaczów jest... wątpliwa. :P

    --
    Pozdor Myjk

  • 42. Data: 2013-02-18 14:21:18
    Od: R2r <b...@a...pl>

    W dniu 2013-02-17 23:03, Arbiter pisze:
    > Gość akurat miał soczewki, więc te hidy więcej dobrego robiły niż złego.
    Kiedy wreszcie przestaniesz szerzyć bzdury?
    Nie ma znaczenia czy reflektory mają optykę na soczewkach czy na
    lustrach bądź szkłach pryzmatycznych. Dla ksenonów musi być inna optyka
    ze względu na inny rodzaj emitowanego światła (przede wszystkim
    natężenie tego światła).

    > jeśli oślepiały to znaczy że były źle ustawione i halogenowe równie by
    > oślepiały.
    Bzdura.

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __

  • 43. Data: 2013-02-18 14:28:26
    Od: R2r <b...@a...pl>

    W dniu 2013-02-17 23:22, Krzysztof 45 pisze:

    > Albo brak układ automatycznego poziomowania i urządzenia czyszczącego
    > szkła co jest wymagane przy ksenonach.
    Zaraz się dowiesz od domorosłych ekspertów od przeróbek świateł, że te
    wymogi to dotyczą tylko fabrycznie montowanych świateł a nie własnych
    przeróbek. A w ogóle to jedna wielka bzdura te wymogi, bo (zdaniem
    tychże ekspertów) nic nie dają i to spisek pewnych kręgów żeby pan Józio
    nie mógł ulepszyć młodemu gniewnemu, albo nawet aby sam młody gniewny
    nie mógł sobie przerobić nastoletniej Calibry, Omegi, Golfa czy innego
    wynalazku aby w swoich oczach upodobnić go do nowego samochodu... ;-)

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __

  • 44. Data: 2013-02-18 14:30:20
    Od: R2r <b...@a...pl>

    W dniu 2013-02-17 23:34, v...@i...pl pisze:
    > Uhmm. I urządzenie poziomuje po odpaleniu auta, po czym na tylne
    > siedzenie wsiadaja 3 osoby i ...uja daje poziomowanie.
    *ówno prawda.

    > Taka bardziej
    > sztuka dla sztuki, zeby bylo sie do czego przypier...
    Jassssne...

    > Tak samo dobrze dziala regulacja wysokosci swiatel w kazdym sprawnym
    > samochodzie - tylko trzeba jej po prostu uzywac.
    Jassne...

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __

  • 45. Data: 2013-02-18 14:31:45
    Od: R2r <b...@a...pl>

    W dniu 2013-02-18 09:18, Myjk pisze:
    > Sun, 17 Feb 2013 23:34:34 +0100, v...@i...pl

    > U mnie ksenony są regulowane na bieżąco podczas jazdy -- i tak powinno być
    > w każdym aucie z xenonami. Jest to realizowane za pomocą, zamontowanych w
    > okolicy wahaczy, czujników. Jeśli więc nie jest, to czujniki sa uwalone.
    > Natomiast sam test poziomowania po załączeniu świateł oraz poziomowania
    > wstępnego to zupełnie inna bajka.

    Bajki jakieś opowiadasz... ;-)

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __

  • 46. Data: 2013-02-18 14:33:33
    Od: R2r <b...@a...pl>

    W dniu 2013-02-18 00:25, Arbiter pisze:
    > Pewnie chodzi o Policjanta który nic nie kuma, wiedzę o oświetleniu ma
    > gorszą niż przeciętny czytelnik auto świata. A chce zaimponować przed kamerą

    No kto jak kto, ale Ty to już nieraz błysnąłeś swoją wiedzą nt.
    oświetlenia.

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __

  • 47. Data: 2013-02-18 15:24:43
    Od: Iglo <i...@o...pl>

    Dnia Mon, 18 Feb 2013 12:53:03 +0100, Myjk napisał(a):

    > Mon, 18 Feb 2013 12:04:10 +0100, hisjusz

    > Tak. Inna sprawa, że skuteczność spyskiwaczów jest... wątpliwa. :P

    Nie mówiąc o pazerności na płyn do spryskiwaczy. U mnie to nie zbiornik
    tylko kocioł, bodaj 7 czy 9 litrów. Przy dobrej trasie i odpowiedniej
    pogodzie potrafi zejść w 300km. A i tak gdy się lampę przetrze w czasie
    postoju na stacji to różnicę widać, po psiuknięciu nie.
    Inna sprawa, że nawet taki niedoczyszczony spryskiwaczem xenon świeci o
    niebo lepiej niż H4. Oczywiście mówię o fabrycznych lampach ze sprawnym
    systemem poziomowania i normalnej temperaturze barwowej żarnika, a nie
    jakies 10000K. U mnie fabrycznie 4300.

  • 48. Data: 2013-02-18 15:27:26
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 18 Feb 2013 14:31:45 +0100, R2r

    > Bajki jakieś opowiadasz... ;-)

    Za siedmioma górami i sześcioma lasami,
    przed dwoma laty i trzema miesiacami,
    przerabiałem bajkę na własnej skórze.

    Ciepłą wodę z karszera na czujnik zaplikowałem,
    ksenony od świecenia w kosmos uratowałem.

    Potem żyli wszyscy długo i szczęśliwie.

    ;)

    --
    Pozdor Myjk

  • 49. Data: 2013-02-18 16:10:50
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Mon, 18 Feb 2013 00:07:09 +0100, "v...@i...pl"
    <v...@i...pl> wrote:

    >Kombi z xenonem to zazwyczaj ma nivo, ktore podnosi tyl do poziomu przy
    >obciazeniu.
    >Wsiadz w sedana, zapal swiatla, a potem po chwili niech wsiada 3 osoby
    >na tylna kanape.

    Auto bez nivo, Scenic II, po kilku sekundach ładnie wyreguluje poziom
    oświetlenia.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 50. Data: 2013-02-18 16:57:39
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2013-02-18 14:28, R2r pisze:
    > Zaraz się dowiesz od domorosłych ekspertów od przeróbek świateł, że te
    > wymogi to ...]

    Najlepsze jest to że "eksperci" z ksenonami i systemami poziomującymi
    maja tyle wspólnego ile przeczytali od takich samych na forach :)

    --
    Krzysiek
    http://www.zmieleni.pl/