  • Data: 2017-01-12 01:54:43
    Temat: Re: Uwaga na zamykanie
    Od: "HF5BS" <h...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Adam Wysocki" <g...@s...invalid> napisał w wiadomości
    news:16Td67mseIqvqNv8%gof@news.chmurka.net...

    > Jak to policzyłeś, tzn. ile ładunku uznałeś za istotną stratę? 2 minuty
    > przy 110W (2x 55W), czyli 9A, to 0.3Ah, przy pojemności aku 50Ah daje
    > to 0.6% pojemności.

    Przyjąłem najczarniejsze założenie, że aku ma na tyle zimno, że stracił 75%
    zasobów. Wymemłany... no, powiedzmy, do połowy. Więc z 50, robi się 6.25.
    Powiedzmy, że 1 ubędzie od świecenia (ale uwaga, wymemłany ma większą Rw!),
    zostało dla okrągłości, 5Ah. Rozrusznik w Skarpecie brał ok. 300A pod
    obciążeniem, zatem, na zastartowanie było równo minutę. Przy sprawnym
    układzie elektrycznym i paliwowym z palcem w dupie nawet z połową tego -
    zużywa wtedy 5Ah na minutę, w 30 sekund już dawno silnik pracował.

    > U mnie zawsze wszystkie samochody i motocykle, które miałem, odpalały
    > niezależnie od pogody - może kwestia tego, że nie Diesle a może tego, że

    Największy kłopot jest z temperaturami bliskimi zera - ruska Ładzianka przy
    minus 20 nie miała problemu, katastrofą natomiast było odpalić przy ok.
    zerze... osadzony szron podtapia się i są problemy.

    > zawsze dbałem o naładowanie akumulatora, szczególnie podczas dłuższych

    Poruszyłeś bardzo istotny problem - temperatura zamarzania elektrolitu, im
    bardziej nabity, tym niższa, jeśli zamarznie, a nie rozsadzi baterii, to i
    tak nie pojedzie, bo jak niby jony mają się ruszać w lodzie? Rw - bardziej
    nabity, to po pierwsze, więcej można na Rw wytracić, po drugie, więcej
    energii jest zgromadzone i dłużej można chechłać. Mniej też zmęczy się
    prądnica, dopychając go. Poza tym przyniesiony z domu z pewnością będzie
    cieplejszy, więc i Rw mniejsza i panie, ładzianka przy minus 20 z dotyku
    paliła niemalże. Skarpeta wcześniej toże. Ja tu widzę drugie prawo
    Kirchhoffa...

    > postojów (np. motor w zimie - nie wyjmuję aku, żeby trzymać w cieple,
    > ale jest na stałe podtrzymywany na 13.8V, i tak już którąś zimę).

    No nie wiem, czy być stale pod napięciem jest dla baterii takie dobre...?
    Ale skoro się sprawdza?

    --
    ...Ja biorę na siebie schody, znajdę je skubane i skopię im poręcz
    tak, że nie będą wiedziały, którędy na górę. (C) Osioł ze Shreka.