  • 11. Data: 2011-09-28 13:32:45
    Temat: Re: Usterki TV LCD
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 28.09.2011 15:26, schrieb WuJoT:

> [...]
    > nadal podtrzymuję to co napisałem o terminie SHORT. W rozumieniu producenta
    > oznacza on elementy sterowania obrazem na krótszym (pionowym) boku panelu w
    > odróżnieniu od LONG, co oznacza elementy sterowania obrazem (elektrodę) na
    > długim (poziomym) boku panela LCD.Oczywiście SHORT to jest także ZWARCIE, czego
    > nie neguję.
    > Tak, czy siak nasza dyskusja nie przybliża mnie do znalezienia odpowiednich
    > sformułowań w j. polskim odpowiadających zwrotom angielskim, tak, że jeśli
    > możesz i masz czas i chęć, to skoncentruj się może na rozwiązaniu tej zagadki

    Niestety "biez wodki nie razbieriosz". Nawiasem mówiąc twojej teorii
    "krótkiego" boku zaprzecza twoja lista z naprzemiennym "short" i "open".
    Możliwe, że są tam jakieś jumpery czy inne cuda, które się zwiera i
    rozwiera i zapotem cusiem kręci by osiągnąć to i owo. Wygląda mi to
    jednak na diagnostykę i regulację, a nie usterki. Tylko niestety do
    przetłumaczenia tego, potrzebne jest przeczytanie i zrozumienie reszty,
    bo wymienione przez ciebie terminy nie są samodzielnie zrozumiałe.

    Waldek

  • 12. Data: 2011-09-28 13:37:15
    Od: "Lelek@" <r...@i...iw>

    "Waldemar Krzok" <w...@z...fu-berlin.de> wrote in message

    > Tylko niestety do przetłumaczenia tego, potrzebne jest przeczytanie i
    > zrozumienie reszty, bo wymienione przez ciebie terminy nie są samodzielnie
    > zrozumiałe.

    A mówiłem, że bez znajomości języka angielskiego i jego niuansów jest się
    nikim :-)"Czy ktoś ma instrukcję najchetniej w jezyku polskim" :-)
    Pewnie biuro tłumaczeń przetłumaczy to na zwarcia zamiast na zewrzyj w
    znaczeniu "short it" :-)

  • 13. Data: 2011-09-28 13:54:30
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "WuJoT" <w...@o...eu> napisał w wiadomości

    > Nie chce naprawiać żadnego tv, tylko przetłumaczyć tych kilka zwrotów.
    > Czy naprawdę istnieje metoda diagnozowania usterek przez spowodowanie
    > zwarcia i
    > patrzenie co się dalej dzieje?
    Co według Ciebie oznacza zwarcie ?
    O tym ile żarówek się świeci w żyrandolu decyduje ile styków włącznika jest
    zwartych (short) a ile otwartych (open).
    P.G.

  • 14. Data: 2011-09-28 16:32:47
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    > Witam wszystkich.
    > Proszę o pomoc w rozszyfrowaniu angielskich określeń usterek telewizora
    > LCD, a mianowicie:
    > - ADD SHORT (Light on)
    > - ADD OPEN (Light off)
    > - SUS SHORT (Light on)
    > - SUS Open (Light off)
    > - ADD bar (Light off)
    > - Mal discharge.
    > Z góry dziękuję za wszelką pomoc.
    > Pozdrawiam
    > Wł. Jagielski

    Address Short (verical stripe)
    Address Open (verical stripe)
    Sustain Short (horizontal stripe)
    Sustain Open (horizontal stripe)

    Plazme chcesz naprawiać czy jak?

    --
    Irokez

  • 15. Data: 2011-09-28 17:03:41
    Od: w...@o...eu

> [...]

    > nikim :-)"Czy ktoś ma instrukcję najchetniej w jezyku polskim" :-)

    > Pewnie biuro tłumaczeń przetłumaczy to na zwarcia zamiast na zewrzyj w

    Cześć.
    Właśnie dlatego zawracam znawcom głowę, aby przetłumaczyć ten tekst prawidłowo i
    żeby nie dać innym okazji do wpisywania komentarzy pod adresem biur tłumaczeń,
    czy tłumacza. Pomocne w znalezieniu znaczenia tych sformułowań powinno być
    ponowne przeczytanie moich wpisów i przyjęcie, że to co napisałem to jest
    wszystko czym dysponuję. No prawie, gdyż mogę jeszcze zacytować z instrukcji
    przykład podawania usterek: COF long 2-1 fail, address 1 line open, Y b/d
    problem, mis-charge.
    Poprzednie opisy są rzeczywiście podpisami pod rysunkami w opisanymi przez mnie
    ekranami.
    Pozdrawiam
    Wł. Jagielski

  • 16. Data: 2011-09-28 17:31:15
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik <w...@o...eu> napisał w wiadomości
> [...]
    > usterek: COF long 2-1 fail, address 1 line open, Y b/d problem,
    > mis-charge. Poprzednie opisy są rzeczywiście podpisami pod rysunkami w

    Problem ze sterowaniem columny, adres 1, otwarta linia, problem z płytą Y...
    Czyli rozumiem potrzebny tłumacz technicznego, bo tego w sumie sporo jest

    Ja tam się nie znam.
    Pozdro

    --
    Irokez

  • 17. Data: 2011-09-28 17:43:10
    Od: "WuJoT" <w...@o...eu>

    > Użytkownik "WuJoT" <w...@o...eu> napisał w wiadomości

> [...]

    Witam.
    Nie chcę naprawiać plazmy, tylko przetłumaczyć część instrukcji naprawy panelu
    LCD, a przy okazji zrozumieć jak to działa. Dziękuję Ci za odzew i proszę
    jeszcze o wyjaśnienie, bo jak wcześniej pisałem nie jestem elektronikiem. Jak
    to, co Ty napisałeś ma się do moich sformułowań i dalej jak to zapisać po polsku.
    Pozdrawiam
    Wł. Jagielski

  • 18. Data: 2011-09-28 17:55:31
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

> [...]
    > elektronikiem. Jak to, co Ty napisałeś ma się do moich sformułowań i
    > dalej jak to zapisać po polsku. Pozdrawiam

    Wisz co, ciężko to tak z tłumaczeniem. Trzeba by poznać podstawy najpierw
    jak to działa.
    Ogólnie to panel sterowany jest matrycowo. Czyli masz linie i wiersze. Stąd
    podana ta rozdzielczość np 1366x768.
    Ale nie prowadzi się tylu kabelków do panela. tylko sygnał cyfrowy oraz
    zegar, który w elektronice panela jest przekształcany na te linie i wiersze.
    I tak po drodze do wierszy są jeszcze układy, które adresuje się grupami.
    Dlatego jak masz obrazki z defektami możesz mieć uszkodzoną jedną linię -
    padła komunikacja pomiędzy panelerm a układem nim sterującym, tzn daną
    linią, lub też możesz mieć pas o jakiejś tam szerokości - padł układ
    sterujący grupą lub połaczenie między tym układem a wcześniej kontrolerem
    linii czy wierszy.
    Tak pi razy drzwi.

    No i teraz ten pasek może świecić na biało, świecić jednym kolorem
    podstawowym albo być zgaszony - czarny (szary).
    Address - linie pionowe
    Sustain - linie poziome
    potem w zależności czy zwarty czy rozwarty sygnał masz białe czy czarne.

    Nie wiem jak bardzo masz tą serisówkę opisaną, obejrzyj sobie więc jeszcze
    to:
    http://elektrotanya.com/beko_service_manual_for_pane
    l_sdi42sdv3.zip/download.html
    oraz to
    http://www.scribd.com/doc/40100294/Lg-Pdp-Training-M
    anual-2005

    Pozdrawiam.

    --
    Irokez

  • 19. Data: 2011-09-28 18:05:38
    Od: "WuJoT" <w...@o...eu>

    Witam.
    Dziękuję Ci z pomoc. Twoje wyjaśnienia dużo mi dały.
    Pozdrawiam
    Wł. Jagielski

  • 20. Data: 2011-09-28 18:07:29
    Od: Jerzy Dombczak <j...@o...eu>

> [...]
    > problem, mis-charge.
    > Poprzednie opisy są rzeczywiście podpisami pod rysunkami w opisanymi przez mnie

    Nawet jesli to jest serwisowka to zostaw to serwisowi oni beda wiedziec
    co oznaczaja poszczegolne opisy. W sumie wyrwane z kontekstu bez opisu
    to tak jakbys czytal egipskie pismo.