  • 31. Data: 2009-06-16 22:46:28
    Temat: Re: Ustawianie D700
    Od: _rK_ <podazaj_za_adresem_w_@_stopce.pl>

    In <h16h2a$6r1$1@inews.gazeta.pl> Zgubior wrote:

    > Swoją drogą to jak kolega kupuje sprzęt za 8 klocków to chyba zakłada
    > postprodukcję? Więc może rzeczywiście olać te ustawienia i pstrykać w
    > RAW'ie, a potem przy wywoływaniu ustawić sobie profil.

    Zdziwil bys sie ile jest ludzi, ktorzy maja sprzet za 16 klockow i nie
    zaprzataja sobie glowy RAWami.

    --
    [rK] http://robertkresa.com

  • 32. Data: 2009-06-16 22:52:38
    Od: _rK_ <podazaj_za_adresem_w_@_stopce.pl>

    In <h16egr$644$1@news.onet.pl> Kryhu wrote:
    > Na co jeszcze radzę zwrócić uwagę to na ustawienia funkcji a4 - "Focus
    > tracking with lock-ON" odpowiadającej za szybkość reakcji układu AF i
    > przeostrzania przy zmianie odległości do celu.
    > Wielu okazjonalnych "testerów" wyrokowało słabość układu AF nie mając
    > pojęcia o tej funkcji i jej ustawieniach :)

    Znaczy? Ma byc OFF?

    --
    [rK] http://robertkresa.com

  • 33. Data: 2009-06-17 09:07:26
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-06-16 18:53:24 +0200, Giecze <czechowski@post.#skasujto#.pl> said:

    > Nic dziwnego, oglądasz plik bez zarządzania barwą, cyferki RGB w pliku
    > (przestrzeni AdobeRGB) są odtwarzane bez zmian na przestrzeni sRGB
    > (bez konwersji do tej przestrzeni).

    Mała poprawka - wtedy pliki są wyświetlane w przestrzeni monitora.

    de Fresz

  • 34. Data: 2009-06-17 09:10:51
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-06-16 19:12:28 +0200, Janko Muzykant <j...@w...pl> said:

    > Pozostaje pytanie - po co tak kombinować jeśli zdjęcia mają iść na www,
    > albo będą amatorsko drukowane, co zdarza się w znakomitej większości
    > wypadków.

    No to po co wogóle kombinować z wołaniem RAWów czy obróbką? Trochę
    przejaskrawiam, ale jakakolwiek obróbka ma głównie sens, gdy jednak jej
    efekty możemy w miarę prawidłowo gdzieś obejrzeć. Tymbardziej że w
    dzisiejszych czasach przyzwoity monitor i kalibrator, to nie są sumy
    nieosiągalne dla amatorów.

    de Fresz

  • 35. Data: 2009-06-17 09:18:04
    Od: Giecze <czechowski@post.#skasujto#.pl>

    de Fresz wrote:

    >Mała poprawka - wtedy pliki są wyświetlane w przestrzeni monitora.

    Tfu, no jasne.

    GC

  • 36. Data: 2009-06-17 09:38:04
    Od: "gebi" <g...@p...fm>

    Użytkownik "de Fresz" <d...@n...o2.pl> napisał w wiadomości
    > efekty możemy w miarę prawidłowo gdzieś obejrzeć. Tymbardziej że w
    > dzisiejszych czasach przyzwoity monitor i kalibrator, to nie są sumy
    > nieosiągalne dla amatorów.
    Zwłaszcza, jak kogoś stać na D700.

  • 37. Data: 2009-06-17 13:33:28
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    de Fresz pisze:

> [...]
    > efekty możemy w miarę prawidłowo gdzieś obejrzeć. Tymbardziej że w
    > dzisiejszych czasach przyzwoity monitor i kalibrator, to nie są sumy

    Różnica potencjału raw nad automatem z jpg jest jednak ''nieco'' większa
    od sRGB kontra aRGB.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 38. Data: 2009-06-17 13:48:20
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-06-17 15:33:28 +0200, Janko Muzykant <j...@w...pl> said:

    > Różnica potencjału raw nad automatem z jpg jest jednak ''nieco''
    > większa od sRGB kontra aRGB.

    Wiesz, sRGB też warto byłoby oglądać tak, jak ono się prezentuje w
    rzeczywistości, a nie "jakieśtam sRGB". A jak już się ma oprofilowane
    po ludzku stanowisko do oglądania, to czemu by nie skorzystać z
    potencjału szerszej przestrzeni?

    de Fresz

  • 39. Data: 2009-06-17 14:11:28
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    de Fresz pisze:

> [...]
    > rzeczywistości, a nie "jakieśtam sRGB". A jak już się ma oprofilowane po
    > ludzku stanowisko do oglądania, to czemu by nie skorzystać z potencjału

    Bo wolę już to tak widzieć od początku jak będą widzieć ''uśrednione
    masy''. Cóż mi z profila, skoro nikt inny tego tak nie zobaczy łącznie
    zresztą ze mną, skoro mam oglądać przestrzeń w locie zawężaną.
    sRGB przynajmniej próbuje być jakimś standardem i powiedzmy, że
    urządzenia wyświetlające ten profil są do siebie trochę podobne.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /jeśli nie masz pomysłu na biznes to wykorzystaj ludzką próżność/