  • 1. Data: 2011-02-09 20:48:45
    Temat: Uszkodzenie matrycy
    Od: kamil d <k...@t...pl>

    Witam,

    miał ktoś do czynienia z takim uszkodzeniem matrycy:
    http://img810.imageshack.us/img810/6835/dsc0688m.jpg ?
    Na niebieskim pasku Painta widać takie jasne plamy. Ciągnie się to przez
    całą szerokość monitora.

    Dużo zostało mu czasu?

    --
    kamil d

  • 2. Data: 2011-02-09 23:50:40
    Temat: Re: Uszkodzenie matrycy
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2011-02-09 21:48, kamil d pisze:
> [...]
    > http://img810.imageshack.us/img810/6835/dsc0688m.jpg ?
    > Na niebieskim pasku Painta widać takie jasne plamy. Ciągnie się to przez

    Dużo, to tylko odcisk warstwy wewnętrznej, bądź zewnętrznej ewentualnie
    zarysowanie którejś z tych warstw albo ktoś czyścił zbyt intensywnie,
    bądź czymś bardziej agresywnym.
    Porównując, jak coś napiszesz na monitorze, to od tego szybciej się zepsuje?

  • 3. Data: 2011-02-10 09:03:00
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    W dniu 2011-02-10 00:50, BQB pisze:

> [...]
    > bądź czymś bardziej agresywnym.
    > Porównując, jak coś napiszesz na monitorze, to od tego szybciej się

    Albo wynik nieprawidłowego otwierania klapy.

  • 4. Data: 2011-02-10 09:30:32
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Thu, 10 Feb 2011 10:03:00 +0100, Nex@pl napisał(a):

    > Albo wynik nieprawidłowego otwierania klapy.

    Jakiej klapy? :-O

    [ Boksera obrazić może każdy, ale nie każdy zdąży przeprosić. ]
    [ (z bloga Internetowego Obserwatora Mediów) ]

  • 5. Data: 2011-02-10 15:19:40
    Od: alex <o...@w...pl>

> [...]
    > http://img810.imageshack.us/img810/6835/dsc0688m.jpg ?
    > Na niebieskim pasku Painta widać takie jasne plamy. Ciągnie się to przez

    a nie jest to jakieś wypalenie obrazu?
    wyłącz monitor na kilka dni i sprawdź czy nie zniknie

  • 6. Data: 2011-02-10 15:45:52
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    Ah... trzeba nie odpisywać po nocy :) Moja pomyłka :D

  • 7. Data: 2011-02-10 18:37:55
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2011-02-10 16:19, alex pisze:

    > a nie jest to jakieś wypalenie obrazu?
    > wyłącz monitor na kilka dni i sprawdź czy nie zniknie

    W LCD? Wypalenie? Niby w jaki sposób?

  • 8. Data: 2011-02-11 11:56:13
    Od: kamil d <k...@t...pl>

    W dniu 2011-02-10 16:19, alex pisze:
    > a nie jest to jakieś wypalenie obrazu?
    > wyłącz monitor na kilka dni i sprawdź czy nie zniknie

    Nie wiem czy w LCD jest pojęcie "wypalenia" ale poniekąd masz rację.
    Rano efektu nie ma, potem stopniowo zaczyna pojawiać się delikatny jasny
    pasek, który pod koniec "dniówki" zaczyna przekształcać się w takie
    plamy jak na zdjęciu. Najlepiej widać to na szarym i niebieskim.

    Swoją drogą na rynku w temacie monitorów jest jakiś zastój (przynajmniej
    tych 26" i więcej), ten mój ma 3 lata, kosztował wtedy 1500zł, teraz
    widzę je po 1300zł, bardzo mały spadek jak na sprzęt komputerowy. Do
    tego dalej króluje technologia TN. Jedynie Dell ma jakiś model 27" IPS w
    zjadliwej cenie.

    --
    kamil d

  • 9. Data: 2011-02-11 17:58:13
    Od: alex <o...@w...pl>

    > W LCD? Wypalenie? Niby w jaki sposób?

    Jak najbardziej wypalenie obrazu dotyczy również LCD, przeczytaj sobie
    byle instrukcje do monitora LCD samsung

    hasło do google "LCD burn"

    http://www.google.pl/images?um=1&hl=pl&biw=1339&bih=
    989&tbs=isch%3A1&sa=1&q=LCD+burn&aq=f&aqi=&aql=&oq=

    problem w tym że normalnie wypalenie obrazu następuje po kilku dniach
    wyświetlania tego samego obrazu, jednak jak matryca z czasem zmienia
    swoje właściwości to takie wypalenie "utrwalanie" wyświetlanego obrazu
    następuje już po kilkudziesięciu minutach

  • 10. Data: 2011-02-14 17:29:09
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    Dnia Fri, 11 Feb 2011 12:56:13 +0100, kamil d napisał(a):

    > Swoją drogą na rynku w temacie monitorów jest jakiś zastój (przynajmniej
    > tych 26" i więcej), ten mój ma 3 lata, kosztował wtedy 1500zł, teraz
    > widzę je po 1300zł, bardzo mały spadek jak na sprzęt komputerowy.

    Swój kupiłem 3 lata temu za niecałe 1800, teraz jest za ponad 2300. Ale 3
    lata temu dolar stał nisko.

    --
    GLaF